Bättre nypris i USA?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Läste artikeln på nya trajjan som det länkas till på första sidan och såg följande:

"The Daytona 675 brings a unique flavor to the middleweight sportbike cauldron, ringing in at what seems to be a reasonable $8999."

-Motsvarande summa på svenska blir 67 672,48 SEK
Det verkar ju sjukt billigt. Det kan man väl knappast räkna med att den kommer att kosta här i Sverige?

yonsson skrev:
Läste artikeln på nya trajjan som det länkas till på första sidan och såg följande:

"The Daytona 675 brings a unique flavor to the middleweight sportbike cauldron, ringing in at what seems to be a reasonable $8999."

Det verkar ju sjukt billigt. Det kan man väl knappast räkna med att den kommer att kosta här i Sverige?
Tror jag såg nått om att den skulle kosta 106tkr här hemma.

Men ska man ta hem en från USA så är det en massa skatter/moms och annat som kommer på priset, osäker men jag tror det är 25% och sen reg.avgifter.

Edit: Hittade prisuppgift, http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,762068,00.html

Last edited:
yonsson skrev:

Finns massor med trådar om detta, går tydligen inte att regga USA import i Sverige... Men, ska ni köra bana, då funkar det (dock inte med Trajjan "to much cubic inches")

Tycker under 70' verkar extremt billigt, men å andra sidan är det jävligt mycket om man tjänar 5 dollar i timmen som vissa gör därborta så man ska väl inte klaga.

Edit: Fin artikel på aftonbladet förresten.
Först skriver dom att R6an varvar över 18000 varv, sen skriver dom "Effekt: 133 hk vid 14  500 varv/min "

Last edited:
yonsson skrev:
Edit: Fin artikel på aftonbladet förresten.
Först skriver dom att R6an varvar 18000 varv, sen skriver dom "Effekt: 133 hk vid 14  500 varv/min "
Förvisso fel om 18 000 rpm men vad är fel med resten(förutom fantasisiffran 133 hk)?

Gustav O skrev:
Förvisso fel om 18 000 rpm men vad är fel med resten(förutom fantasisiffran 133 hk)?
Att hade den varvar 18000varv/min så hade väl toppeffekten knappast legat vid 3500 varv/min under det.

Har de inte olika "moms" i de olika staterna och därför anger priset utan?

yonsson skrev:
Att hade den varvar 18000varv/min så hade väl toppeffekten knappast legat vid 3500 varv/min under det.
Varför inte?

Min gamla 600 från tidiga 90talet har exakt samma fenomen (14000 rpm resp 10500 rpm)

pjohan skrev:
Varför inte?

Min gamla 600 från tidiga 90talet har exakt samma fenomen (14000 rpm resp 10500 rpm)
Tidigt 90-tal :fatta! :)

Edit: Jag stavar som en kratta idag, men det får ni stå ut med :gnissla

yonsson skrev:
Det är möjligt att det är så, inte så vanligt men klart möjligt. De flesta hojar har ju toppeffekten en bit under maxvarvet.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP