Backspegels-skruvar

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Tjena

Är på jakt efter ett par skruvar till backspeglarna. En gänga är medsols och den andra motsols eller vad man vill kalla det. 10mm är gängorna. Går dessa att hitta på diverse kedjor likt biltema eller annat? Är på Gotland så utbudet kanske inte är det största så tips mottages gärna.

Inte det lättaste att hitta bara sådär. Skulle gissa att de du söker är fingängat med. Jag håller på o trixa lite med ett backspegelproject och det lutar nog att jag jag kommer till o borra ur mina fingängade fästen o sätta en insats med vanlig "ickefingänga".

Är det dessutom insex-skruv du söker så är det ofta mindre diameter på skallen också än vad du vanligtvis hittar i järnhandeln.

Sorry för allt negativt men så ser det ut på min och ett halvdussin andra hojar jag kikat på. Alla led dock inte av vänstergängan.

/David

Ja det stämmer, relativt fingängat med insex. Är ingen panik, kan fortfarande köra med mina original fast hade varit roligare att få dit några snyggare.

Hade det varit panik så säljer BT en sats backspeglar där det följer med två vanliga och en vänstergängad skruv.

Annars är det väl bara att uppsöka närmsta mc-handlare för något märke som har ena skruven vänstergängad.
De borde ha en låda under disken

Får kolla lite idag, försöka lura iväg damen till skruvaffärer på semestern blir svårare än att hitta just skruvarna :D

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt