Bög

Rädd som i att man inte vill kela eller rädd som i att man tycker det är läskigt eller rädd som i att att alla blir bögar om det bögas i tv eller hur då rädd?

Jag tycker ordet är lika dumt som det riktiga spån kallar de homosexuella. För övrigt är bara ordet bög nedsättande.

Varför är det nedsättande? De bögar jag har träffat är de som kallar sig själva och varandra för bögar. Min uppfattning är att de raka är de som använder termen homosexuella.

Ang h-fobi så tror jag att man är rädd för att kela :brynad Jag tror inte det är så noga om det bögas i rutan, varför skulle det?

EDIT: Om man inte kollar på bögporr dårå men det förutsätter jag att en sk "homofob" inte gör :rofl

Ord är icke nedsättande i sig.
Jämför tramset i U.S.D med svartfärgade afroamerkanska negergubbar.

Tror att det var på "Värsta språket" det påstods att ordet "bög" som benämning på homosexuella kom från det engelska skällsordet "bugger", som i sin tur kom från Bulgar som användes som skällsord när England låg i krig med Bulgarien.
Hade aldrig tidigare hört om detta (påstådda?) krig.
Vad bög hänvisar till i detta fallet har jag inte en aning om.
Bok (träd)?

tror jag åkte igenom där några gånger när jag montera en pool i närheten där :)

Ordet homofob/homofobi har ju urholkats rätt rejält med tiden.
(eller helt enkelt ordet fobi för den delen)

Jämför gärna med kattfobi, en människa som har kattfobi svimmar om en katt skulle stryka sig mot benet, medans en människa som inte har kattfobi men ogillar katter också reagerar, men troligtvis aggresivt typ sparkar efter katten.

Rädd som i att man inte vill kela eller rädd som i att man tycker det är läskigt eller rädd som i att att alla blir bögar om det bögas i tv eller hur då rädd?

Kan ju inte vara rädd som i att man inte vill kela då det helt enkelt är något väljer bort pga bristande intresse, inte för att man är rädd. Annars är ju alla som inte bögar järnet homofober.

Jag tycker ordet är lika dumt som det riktiga spån kallar de homosexuella.

:va

E jag juh inte! :mad: :sissy

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken