Ska försöka ilustrera med hjälp av mina grötskedar.
Handtaget på skeden är det du håller i på styret, själva sleven är den del som sitter om gaffelbenet.
Fixerade den högra mot en rät linje som mall och nått att jämför med på en stadig bänk.
Tog en sjudjävla tving på den del som sitter på gaffelbenet så fästena satt paralellt med varandra.
Tog gassvetsen och 300 liters munstycke och en ganska mjuk låga, kärna på lågan är då 5 cm och värmer VID PENNSPETSEN sakta från olika håll under ca, 4 min så att den är genomvarm,tar en lite paus känner om den vill ge med sig när jag trycker på för hand ( den har mjuknat lite) värmer nu samtidigt som jag trycker på FÖR HAND utan nån förlängar, håller ett jämt tryck samtidigt som jag värmer och den börjar nu komma så fint (här får jag ont i handflatan men skam den som ger sig,, bara att inte värma för hårt, svårt att förklara en känsla om hur hårt jag pressar men det ska gå ganska trögt men ändå ska du klara det för hand.
Hej åh hå med farbror Frej som har vi gjort oss ett

styre.
Så här har jag fått vet om aluminium, den har en viss hårdhet man värmer den om den blir mjuk och över en viss tid som jag inte kan anje så återtar materialet sin ursprungliga hårdhet.
Garanti på att det håller, ja döm själv.

RH skulle jag ge som garanti.
View attachment 284266
View attachment 284267
View attachment 284268