Ja precis, sist sköt sex tokiga kompisar fyrverkier från sin stora skärgårdskryssare som låg bredvid min båt, när värdshuset hade stängt.... Det slutade med att Möjas byäldste kom nyväckt på sin cykel iförd murarskorta. Han var asförbannad. Då kröp jag över till min båt
På morgonen hade de "lånat" min regnbågsflagga och hissat i deras akterstag och låg nakna och bakissolade, spridda överallt på deras båt. Mitt bland alla barnfamiljer i sina båtar. (Alla dessa kompisar är straighta fö.) Det var OCKSÅ en jobbig dag.![]()
haha du försöker få det att se så oskyldigt ut när du lägger upp bilder på skorven. "kalle skeven å en pors" men i själva verket är det fylleröj-rallyböj som ankrar.
Jag har liksom aldrig riktigt förstått mig på det där med båtar. De är flytande husvagnar som dricker soppa som en snöskoter och kostar hur mycket som helst. Skulle man vilja ha en 20 år gammal liten Buster med 25hk motor för att bara åka ut och fiska med ibland så får man ju ändå slanta upp motsvarande en 10 år gammal motorcykel i hyfsat skick.![]()
Att marcha 45 knotts i kvällssolen med Van halen i högtalarna och en solblekt hawaiskjorta är värt mången kulor. Man får tillgång till skärgården vilket enligt mig är enda anledningen till varför man bor i sthlm. Det är en förbaskad skylldighet

Last edited: