B King TURBO Carbon Edition

Nu är databox problemet fixat, men nu är det något annat som strular, spridare eller stift som inte mår bra vid laddtryck och en mappsensor som spökar lite i värdena, ska prova byta jordpunkt.......
Så än så länge är det bara ca 200hk och går piss på laddtryck
 
köpte ett fint filter utav big cc 4 tum och som inte stack ut så mycket

roligt att du kan köra nu hehe går den bra

Hur kunde jag missa detta inlägg, ska kolla där, mmmmmmm så jävla nice :)

Kollade felkoderna varför FI lampan lyser och det var ju så klart för att jag plocakt bort motorn och den övre TPSen som de blev två felkoder, men fast jag satt dit den dock bara kontakterna så visar den felkod på TPSen, kanske beror på att tpsen inte får olika värden när den inte sitter i spjällaxeln?
Fins ju inte plats för den under plenumet.......
Har ordnat så hastighetsmätaren stämmer efter gpsen iallefall, diffar bara på 1km/h vid 200 nu :)
 
Var en sväng till Turbo Andersson i går och skulle bänka, men det började med att Westgaten lekte som ett såll och så upptäckte vi att Tial Westgate var en väldigt dålig kopia, då fick jag låna en av Andersson och då kunde vi styra laddtrycket, han mappade in den som sug motor först med dock så gick det fortfarande inte att mappa in den över ca 60% gas för att övre trottelpositions givaren ger felkod, men det trodde jag att jag hade löst i dag när jag monterade dit den och spjäll motorn på spjäll axeln, men inte det, samma felkod igen, kan vara så att den måste justeras in?!?
Men vi fick ut 263hk på ca 60% gas
Så det finns ju hopp om ett bra resultat när allt lirar, har även börjat modda mitt luftfilter, finns det inget som passar så får man fixa det själv, ska bara hitta ett bra lim, funderar på sådant man limmar bilrutor med......

10361400_10203268163976444_8217296068582296741_n.jpg
 
du hittar snart felet
jag limmade några filter med rutlim och det höll ju bra men filteret tog stryk ändå hehe
 
du hittar snart felet
jag limmade några filter med rutlim och det höll ju bra men filteret tog stryk ändå hehe

Man får hoppas det, trodde det skulle räcka att sätta dit motorn och sensorn igen, men det blev ju ingen skillnad :( nu borde den ju känner av att axeln rör sig ?!?!

Ska jag lägga ner nu så det tar i så får jag nog skaffa knäpuckar :tungan
 
Nu har vi hittat felet, eller den felande länken, är något knas med secondary fuel moduleen om ska sköta dom övre spridarna, när vi kopplar ur den så går det att gasa fullt, men då räcker soppan bara till 270hk och det är ju lite snållt, kör just nu ed 0.6 i ladd och får inte varav över 9000varv för där magrar den ur, har kontaktat Motospeed och dom har fått mappen skickad till sig så skulle dom kolla om det kan vara något som står fel, dom var mycket tillmötesgående, så det här ska vi nog reda ut :tummenupp
Kan ju säga att för övrigt så går den väldigt fint :yoparty
 
Tjoooooooo Hoooooooo, nu funkar extra boxen, så nu är det kanske bara en bänkning bort så funkar allt :)
Tusen tack till Motospeed för den goda servisen med box byte och utlåning av verktyg så jag kunde få dit boxen på plats i Västerås och även grymt stort tack för data supporten på plats :)
 
Tjoooooooo Hoooooooo!
Nu funkar den som den ska, grymt tack till Turbo Andersson för all tid du har lagt ner :)

"Låga trycket 0,65 bar = 305 Hp / Högtryck 1.32bar = 392 med lite hjulspinn ( mjukt däck ) Lite magert på slutet så det är nog gränsen för orginalspridarna. Men med lite svalare luft och hårdare däck så är det över 400 i samma driftläge"
 
Tjoooooooo Hoooooooo!
Nu funkar den som den ska, grymt tack till Turbo Andersson för all tid du har lagt ner :)

"Låga trycket 0,65 bar = 305 Hp / Högtryck 1.32bar = 392 med lite hjulspinn ( mjukt däck ) Lite magert på slutet så det är nog gränsen för orginalspridarna. Men med lite svalare luft och hårdare däck så är det över 400 i samma driftläge"

Grattis:tummenupp

Har du hunnit prova tutknappen ännu? Den är helt magisk:fakta
 
Tack, det blev över förväntan, kan vara mest hk i världen i en B King med original sprut :)
Vi säger så tills motsatsen har bevisats :)
Jo för tusan, kom inte så långt på motorvägen från Turbon Andersson innan knappen trycktes in i en bråkdel av en sekund :)
Gött mos :)
 
 
Last edited:
Tjoooooooo Hoooooooo!
Nu funkar den som den ska, grymt tack till Turbo Andersson för all tid du har lagt ner :)

"Låga trycket 0,65 bar = 305 Hp / Högtryck 1.32bar = 392 med lite hjulspinn ( mjukt däck ) Lite magert på slutet så det är nog gränsen för orginalspridarna. Men med lite svalare luft och hårdare däck så är det över 400 i samma driftläge"

Dra ända in i h-vete! :yoparty
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top