Hade haft mitt bilkörkort i ca 1 månad, va på väg med tjejen till hennes föräldrar i dalarna, vi åkte från kalmar i en audi S6, V8 i med 280 hk...ja ni kan väl räkna ut att jag körde lite fortare än man fick. Tyvär stog polisen med sin laser framför mig rätt som de var. 76 km på en 50 väg och en polis som frågade om jag va dum som höll den hastigheten på en vinterväg. 3600 kr kostade detta. Men jag var lika glad för det...svärfar betalade!
För ett tag sen, påväg från kalmar mot mönsterås. När jag kommer ut på E22.an så lägger jag mig rutinerat i ytterfilen och kör om ett antal bilar, varav en av dessa var en grisbil, dessvärre upptäckte jag inte detta föräns efter ca 3 mil då discot började bakom mig. Trodde ju bara att det var någon som ville tävla. haha som tur satt jag och skrev sms så körde inte mer än ca 10-15 km för fort, så dem frågade bara varför jag vinglade och jag fick blåsa. men dem sa inget om hastigheten.
De roliga var att detta va ingen civilare...ljusramp o reflexer, inte konstigt att alla bilar blinkade på mig när jag körde om alla bilar och dem låg bakom.