Börjar lära mig slanga på motarden...

Varför behöver jag lösenord för att ta ner filmen
 
:tummenupp
Kanske inte så bra att använda frambromsen på gräs men man lär sig av sina misstag :näsblod :tungan
 
Kricke skrev:
:tummenupp
Kanske inte så bra att använda frambromsen på gräs men man lär sig av sina misstag :näsblod :tungan

Haha, näe precis.. Hjärnaktiviteten var inte på topp just då :kocko Men men, man ska ju göra lite misstag ibland :fyllisar
 
jimbo_p skrev:
Hehe det såg lite komiskt ut :hihi

haha schysst film !! kul att folk kan bjuda på sig med roliga vurpor också... för den såg rätt komisk ut och inget såg ju ut att gå sönder på varken dig eller cykel..

ja väntar ivrigt på mer film :)..
 
schysst film. Vi ligger på samma nivå du och jag när det gäller såntdär :hihi bara å öva antar jag. keep going.. och mer film!! :tummenupp
 
najs ju!! :yoparty ..om det e fint väder i helgen så ska jag fråga om polaren har lust att filma lite när jag övar slagningar.. kommer en rätt bra bit, men nu e det växling som gäller :3freak

Schysst vurpa :tungan
 
Last edited:
JiMpA skrev:
najs ju!! :yoparty ..om det e fint väder i helgen så ska jag fråga om polaren har lust att filma lite när jag övar slagningar.. kommer en rätt bra bit, men nu e det växling som gäller :3freak
jo växlingen känns lite jobbig faktiskt.. Den hinner gå ner så mycket för mig innan jag får i nästa växel. De går inte så bra. Måste få mer höjd på wheelisarna innan jag kan börja växla.
 
Kopplingen är knas på min, startar jag på 1'an så kan jag växla till 2'an & sen 3'an, startar jag på 2'an så kan jag växla till 3'an, och starta på 3'an till 4'an utan problem. Men när jag ska växla efter att gått en växel redan så vill inte kopplingen längre så jag får inte i nån fler växel :mad: Hade kopplingen varit som den ska så skulle jag kunna gå igenom lådan på slangen iaf.... Det är som att den tappar trycket när man varvar för mycket, tydligen är det så på en del andra 660's har jag läst här. Får lämna in den på nån service framöver o se om det går att åtgärda, skulle bli så mycket roligare då o kunna växla igenom lådan på slangen utan detta störande moment.. :tomten
 
Strunta i kopplingen. :fakta :rolleyes:

Kör du med växling utan koppling så slipper du problemet med att du kanske slår över om du ger för mycket gas när du släpper ut kopplingen.
 
Solid snake skrev:
Strunta i kopplingen. :fakta :rolleyes:

Kör du med växling utan koppling så slipper du problemet med att du kanske slår över om du ger för mycket gas när du släpper ut kopplingen.
jag jag också tänkt på och det låter vättigt.. Men man har ganska högt varv när man avslutar en växel. Släpper man gasen så motorbromsar man rätt hårt och då slår ner. Hade gärna velat ha en utförlig förklaring från någon som kan sin sak.
 
Växla innan det varvar så mycket och använd kopplingen är mitt tips, lättare att växla på lägre varv.

TJReal: Det kan inte vara så att du inte släpper ner växelspaken med foten efter du växlat en gång?
 
Zee skrev:
Det tar sig ju! :tummenupp


1. Är du nöjd med Vanucci-stället då? (ja hade mä sånt innan)

2. Ble det mycket skador/repor på hojen efter vurpan i gräset (eller var det grus)?

1. Jao än så länge iaf, lite tight just i skrevet men annars så funkar det...

2. Nopes, handtagsskyddet + sidokåpan bak fick sig några repor... Det var grus.

Rigge skrev:
TJReal: Det kan inte vara så att du inte släpper ner växelspaken med foten efter du växlat en gång?

Mycket möjligt att så är fallet, aldrig tänkt på det :3freak Får ta o tänka på det lite extra nästa gång jag far ut o övar.. Tack för tipset :tummenupp
 
Last edited:
Bas_Rutten skrev:
schysst!! men du ska inte editera bort ditt regnummer som syns skapligt tydligt på ganska många ställen???? Vet inte om någon konstapel använder sånt här mot någon, men man vet ju aldrig.... Lämna aldrig bevis efter dig.... :D

spelar inge roll om man inte ser hans ansikte att det är han som kör då också. Annars är det svårt att bevisa att det var just han som körde.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top