B-King, åsikter efter 130 mil...

Det är lite som back too basic, men in advanced mod. Vilket fall så är det precis vad jag behöver!!

Bilder uppladdade

Som utlovat finns nu bilder / inlagt med edit i första inlägget.

/Knubblo

Intressant läsning :tummenupp Har inte provkört B-King (än...:D ) men väl nya Busan och satan i gatan vilken motor :yoparty :yoparty

Ska iväg imorgon och kika på b-king samt hayabusa, men har lite svårt för lyset och avgasystemet och vart inte bättre när koncepthojen såg 1000% snyggare ut

Jag provade Kingen i somras och tyckte precis som Knubblo att det var en mycket trevlig överraskning. Dock så satt jag riktigt illa på grund av den breda tanken. Om jag satte främre trampdynan på fotpinnarna funkade det men varje gång jag skulle växla fick jag skjuta fram och vinkla in foten, lite bökigt.

Hojen kändes väldigt lättsvängd och trevlig att köra trots storlek och vikt, bra bromsar och bra fjädring. Motorn var riktigt skön med ett brutalt drag hela vägen från tomgång men toppeffekten var ungefär som min dåvarande ZX10-06. En 1000cc sporthoj har ungefär samma effekt men i ett mycket smalare register och måste då varvas. Däremot när jag hoppade tillbaka till ZX10:an så kändes den som att köra en speedwayhoj med turbo, Kawan blev grymt lättsvängd. B-kingen är en buss, det är bara det att dom lyckats dölja det på ett väldigt trevligt sätt:)

Ska iväg imorgon och kika på b-king samt hayabusa, men har lite svårt för lyset och avgasystemet och vart inte bättre när koncepthojen såg 1000% snyggare ut

Tycker den blir snygg om man ändrar lite på den..

Bifogat

• start.jpg
    start.jpg
    56.6 KB · Visningar: 252
Jo det såg bättre ut, var in idag och snackade lite..ska prata med banken bara och byta in fz6:n så kanske det blir en b-king till på vägen

Det var åas den enda egenskap jag kan slå B-kingen på vad gäller prestanda med min gamla hoj, så då kunde jag ju inte låta bli :tuttar

Nja, det är ju ändå inte sant.

Din S&S-HD" slår knockout på fettot när det kommer till design. :tummenupp
Och att du har egen designade avgasrör, "special beställd" motor, massa extra coola grejer etc etc gör inte saken sämre. (dvs, din hoj är helt enkelt 1 milion gånger coolare )

Och so funkar ju faktiskt sittställnignen på en Sporster. Folk får tycka vad de vill, men B-Kingen gick ju för f-n inte att sitta på. Sjuuuukt bred över tanken. :tummenner

Vill jag ha en sådan motor så få det bli en Hayabusa.

Och att du har egen designade avgasrör, "special beställd" motor, massa extra coola grejer etc etc gör inte saken sämre. (dvs, din hoj är helt enkelt 1 milion gånger coolare )

Och so funkar ju faktiskt sittställnignen på en Sporster. Folk får tycka vad de vill, men B-Kingen gick ju för f-n inte att sitta på. Sjuuuukt bred över tanken. :tummenner

Tack! Men jag skrev ju prestanda, dvs acc, väghållning, toppeffekt och bromsar och sånt du vet ;)

Vad gäller sådana ting så är det bara i vridmoment jag kan slå den, det var så jag menade. Hade jag tyckt att B-kingen var ballare än min hoj hade jag haft en B-king :D

Bifogat

• dyno 080702 nm.JPG
    dyno 080702 nm.JPG
    94.4 KB · Visningar: 135
Last edited:
:tummenupp

Hade hästar varit allt hade jag nog haft en Busa, men skulle välja min TLR alla dagar (utom de dagar den är sönder, vilket var ungefär är halva säsongen i år... :gnissla ) framför en Busa. :)

Tror de flesta av oss som testar B-King i år har åkt Busa några år innan....:pannkyss

Men "fettot" är riktigt trevlig kan jag lova..Betydligt trevligare än TL, enligt mig...
Den är bred som en scooter och lika kul kul som en scooter på vintern.

Jo men jag skrev ju prestanda, dvs acc, väghållning, toppeffekt och bromsar och sånt du vet ;)

Vad gäller sådana ting så är det bara i vridmoment jag kan slå den, det var så jag menade. Hade jag tyckt att B-kingen var ballare än min hoj hade jag haft en B-king :D

BTW. vi har ungefär lika många pållar på slangen, men du har ju typ 70 mer i vrid... :näsblod
(typ, vid 1800 rpm har du samma vrid som jag har på max... :lol )

Tror de flesta av oss som testar B-King i år har åkt Busa några år innan....:pannkyss

Men "fettot" är riktigt trevlig kan jag lova..Betydligt trevligare än TL, enligt mig...
Den är bred som en scooter och lika kul kul som en scooter på vintern.

Mja, jag tycker precis tvärt om, men så jämför jag med MIN TLR, inte en orginal - för de är rätt sugiga om man ska vara ärlig.

Man kan ju naturligtvis modda till en B-king en massa också, men man kommer fortfarande inte adressera det som jag inte kunde förlika mig med. Den extremt breda tanken. Det funkade helt enkelt inte för mig.

Släng in B-King motorn i ett banditchassie så skulle det vara mer intressant... :hihi

Last edited:
BTW. vi har ungefär lika många pållar på slangen, men du har ju typ 70 mer i vrid... :näsblod

Mja, jag tycker precis tvärt om, men så jämför jag med MIN TLR, inte en orginal - för de är rätt sugiga om man ska vara ärlig.

Man kan ju naturligtvis modda till en B-king en massa också, men man kommer fortfarande inte adressera det som jag inte kunde förlika mig med. Den extremt breda tanken. Det funkade helt enkelt inte för mig.

Släng in B-King motorn i ett banditchassie så skulle det vara mer intressant... :hihi

Ja, de är "suggiga".
Grattis! Om din är roligare..
Vad ska motorn in i en bandit att göra:va

Ja den är lite het på gröten att köra på tex rörken eller i bilköer. Man får så mycket å en gång bara man rör gasen, även vid låga varv. :D
Min hoj väger ju dessutom 40 kg mindre än tex B-king. :gnissla

Men Patlin lär nog slå mig idag på 402 meter.

/J

Tycker den blir snygg om man ändrar lite på den..

B-kingen är ju hur läcker som helst:tummenupp. Skulle kunna tänka mig en när min nuvarande någon gång skall pensioneras :gnissla. Var det din som var med på Barkarby? jäkligt snygg. Man kan dock fundera över passagerarplatsen. Viktigt för mig efterssom jag skjutsar mycket.

/Ingvar

Är 1,90 Men kanske jag har extra långa skenben:va för det var stört omöjligt att komma åt pinnen, fick vinkla in foten för att växla. Synd att tanken ska vara så jäkla fet:gnissla

Jag håller helt med dig, fullvuxna har väldig svårt att sitta på den..

Dessutom tycker jag att det blåser lite onödigt mycket på den, har kört andra kåplösa som det var mera vindstilla.
Dock är ju motorn sagolik!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...