Börja köra RR

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Hallå alla glada! (Fräckt antagande, jag vet. :D )

Nu är det såhär... Eniac har fått dumma tankar i sig och funderar starkt på att sälja sin VTR och skaffa sig en RR-cykel istället.
125 eller 250. Valet faller nog på det som för tillfället ger bäst deal. Dock är det ett litet problem.
Då Eniac (jag) inte vet om det visar sig vara tråkigt eller skitskoj att köra rr i längden och är således inte sugen på att från första början investera i skåpbil/husbil och tält o.s.v.
Därmed till frågan : Är där någon vänlig person i Linköping som kör RR och har lite plats över i sin skåpbil/sitt släp och plats över i depåtältet?

Depåstöd, verktyg och persontransport samt boende kan jag hålla med själv, men just logistik av hoj och tält känns lite tokigt att investera i innan man är helt 100.

Såklart mot ersättning...

Last edited:
Varför inte börja som de flesta andra med bandagar/träningar?
Är det kul är det väl värt att sedan börja tävla och köpa tält mm.

Jo visst. Bandagar kör jag så ofta det hinns med, därav den ökade smaken för att tävla.
Vill som sagt inte lägga massor med pengar på bil, tält, o.s.v innan jag vet om det är något för mig. Därav frågan...

Hallå alla glada! (Fräckt antagande, jag vet. :D )

Nu är det såhär... Eniac har fått dumma tankar i sig och funderar starkt på att sälja sin VTR och skaffa sig en RR-cykel istället.
125 eller 250.
Depåstöd, verktyg och persontransport samt boende kan jag hålla med själv, men just logistik av hoj och tält känns lite tokigt att investera i innan man är helt 100.

Såklart mot ersättning...

En variant om du nu har/har tillgång till bil med dragkrok prata med lokala macken om att få hyra täckt släp för ett rövarpris första helgerna du provar.
Ett täckt släp tjänstgör som mekplats om det är busväder, och även omklädningsrum etc.

En variant om du nu har/har tillgång till bil med dragkrok prata med lokala macken om att få hyra täckt släp för ett rövarpris första helgerna du provar.
Ett täckt släp tjänstgör som mekplats om det är busväder, och även omklädningsrum etc.

Där har vi ännu ett problem i det hela... Bilen är inte utrustad med krok och det kostar ju lika mycket som en begagnad buss att montera en. Annars är det ett alternativ som jag funderat på.
Trivs dock bra med min gamla kärra och vill inte gärna byta bort den.

Jo visst. Bandagar kör jag så ofta det hinns med, därav den ökade smaken för att tävla.
Vill som sagt inte lägga massor med pengar på bil, tält, o.s.v innan jag vet om det är något för mig. Därav frågan...
Känns lite som att du vill äta kakan och ha den kvar.

Ta det steg för steg, man behöver inte köpa skåpbil/buss, tält och en massa annat i början. Finns folk som lånar en bil och står under ett partytält för 600:- första gångerna, fungerar utmärkt.

Klart du ska köra 125 eller 250 . :yoparty
Om inte annat för att det alltid retar någon. :blah

Fast som S&S3M säger så kan du provstarta lite först innan du köper hela kitet med kringutrustning.

Känns lite som att du vill äta kakan och ha den kvar.

Nej, jag vill läsa innehållsförteckningen och veta om jag är allergisk mot ingridienterna. :arsele

Klart du ska köra 125 eller 250 . :yoparty
Om inte annat för att det alltid retar någon. :blah

Eller så kan man köra det för att man gillar blårök också. :D
Eller för att allt blir lite billigare i längden med en sån cykel.
Eller för att de är så lätta att man inte behöver ha hela A-team med sig för att flytta den utan motorkraft. :D

Last edited:
Finns massor med argument varför man ska köra tvitakt, riktig räääser. Däremot få till varför man inte skulle göra det. :)

Eller för att de är så lätta att man inte behöver ha hela A-team med sig för att flytta den utan motorkraft. :D

:hihi

Det finns de som kör med hojen i bilen, allt går... ;)

Men jag tror att det hade vart mest praktiskt om du hade kunnat ta dig till och från banan själv. Du kan köpa min 850 med krok så snart jag fått den genom besiktningen! :)

:hihi

Det finns de som kör med hojen i bilen, allt går... ;)

Men jag tror att det hade vart mest praktiskt om du hade kunnat ta dig till och från banan själv. Du kan köpa min 850 med krok så snart jag fått den genom besiktningen! :)

Köra vulgo?! Om det är något slöare än en GLT så är det tyvärr inte intressant. :D

Köra vulgo?! Om det är något slöare än en GLT så är det tyvärr inte intressant. :D

Det är en GLT :blah

Däremot är den inte särskilt snabb och ser ut som en påse nötter men den funkar. ;)

En f.d. jobbarkompis hade en Nissan Micra från typ -88 som han hade som dragbil, den gjorde knappt 80 i uppförsbackarna men den gick skitbilligt och den kostade runt 3000 i inköp. Som sagt, enklast är alltid att kunna ta sig fram och tillbaka själv för då slipper man oväntade problem och skulle man få förhinder så drabbar det bara en själv. :)

Börja köra SportProduction, billigt och bra :tummenupp
köp typ en sån här och du har en konkurrenskraftig hoj :)
http://www.roadracing.se/annonser/index.php?page=view&id=652

Vet att det är några från Linköping / Norrköping som kör men kan ju inte svara på deras vägar om det går bra att klämma in sig i transporten.
Tyvärr fullt i vårt depåtält nu men det är en del som kör utan tält, och skulle det bli kris är de flesta hjälpsamma så blir det tokregn går det säkert snika in sig på ett hörn nånstans.

:Bugar

Köper du en 250R så ska jag skjutsa dig till Sviestad i alla fall några gånger. Du menar från Linköping, inte från Katrineholm hoppas jag?

:Bugar

Köper du en 250R så ska jag skjutsa dig till Sviestad i alla fall några gånger. Du menar från Linköping, inte från Katrineholm hoppas jag?

Ja det är självfallet linköping vi pratar om.
Annars vore det inte värt att ställa frågan. :D

du/eniac kanske skulle tala med någon...

Precis vad jag gör... men inte med dig...:arsele:va

Börja köra SportProduction, billigt och bra :tummenupp
köp typ en sån här och du har en konkurrenskraftig hoj :)
http://www.roadracing.se/annonser/index.php?page=view&id=652

Vet att det är några från Linköping / Norrköping som kör men kan ju inte svara på deras vägar om det går bra att klämma in sig i transporten.
Tyvärr fullt i vårt depåtält nu men det är en del som kör utan tält, och skulle det bli kris är de flesta hjälpsamma så blir det tokregn går det säkert snika in sig på ett hörn nånstans.

Verkade vara något mysko med annonsen... Stod ingen information i den. :D
Finns SP-klasserna kvar över huvud taget?

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...