Bötestråden!

Fortkörning (102km/h på 80km/h) = 160€
Fortkörning (108km/h på 100km/h) = 160€
Fortkörning med släpvagn (98km/h på 100km/h) = 110€:va
En person för mycket i bilen = 50€:tuttar

Sammanlagt =500€ ~5000 kronor (SKAFFA EURON SWENNAR:mad:)

Kan tillägga att alla gånger hittills så har jag kommit undan med att säga att jag är studerande... skulle jag åka fast idag för 20km/h+ så skulle böterna hamna på minst 400€+:brinnerup

Har du haft en förut eller? I din profil står det att du har den populäre körskolehojen "Kawasaki Z750" nämligen.

Vad har det med saken att göra? :) Jag syftar på forumet överlag, jag har aldrig sagt att jag kör sporthoj :) Gnälla kan du väl göra i en annan tråd?

Vad har det med saken att göra? :) Jag syftar på forumet överlag, jag har aldrig sagt att jag kör sporthoj :) Gnälla kan du väl göra i en annan tråd?

Det har med saken att göra eftersom du skrev:

"SH so far - 44 000:-"

Sedan förklarade du att akronymen "SH" står för Sporthoj, vilket man då kan tolka som att du fått böter på en sådan (ganska många också). Om du inte har haft en så är du lika sanningsenlig som du är tuff med att starta en skryttråd om trafiköverträdelser.

Ps. Jag gnäller i de flesta trådar, men tack för tipset.

Sedan förklarade du att akronymen "SH" står för Sporthoj, vilket man då kan tolka som att du fått böter på en sådan (ganska många också). Om du inte har haft en så är du lika sanningsenlig som du är tuff med att starta en skryttråd om trafiköverträdelser.

Alltså, han summerar folks böter på SH...

Om du hade läst lite noggrannare innan så skrev jag "ALLA trafikrelaterade böter", alltså, det spelar ingen roll om man gått mot röd gubbe eller åkt fast för fortkörning på en hoj.

Tipset bjuder jag på. Jag startade inte tråden för att vara tuff utan för att det kanske kunde vara en rolig grej, för somliga.

är inte så speciellt aowtla... men av de tre böteslappar jag fått har jag inte fått en enda påminnelse:hihi

54.000:- i böter för kör och vilotider.

Beställaren hade papper på att vi var undantagna kör och vilotider för de hade sökt dispans men det köpte inte polisen....:huvet

54.000:- i böter för kör och vilotider.

Beställaren hade papper på att vi var undantagna kör och vilotider för de hade sökt dispans men det köpte inte polisen....:huvet

ah fan :brinnerup jag har inte fastnat i någon tung trafik-kontroll än, och det är jag väldigt glad över. Hur gick det med böterna, antar att du överklagade? :va

60km/h på 50väg = 2000kr 2:a juni 2009. Varför jag kommer ihåg det så väl va för att jag 1:a juni tog ut min sprillans nya hoj på eftermiddagen från AVA. På morgonen dagen efter till jobbet står farbror blå och skjuter just mig av alla andra i samma fart också. Men men hellre tagen 10km/h för fort än dom andra dagarna jag åker fortare. Så det är even steven lite.

ah fan :brinnerup jag har inte fastnat i någon tung trafik-kontroll än, och det är jag väldigt glad över. Hur gick det med böterna, antar att du överklagade? :va
Beställaren har överklagat och fått rätt så alla böter ströks, men lite nervös han man allt bli...

idag: 1500:-(?) kört utan bälte i en veteranbil, ville inte skriva på något. Får se vad åklagaren säger och det skulle vara spännande att se hur tingsrätten ser ut.
Dom nybakade poliserna inte verkade helt hundra i huvet. klagade på att jag inte betalt skatten på min skattebefriade bil mm. mm.

idag: 1500:-(?) kört utan bälte i en veteranbil, ville inte skriva på något. Får se vad åklagaren säger och det skulle vara spännande att se hur tingsrätten ser ut.
Dom nybakade poliserna inte verkade helt hundra i huvet. klagade på att jag inte betalt skatten på min skattebefriade bil mm. mm.

Lustigt så fort något går utanför vad som är normalt.
Farsgubben fastna i en nykterhetskontroll med sin e-registrerade endurohoj.
"Du, blinkers, ska du inte ha sådanna?"
"Nej, det behöver jag inte på denna, den har dispans, det är därför du fick min endurolicens samtidigt som körkortet."
"Hu?"

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...