Böter igen :-(

Strul

Respect All-Fear None
Gick med
12 May 2005
Hoj
Speed Triple 955i -03
Fan, att man aldrig ska få vara ifred :huvet 3 kmkvar till garaget, då möter man piketen, 1 km längre fram står nästa tusseman och vinkar helvilt åt mej att stanna. Varför? Jo, har blå lightlid, och se det går inte, bara tusse får ha blått framåt! Erbjuder mej snällt att ta av det på plats, spelar ingen roll får jag till svar! Jag syndes helt enkelt för mkt :mad: Aldrig ska det vara bra... Inte nog med det så gav de mej ombesiktning p g a: ej befintlig nummerskyltbelysning :rolleyes:
Har en fråga angående lightlid: om man har ett mörkt lightlid, får man böter då också? Någon som vet?
Frågade tusse, det ska lysa vitt eller gult framåt, inget annat, frågade igen om det var godkänt med mörkt, fick samma svar, det ska vara vitt eller gult framåt, inget annat...
Ja, vad säga...

Ride Safe

Kan du inte ha en liten switch på styret så att du kan släcka ner den där blåa lampan när farbror Haffa ser dig???

Köra utan plåt är la änna onödigt,, den får du ta,, :pannkyss

Strul skrev:
Plåt har jag, men ingen belysning....

aahhh,,,, sorry,, my bad... men belysning borde du la kunna kläma dit??? finns små snygga smidiga på bikersneed... den får du ta... :pannkyss

Sundance Kid skrev:
Kan du inte ha en liten switch på styret så att du kan släcka ner den där blåa lampan när farbror Haffa ser dig???

Köra utan plåt är la änna onödigt,, den får du ta,, :pannkyss

Nu hade du inte många rätt. :)
Blå lampa? Hmm, lightlid.
Nummerskylt? Nä, belysning.
Läs om :)

Strul skrev:
Har en fråga angående lightlid: om man har ett mörkt lightlid, får man böter då också? Någon som vet?
Frågade tusse, det ska lysa vitt eller gult framåt, inget annat, frågade igen om det var godkänt med mörkt, fick samma svar, det ska vara vitt eller gult framåt, inget annat...
Ja, vad säga...

Ride Safe

Jag tycker att han svarade på din fråga.
Är ljuset gult eller vitt när du har ett mörkt lightlid?
Troligen inte... vad drar man för slutsats av det?

Mvh
Gm

Vissa xenon ljus med hög Kelvingrad är ju blå, eller tom. lila.
Är det olagligt att ha sånna då? Vad jag vet så har väll vissa bilar sådana xenonlampor orginalmonterade.

Strul skrev:
Fan, att man aldrig ska få vara ifred :huvet 3 kmkvar till garaget, då möter man piketen, 1 km längre fram står nästa tusseman och vinkar helvilt åt mej att stanna. Varför? Jo, har blå lightlid, och se det går inte, bara tusse får ha blått framåt! Erbjuder mej snällt att ta av det på plats, spelar ingen roll får jag till svar! Jag syndes helt enkelt för mkt :mad: Aldrig ska det vara bra... Inte nog med det så gav de mej ombesiktning p g a: ej befintlig nummerskyltbelysning :rolleyes:
Ja, vad säga...

Ride Safe

Ligthlid, vad är det mascara för hojar ?

Själv sminkar jag vare sig hojen eller mig själv.

/Nicholas

LGS skrev:
Vissa xenon ljus med hög Kelvingrad är ju blå, eller tom. lila.
Är det olagligt att ha sånna då? Vad jag vet så har väll vissa bilar sådana xenonlampor orginalmonterade.

Lustigt det där med blåa glas och mm somdu torskade på.. :3freak
Jag har ju sett snutbilar med såna där blåaktiga extraljus som blivit så poppis????? Dom kan ju sopa rent framför sin egen dörr innan dom sätter dit
en hojbroder :mad:

maximus skrev:
Lustigt det där med blåa glas och mm somdu torskade på.. :3freak
Jag har ju sett snutbilar med såna där blåaktiga extraljus som blivit så poppis????? Dom kan ju sopa rent framför sin egen dörr innan dom sätter dit
en hojbroder :mad:

Jo, men polis (och utryckningsfordon?) FÅR lov att ha blått ljus framåt...

Back