Backspegels-skruvar

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Tjena

Är på jakt efter ett par skruvar till backspeglarna. En gänga är medsols och den andra motsols eller vad man vill kalla det. 10mm är gängorna. Går dessa att hitta på diverse kedjor likt biltema eller annat? Är på Gotland så utbudet kanske inte är det största så tips mottages gärna.

Inte det lättaste att hitta bara sådär. Skulle gissa att de du söker är fingängat med. Jag håller på o trixa lite med ett backspegelproject och det lutar nog att jag jag kommer till o borra ur mina fingängade fästen o sätta en insats med vanlig "ickefingänga".

Är det dessutom insex-skruv du söker så är det ofta mindre diameter på skallen också än vad du vanligtvis hittar i järnhandeln.

Sorry för allt negativt men så ser det ut på min och ett halvdussin andra hojar jag kikat på. Alla led dock inte av vänstergängan.

/David

Ja det stämmer, relativt fingängat med insex. Är ingen panik, kan fortfarande köra med mina original fast hade varit roligare att få dit några snyggare.

Hade det varit panik så säljer BT en sats backspeglar där det följer med två vanliga och en vänstergängad skruv.

Annars är det väl bara att uppsöka närmsta mc-handlare för något märke som har ena skruven vänstergängad.
De borde ha en låda under disken

Får kolla lite idag, försöka lura iväg damen till skruvaffärer på semestern blir svårare än att hitta just skruvarna :D

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back