Moddis skrev:2587255Gsxr 750-97 med ca 2700 turbo mil. Borde man byta kolvringar när man ändå har isär den?
Niklasinorr skrev:2587316Varför rev du den, började det läka?
Jag hade bytt alla slitdelar när jag ändå rivit skiten, då vet du ju att den håller några tusen mil till
Jag kan ramla ut till dej och hjälpa dej skruva...men jag garanterar inte att den går sedan, men vi hade ju skoj så länge det varade
Mc-Krille skrev:2587457Byt kompressionen oxå!!
Moddis skrev:2587406Hehe jo toppackningen tog lite stryk när jag lufta den på heden. Den hade nog gått fint ännu om jag inte hade höjt trycket
Kanske du måste komma och kolla på mitt nya lik?
Niklasinorr skrev:2587468Det skall jag helt klart göra! Blir det pizzabakdrev och allt på den?
Moddis skrev:2587467
Moddis skrev:2587475Pizza drev och motorbur finns på den redan
Moddis skrev:2587255Gsxr 750-97 med ca 2700 turbo mil. Borde man byta kolvringar när man ändå har isär den?
GixxerMike skrev:2589545Glöm inte att hona cylindrarna om du byter kolvringar.
fredric skrev:2589805Det e inte hur som helst att hona cyllen på en nikasilcylinder!
Värför byta kolvringar ifall det håller tätt, det e toppackningen som har gått?
mer kompsänkning istället. Vad har du för spacer idag?
//fredric
Titta hur kolvarna ser ut undertill är mitt tips. Skicka ny bild eller kolla själv. Är undersidan koksad (svart) har kolvtempen varit för hög pga för slitna ringar, dvs pga av för stor blow-by.Moddis skrev:2587255Gsxr 750-97 med ca 2700 turbo mil. Borde man byta kolvringar när man ändå har isär den?
Jörgen Karlsson skrev:2590127Titta hur kolvarna ser ut undertill är mitt tips. Skicka ny bild eller kolla själv. Är undersidan koksad (svart) har kolvtempen varit för hög pga för slitna ringar, dvs pga av för stor blow-by.
Dina kolvar ser dock fina ut på bilderna. Är det rent på kolvkjolen under ringpaketet och rent på undersidan under kolvtoppen är det ok.
Tycker jag..
/J
Då är det bara att mörsa på!!Moddis skrev:2590133Aaa de var ett sånt råd jag vänta på tack
Sen kan man ju ha i åtanke att det kanske inte är så länge till man har isär den igen
Jasså, ska det bli stunthoj av den? Saknas bara skrapplatta och bakbroms på styret så har du ju en turbo-stunt-moppe... hur coolt är inte det.Moddis skrev:2587475Pizza drev och motorbur finns på den redan
supermoppe skrev:2590173Jasså, ska det bli stunthoj av den? Saknas bara skrapplatta och bakbroms på styret så har du ju en turbo-stunt-moppe... hur coolt är inte det.
När du ändå har motorbur kan du ju också skaffa isdäck och ha skoj med den efter isen har lagt sig.
Missade att det var två olika hojar ni pratar om. Så du ska alltså bli Luleås första stuntåkare. Kommer bli intressant.Moddis skrev:2590180Ne har två en turbo moppe med förlände sving den har du ju sett. Sen har jag skaffat en likadan fast med insprutning och utan turbo med pizza drev och motorbur på plats extra bromshandag och skrapa ligger brevid och väntar
supermoppe skrev:2590199Missade att det var två olika hojar ni pratar om. Så du ska alltså bli Luleås första stuntåkare. Kommer bli intressant.
Boka provkörning under Start2Ride nu
Under helgen arrangerar mot... |
|
Dags för 2024 års Start2Ride
Kommande helg arrangerar mo... |
|
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!
Den traditionsenliga mc-kor... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar
Gran Premi de Catalunya Mot... |
|
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |