Backspeglar/handtag CBF1000

Elake

nöjd
Gick med
21 Dec 2007
Hoj
Honda CB1000R-09 Grön
Hello,

VIll byta ut backspeglarna och eventuellt styre/handtag på min Honda CBF1000 till något sportigare än det som sitter original.
Har kikat på Rizoma som har riktigt schyssta grejor men tyvärr också en lite väl hög prislapp...
Någon som vet alternativ till Rizoma som håller bra kvalité, är snygga och passar en CBF1000?

Dessa har jag kikat på:

BS150B.jpg

GR205A.jpg

MA001.jpg

jaaa.såg inte var du bor, men googla på Fleninge mcskrot.. har en hel djungel med begagnat men i toppskick. dom kan hjälpa dig.

Jag är också sugen på att byta. Kan man montera vilka backspeglar som helst bara de uppfyller normen enligt vägverket?:
10 § Motorcykel skall ha backspeglar placerade och i sådant antal att vägen kan överblickas på en bredd av

1. minst 3,5 m på vardera sidan om fordonets mittlinje på ett avstånd av 20 m och bakåt, och

2. minst 4 m, räknat utåt från ett vertikalplan som är parallellt med fordonets mittlinje och som tangerar fordonets vänstra sida, på ett avstånd av 20 m och bakåt, mätt från backspegeln.

Om det på grund av fordonets konstruktion endast delvis eller inte alls går att uppfylla kraven i 1. skall fordonet ha ytterligare backspeglar så att motsvarande siktkrav som anges i första stycket 2. uppnås även i förhållande till fordonets högra sida.

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats