Böter-tråden

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Numera svämmar forumet över av folk som grinar över att de fått böter. De flesta vet nog med sig att de gjort nåt fel, medan andra faktiskt blivit orättvist bötfällda.

Ni som kört för fort får skylla er själva. Det kostar att ligga på topp på fel ställen. Att försöka krångla sig ur en böter på några tusenlappar trots att man vet att man är skyldig är klent tycker jag. Man får väl stå sitt kast?
Anser man att man INTE kört för fort skall man såklart bestrida boten.

Det samma gäller felparkering. Har man parkerat fel betalar man, annars överklagar man. PunCkt.

I den här tråden kan alla som fått böter gråta ut i kör.

1500 för att jag hade för lite plast på rätt ställe och för mkt plast på fel ställe är skitböter men ska bli roligt att betala för det hjälper sverige ur finanskrisen.. nu när jag bölat lite om det känns det jätte bra och nu kan jag leta upp nästa poliskontroll :)

1500 för att jag hade för lite plast på rätt ställe och för mkt plast på fel ställe är skitböter men ska bli roligt att betala för det hjälper sverige ur finanskrisen.. nu när jag bölat lite om det känns det jätte bra och nu kan jag leta upp nästa poliskontroll :)

Thats the spirit :tummenupp

1500 för skylten. Visste när jag monterade den att risken var stor. Tog en kväll på hojen så åkte man dit. Hade oturen att köra ikapp en mc hoj på vägen hem. Tråkigare hojar kan man nog inte köra ikapp?

Förstår hur det känns :död.

Last edited:
Fick 2000kr för fortkörning. Dock inte så bitter, poliserna var trevliga även om jag råkade säga att "jag betalar och ser glad ut för jag kör förfort nästan varje dag"
då tyckte polisen att jag iaf verkade vara en positiv mäniska:)

Jag fick böter med bilen, 2400 kr, fast jag åker där varje dag och vet exakt vart snuten brukar stå, Men var bakis den jävla söndagen. som tur var gick jag itne hemifrån förräns jag hade beräknat att spriten gick ur kroppen.

2400 jävla kronor 109 på 90 väg. och så måste man hålla sig lugn för att inte bli av med körkortet. Tur att det inte var men hojen iaf för det hade gått betydligt fortare och man hade inte haft körkort kvar. Hemska tanke.

Dagsböter väntar efter vårdslöshet i trafik, men i med att jag inte har någon inkomst (student) så borde den nog inte bli på så mycket... (hoppas jag)

Jag fick 2000kr i böter, 60 på 50väg. Dom lasra just mig för jag körde MC och åkte i trafikrytm. Dom andra sket dom i.

Tyvärr var sikten usel då det regna lite samt att det var trafik och väldigt grått. Grisarna hade parkerat utom synhåll och klämde bakom en stolpe.

Kändes jävligt surt.

5400 kr i böter för att ha stört allmän ordning eller liknande :P Visste inte ens att man kunde få det...? ^^
Aja i vilket fall så smällde vi av ett 20tal Kolsyre is bomber. Då blev några pankisar griniga och gjorde polisanmälan! Kan förstå dom, för det smällde så satans i helvettet högt :D Fast bötern delade vi på så slapp betala 5400 KR! 5400/6 personer (LÄTT VÄRT DET! SKA GÖRA OM DET SNART IGEN)

Jag fick 2000kr i böter, 60 på 50väg. Dom lasra just mig för jag körde MC och åkte i trafikrytm. Dom andra sket dom i.

Tyvärr var sikten usel då det regna lite samt att det var trafik och väldigt grått. Grisarna hade parkerat utom synhåll och klämde bakom en stolpe.

Kändes jävligt surt.

Hört rykte om att när polisen gör hastighetsövervakning (som med laser i ditt fall) så MÅSTE dom stå fullt synliga. De får alltså inte gömma sig bakom buskar, stoplar, träd eller bilar och smyga fram laserpickan. Nån som vet hur det ligger till med den saken?
Allstaar, kanske nåt att kika upp och överklaga?

ca 1200kr i diverse p-böter...
1200kr 87km/h på 70-väg (före höjningen..)
1500kr Skylt bak, felaktig placering
3600kr 77km/h på 50-väg

Skyldig som faen..

Hört rykte om att när polisen gör hastighetsövervakning (som med laser i ditt fall) så MÅSTE dom stå fullt synliga. De får alltså inte gömma sig bakom buskar, stoplar, träd eller bilar och smyga fram laserpickan. Nån som vet hur det ligger till med den saken?
Allstaar, kanske nåt att kika upp och överklaga?

De får gömma sig, lasra sittandes i bilen (dock ej genom rutan), sätta dit dig fast än han är ensam i bilen och tro det eller ej: Inte heller är det krav på varselväst för att mätningen ska vara giltig.

Nu var jag dryg, irriterande och likgiltig. Ber om ursäkt om jag trampade på tårna.

Min allra mest störande böteslapp är utan tvekan från i vintras då jag tidig morgon körandes på en tom landsväg blev fotad i häpnadsväckande 76km/h på 70-väg i en hyrbil. Hyrbilsfirman angav mig direkt och jag var skäligen misstänkt för hastighetsöverträdelse a´1600:-

De får gömma sig, lasra sittandes i bilen (dock ej genom rutan), sätta dit dig fast än han är ensam i bilen och tro det eller ej: Inte heller är det krav på varselväst för att mätningen ska vara giltig.

Nu var jag dryg, irriterande och likgiltig. Ber om ursäkt om jag trampade på tårna.

Min allra mest störande böteslapp är utan tvekan från i vintras då jag tidig morgon körandes på en tom landsväg blev fotad i häpnadsväckande 76km/h på 70-väg i en hyrbil. Hyrbilsfirman angav mig direkt och jag var skäligen misstänkt för hastighetsöverträdelse a´1600:-

Inget att be om ursäkt för, stämmer det du säger så är det bra att veta i vilket fall. Så behöver man inte göra bort sig genom att käfta om en sån sak dagen de vill ta ett snack med en :)

76 på en 70-sträcka...ärligt? Har de inte värre fortkörningar och annan skit i trafik att lägga sin energi på så är det ju tragiskt...Sura 1600 förstår jag.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025