Det finns säkert någon sporthojjare som även av en båt så jag frågar här innan jag skapar ett konto på snedseglare.se och irriterar surgubbar.
Jag köpte en gammal Mercury 35 hp -1965 för en vecka sedan.
Motorn är kanonfin och går kalasbra!
Dock är jag osäker på om hur impellern mår.
Det känns onödigt att riva isär något som fungerar och jag kommer förmodligen inte ha kvar motorn mer än någon månad eller så.
Skvallerstrålen ser OK ut men det är ingen högtrycksstråle. Den blir inte heller speciellt mycket starkare när motorn varvar.
Det känns som att om impellern pumpar tillräckligt för att trycka ut vatten ur ett pyttelitet hål så borde den orka pumpa runt tillräckligt vatten i kylkanalerna för att kyla motorn.
Vad tror ni?
Jag köpte en gammal Mercury 35 hp -1965 för en vecka sedan.
Motorn är kanonfin och går kalasbra!
Dock är jag osäker på om hur impellern mår.
Det känns onödigt att riva isär något som fungerar och jag kommer förmodligen inte ha kvar motorn mer än någon månad eller så.
Skvallerstrålen ser OK ut men det är ingen högtrycksstråle. Den blir inte heller speciellt mycket starkare när motorn varvar.
Det känns som att om impellern pumpar tillräckligt för att trycka ut vatten ur ett pyttelitet hål så borde den orka pumpa runt tillräckligt vatten i kylkanalerna för att kyla motorn.
Vad tror ni?