Bör Sverige gå med i NATO?

Status
Ej öppen för fler svar.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det vore helt sjuk om Hultqvist satt kvar om det blir ett ja. Har man ingen skam i kroppen? Jag hade aldrig suttit kvar på min post om ledningen gått tvärt mot något jag dyrt och heligt lovat att inte ställa upp på.
Du skulle aldrig klara av att bli en framgångsrik politiker ! :)
Tänk på (s) som lovade sjukhuset / BB skulle vara kvar och la ner efter valet . Som jag minns det.

Det jag tycker är intressant är att partierna i Sverige är alla mer eller mindre fascistiska.
Toppstyrda, alla ska rösta som partiledningen.
Citat: Fascismen förknippas ofta med massrörelse, elitstyre ovanifrån. slut citat
Citat: Fascismen motsätter sig alla "sektionsbaserade" intressen till förmån för ett elitstyrt samhälle och motsätter sig därför oberoende fackföreningar. slut citat
Exempel hur populärt är Hamnarbetarförbundet hos LO...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag tror att din teori kan stämma, att den möjligen stoppats av en Calle, men skottet på bilden ser ut att komma från vagnen bakom

Vådaskott ?!?!
(Under värnplikten såg jag ett par katastrofala fall av hantering av kpist m/45, rena flaxen ingen blev skjuten. Gissar risken finns också på stridsvagn.....)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nu duger UK och Brexit-svikarna, nu duger Tories.


Jävla äckel S är.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Enligt Demoskop/Aftonbladet så vill 61% gå med i NATO nu, 20% är emot och 19% har inte bestämt sig.

Om en undersökning som Partiorganet Aftonbladet har beställt av Demoskop visar dom siffrorna så kan vi nog vara säker på att det är folkviljan
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Intressant nu är ju om Ryssland hittar på något, nu är väl den mest troliga tidpunkten, eller fattar de att tåget gått?
Inga NATO fartyg i Frihamnen igår. Dock låg Voyager of the Seas inne igår kväll.

439cb8bc1a156706ccb3366ef7806606.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Intressant nu är ju om Ryssland hittar på något, nu är väl den mest troliga tidpunkten, eller fattar de att tåget gått?
Inga NATO fartyg i Frihamnen igår. Dock låg Voyager of the Seas inne igår kväll.
Nato har närvaro i våran lilla pöl även om dom inte ligger i hamn i Stockholm.

Börjar något stäva ut från Kaliningrad när beskedet kommer lär NATO visa upp sig, till havs och i luften.

Sen har det ju räckt förut att Sverige själva har tänt upp målradar för att få ryssen att vända om strax utanför vårt fostervatten.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Använder du så grovt språk i vardagen med? Måste vara jobbigt för alla

Du får en lite idolbild att ha som bakgrundsbild på dator/telefon som tröst :pannkyss
View attachment 471805
När vad fan, har dom knuffat ut Boris i harpsundsekan med en livrädd Magdalena?

Är det tradition att man låter besökaren symboliskt hålla i årorna?
Jag har för mig att Tage rodde när Khrushchev var på besök?

Nuförtiden verkar alla bilder vara tagna tre meter från land, till skillnad från då, då man rodde ut och kom överens om saker bortom hörhåll för dåtidens teknik...
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
När vad fan, har dom knuffat ut Boris i harpsundsekan med en livrädd Magdalena?

Är det tradition att man låter besökaren symboliskt hålla i årorna?
Jag har för mig att Tage rodde när Khrushchev var på besök?
De gav inte honom en flytväst.... Alla får dra sina egna slutsatser av det ?
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
När vad fan, har dom knuffat ut Boris i harpsundsekan med en livrädd Magdalena?

Är det tradition att man låter besökaren symboliskt hålla i årorna?
Jag har för mig att Tage rodde när Khrushchev var på besök?
Besökaren får säkert välja. Boris behövde väl träna lite.

Jag är mest förvånad att överbeskyddande svenska myndigheter låter Boris befinna sig i en öppen båt utan flytväst. Men planen var kanske att knuffa i honom om han sa nej?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Idi Amin gav inte heller sina gäster flytväst när dom åkte ut med båten på krokodilsafari....

Jag vet inte hur stora harpsundsgäddorna är, men Boris är ju en rejäl bit...
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vi skulle skicka båda delarna enligt pressen i alla fall, jag minns inte förhållandet men mest m/86.
Nu hittar jag ingen artikel som uttryckligen skriver det längre utan alla pratar pansarskott.

Jag såg förövrigt en myto-film från SAAB om att dom ska tillverka en uppgraderad Calle G och ny smartammunition till den.

Tydligen har SAAB fått en stororder på gamle Calle...

Jag tror att din teori kan stämma, att den möjligen stoppats av en Calle, men skottet på bilden ser ut att komma från vagnen bakom
Litar inte på de uppgifterna.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nato har närvaro i våran lilla pöl även om dom inte ligger i hamn i Stockholm.

Börjar något stäva ut från Kaliningrad när beskedet kommer lär NATO visa upp sig, till havs och i luften.

Sen har det ju räckt förut att Sverige själva har tänt upp målradar för att få ryssen att vända om strax utanför vårt fostervatten.
Det var med Fälldin som statsminister och försvar modell 1980-talet.
Läste just att bland allt som lagts ner var läkemedelsförråden / läkemedelnindustrin och för krig / kris förväntas allmänheten själv lagra vad som behövs.
Rapport från Riksrevisionen (RiR 2018:6) Lagerhållningen blir ett individuellt ansvar.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Inte så ofta, men nu vill jag veta vad du tror om NATO.
Det är så svårt att gissa och du är så initierad!
Orkar inte riktigt för att skriva om allt det jag skrivit i ämnet bara för din skull ?
Men är du intresserad kan jag rekommendera att läsa denna tråd: https://www.sporthoj.com/forum/threads/bör-sverige-gå-med-i-nato.292153/

Men om jag återgår till ämnet så har britterna publicerat lite mera vad som gjordes idag:

"This morning the Prime Minister signed mutual security assurances with Prime Minister Andersson in Sweden, and this afternoon he will travel to Finland to sign a similar security declaration with President Niinistö.
The declarations will see a step-change in defence and security cooperation between the UK and each country, intensifying intelligence sharing, accelerating joint military training, exercising and deployments, and bolstering security across all three countries and northern Europe.
They will also see the UK bolster its collaboration on traditional threats facing all three nations, while working also with Sweden and Finland to tackle new geopolitical challenges, such as hybrid and cyber threats.
The Prime Minister will also make clear the UK’s unwavering support for NATO’s open door policy during the visit."


Så rent krasst sett har vi nu skrivit ett avtal om skydd från en kärnvapennation.
Då borde väl ett NATO avtal inte vara så farligt?
 

Raderad medlem 51742

Guest
Gissar att Boris satte som ett hårt villkor att antingen sitter han vid årorna eller så blir det inget avtal. Alternativet hade gett medierna möjlighet att hitta den perfekta illustrationen till storys som ger honom dålig PR för åratal framåt.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top