Baggy-byxor för motardåkning, förslag ???

Brallor

Tack för tipsen :hej :hej

Står mellan Thor å Shift.....Shift verka cola å variabla i passformen med ett brett bälte å så, men de e dyrast ca 1800kr.

Thor Static e prisvärda ca 1000 kr (tro ja de va) men de verka vara mindre flexibla i passformen med en fast midja (visseligen justerbar). :va

Snö ännu :mad: :) :) så lite mer betänketid finnes

Jag har Shift squadron till stuntbyxa iår. Tillsammans med Fox värsta ledade knä samt arbbågsskydd känner jag mig relativt säker för dom långsamma färderna. Skinnstället åker naturligtvis på varje gång det blir "åka av"...

Byxorna verkar vara riktigt hållbara...

pants-shift-squadron-05.jpg

//jaG

Zeb_Macahan skrev:
Jag har Shift squadron till stuntbyxa iår. Tillsammans med Fox värsta ledade knä samt arbbågsskydd känner jag mig relativt säker för dom långsamma färderna. Skinnstället åker naturligtvis på varje gång det blir "åka av"...

Byxorna verkar vara riktigt hållbara...

pants-shift-squadron-05.jpg

//jaG

sweet, dom har jag precis beställt.. gråa.. hur är dom i storlekarna? beställde ett par 36or, det jag oftast har i jeans är mellan 34 och 36... är det bra kvalite på dom tycker du?

Om du vill ha nåt mer udda så kan jag rekommendera Carverbyxan från http://www.tobe.nu/
Kanonkvalite, jag har använt ett par i typ 3 säsonger nu.. kört skoter, quadracer, cross, mtb mm mm.. vurpar och haft mig (dock aldrig direkt på asfalt iofs) men de håller än. Slitstarkt material. Snygga är de också :)

myspinnen skrev:
sweet, dom har jag precis beställt.. gråa.. hur är dom i storlekarna? beställde ett par 36or, det jag oftast har i jeans är mellan 34 och 36... är det bra kvalite på dom tycker du?

Finfin kvalité. Dock är dom höga och relativt smala i midjan. Jag har strl 32 på mina och har 31-32 på jeans. Tajta (därav går jag på proteinkur och loosar kilon runt midjan...) är dom.

Men som sagt, verkar tåla marksyning iallafall lika väl som fleshgears byxor. Grovt material där det behövs...

//jaG

Jag drog på arslet med mina och dom vart lite luggade eller vad man ska säga men det gick inte hål, däremot fick jag fint skrapmärke så dom skyddar knappast. Jag kan ha hållt max 20 blås när jag drog i backen.

Rigge skrev:
Jag drog på arslet med mina och dom vart lite luggade eller vad man ska säga men det gick inte hål, däremot fick jag fint skrapmärke så dom skyddar knappast. Jag kan ha hållt max 20 blås när jag drog i backen.

då funka aså mina str bättre :banana

Vart finns jeansen med kevlar skydd (förstärkt) o köpa? hört nåt om att det fans iaf någon som vet?

Busaberg skrev:
Ska du pooza är det väl dom här som gäller...... :yoparty

De byxorna är coola som fan IRL, skulle lätt kunna ha ett par såna om de fanns i min storlek. De heter LBZ EZ Money :yoparty

jag åker med shift´s city camo baggy´s ...ser skitgrymma ut men hur dom pallar en vurpa vill jag inte ens tänka på... skaffa ställ.. iallafall brallor... alpinestars trackpants e grymma...så kör du med tröja å skydd upptill.... :yoparty

Vad hette den där online butiken i USA som var väldigt enkelt gjord? Bara text typ och så fick man slå in art.nr. för att se pris och om det fanns i lager. De hade en del coola pants etc och var billiga.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman