Bättre nypris i USA?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Läste artikeln på nya trajjan som det länkas till på första sidan och såg följande:

"The Daytona 675 brings a unique flavor to the middleweight sportbike cauldron, ringing in at what seems to be a reasonable $8999."

-Motsvarande summa på svenska blir 67 672,48 SEK
Det verkar ju sjukt billigt. Det kan man väl knappast räkna med att den kommer att kosta här i Sverige?

yonsson skrev:
Läste artikeln på nya trajjan som det länkas till på första sidan och såg följande:

"The Daytona 675 brings a unique flavor to the middleweight sportbike cauldron, ringing in at what seems to be a reasonable $8999."

Det verkar ju sjukt billigt. Det kan man väl knappast räkna med att den kommer att kosta här i Sverige?
Tror jag såg nått om att den skulle kosta 106tkr här hemma.

Men ska man ta hem en från USA så är det en massa skatter/moms och annat som kommer på priset, osäker men jag tror det är 25% och sen reg.avgifter.

Edit: Hittade prisuppgift, http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,762068,00.html

Last edited:
yonsson skrev:

Finns massor med trådar om detta, går tydligen inte att regga USA import i Sverige... Men, ska ni köra bana, då funkar det (dock inte med Trajjan "to much cubic inches")

Tycker under 70' verkar extremt billigt, men å andra sidan är det jävligt mycket om man tjänar 5 dollar i timmen som vissa gör därborta så man ska väl inte klaga.

Edit: Fin artikel på aftonbladet förresten.
Först skriver dom att R6an varvar över 18000 varv, sen skriver dom "Effekt: 133 hk vid 14  500 varv/min "

Last edited:
yonsson skrev:
Edit: Fin artikel på aftonbladet förresten.
Först skriver dom att R6an varvar 18000 varv, sen skriver dom "Effekt: 133 hk vid 14  500 varv/min "
Förvisso fel om 18 000 rpm men vad är fel med resten(förutom fantasisiffran 133 hk)?

Gustav O skrev:
Förvisso fel om 18 000 rpm men vad är fel med resten(förutom fantasisiffran 133 hk)?
Att hade den varvar 18000varv/min så hade väl toppeffekten knappast legat vid 3500 varv/min under det.

Har de inte olika "moms" i de olika staterna och därför anger priset utan?

yonsson skrev:
Att hade den varvar 18000varv/min så hade väl toppeffekten knappast legat vid 3500 varv/min under det.
Varför inte?

Min gamla 600 från tidiga 90talet har exakt samma fenomen (14000 rpm resp 10500 rpm)

pjohan skrev:
Varför inte?

Min gamla 600 från tidiga 90talet har exakt samma fenomen (14000 rpm resp 10500 rpm)
Tidigt 90-tal :fatta! :)

Edit: Jag stavar som en kratta idag, men det får ni stå ut med :gnissla

yonsson skrev:
Det är möjligt att det är så, inte så vanligt men klart möjligt. De flesta hojar har ju toppeffekten en bit under maxvarvet.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti