Böja/räta tillbaka clip on.

Men snälla.. Ni som inte har erfarenhet inom ämnet. SKRIV INGET!!!
Jag riktar allt utom ramar, både till mina egna cyklar och till
kunder, och har ALDRIG haft några problem what so ever förutom att bromsskivor gärna slår sig tillbaka om de varit riktigt skeva...


Fråga den dansk som i våras fick ett clipon som gick av på RingDjursland, och sedan fick hojen över sig just när han kraschade in i ett armcoräcke...

Vissa saker är det ren idioti att rikta, något man gör i rent nödfall tills man hinner skaffa nytt rör.

Så Ljunghusen, skriv inte om saker du inte vet. :krama
 
:brynad:brynad
Jag satt på gassvetsen värmde mitt aluminiumclipon orginal Honda och böjde tillbaka skiten ca 15mm gick skitbra :crash:crash

Kommer att återkomma i den här tråden om mitt clipon orginal Honda går av.:tummenupp

Fan vad bra west! ska fixa mitt i helgen då.
Hur böjde du dett till rätta? press eller?
 
Fan vad bra west! ska fixa mitt i helgen då.
Hur böjde du dett till rätta? press eller?

Ska försöka ilustrera med hjälp av mina grötskedar.
Handtaget på skeden är det du håller i på styret, själva sleven är den del som sitter om gaffelbenet.
Fixerade den högra mot en rät linje som mall och nått att jämför med på en stadig bänk.

Tog en sjudjävla tving på den del som sitter på gaffelbenet så fästena satt paralellt med varandra.

Tog gassvetsen och 300 liters munstycke och en ganska mjuk låga, kärna på lågan är då 5 cm och värmer VID PENNSPETSEN sakta från olika håll under ca, 4 min så att den är genomvarm,tar en lite paus känner om den vill ge med sig när jag trycker på för hand ( den har mjuknat lite) värmer nu samtidigt som jag trycker på FÖR HAND utan nån förlängar, håller ett jämt tryck samtidigt som jag värmer och den börjar nu komma så fint (här får jag ont i handflatan men skam den som ger sig,, bara att inte värma för hårt, svårt att förklara en känsla om hur hårt jag pressar men det ska gå ganska trögt men ändå ska du klara det för hand.

Hej åh hå med farbror Frej som har vi gjort oss ett :va styre.

Så här har jag fått vet om aluminium, den har en viss hårdhet man värmer den om den blir mjuk och över en viss tid som jag inte kan anje så återtar materialet sin ursprungliga hårdhet.
Garanti på att det håller, ja döm själv.:3freak RH skulle jag ge som garanti.
aa.JPG

bb.JPG

cc.JPG
 
Ska försöka ilustrera med hjälp av mina grötskedar.
Handtaget på skeden är det du håller i på styret, själva sleven är den del som sitter om gaffelbenet.
Fixerade den högra mot en rät linje som mall och nått att jämför med på en stadig bänk.

Tog en sjudjävla tving på den del som sitter på gaffelbenet så fästena satt paralellt med varandra.

Tog gassvetsen och 300 liters munstycke och en ganska mjuk låga, kärna på lågan är då 5 cm och värmer VID PENNSPETSEN sakta från olika håll under ca, 4 min så att den är genomvarm,tar en lite paus känner om den vill ge med sig när jag trycker på för hand ( den har mjuknat lite) värmer nu samtidigt som jag trycker på FÖR HAND utan nån förlängar, håller ett jämt tryck samtidigt som jag värmer och den börjar nu komma så fint (här får jag ont i handflatan men skam den som ger sig,, bara att inte värma för hårt, svårt att förklara en känsla om hur hårt jag pressar men det ska gå ganska trögt men ändå ska du klara det för hand.

Hej åh hå med farbror Frej som har vi gjort oss ett :va styre.

Så här har jag fått vet om aluminium, den har en viss hårdhet man värmer den om den blir mjuk och över en viss tid som jag inte kan anje så återtar materialet sin ursprungliga hårdhet.
Garanti på att det håller, ja döm själv.:3freak RH skulle jag ge som garanti.
View attachment 284266

View attachment 284267

View attachment 284268

Haha, fan vad seriöst förklarat :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top