B-märken...

• Thread starter Thread starter Teo
  • Start date Start date

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Något Jag har funderat på är att vissa namn utstrålar b-kvalitet. Och alla produkter som fått abret att bära dessa genast blir skitgrejer. Namn man inte kan använda är: Ultra, Shark, Vector, Omega, mfl. Varför är det så? Vad är det för fel på Ultra? Det funkar bara inte.

Last edited:
Vector vet jag väl inte. Men Ultra, vad är det för ord egentligen? låter ju helkorkat.

Har man en dålig produkt får man väl försöka sälja den genom häftiga namn och liknande... Det är bla roligt att följa "Gillette-utvecklingen", deras produkter kanske inte är dåliga men deras marknadsföringsavdelning verkar kört fast i ett spår... :D

Farsan köper elverktyg av märket Super Power på Brisak ute på Värmdö. Om man skulle ge sig på en ekskiva med en sådan kap så skulle den smälta ihop till en liten klummp.

Man får vad man betalar för. Se bara på mitt ex, jag gav inte ett skit för henne och hon var nog bland det värsta skräp jag nånsin ägt.

Man får vad man betalar för. Se bara på mitt ex, jag gav inte ett skit för henne och hon var nog bland det värsta skräp jag nånsin ägt.

:rofl den blir det citat på!

För att understryka trådskaparens Teori :rolleyes: så får ni här en länk till årtiondets största designmiss: SSC Ultimate Aero.
Ofta försöker desigeners av diverse fordon försöka vara före sin tid medans personen som ritade denna verkar ha strävat mot att vara ganska exakt 15 år efter... :gnissla

Last edited:
hmm sammanfattade gillete lite.. historik...

Trac II
Trac II Plus
Atra
Atra Plus
Sensor
Gillette Sensor 3
Sensor Excel
Mach3
Mach3 Turbo
M3Power
Mach 3 Power Nitro
Gillette Fusion