Inte helt enkelt när man har Boxer tex.
Så här skrev jag.
Hej Europsort.
Först och främst vill jag tacka för att ni är en av få kanaler som har förstått tjusningen med motorcykelracing i allmänhet och MotoGP i synnerhet.
Som tittare är söndagarnas race en av veckans absoluta höjdpunkter. Dock grusas tittarglädjen ordentligt nästan varje helg på grund av enligt mig undermåliga kommentatorer.
Helgens race var ännu sämre pga Dahlboms frånvaro då Kent Whyrén verkligen inte håller måttet för att kommentera en sport som Roadracing.
För det första saknar han relevant information, eller så delar han inte med sig av den. Verkar dåligt påläst. Jag vet ju mer än honom enbart genom att läsa femton minuter på internet varje kväll.
Han missar oftast stora och viktiga skeenden i loppet - som tex Melandris omkörning av Biaggi senast.
Han upprepar samma mantra hela tiden.
Tex.
"Kolla nu när Hondan bara blåser förbi."
"Oj, oj, oj. Kolla vad han sladdar i den kurvan."
Han är helt enkelt inte driven, kompetent nog att sköta sändningarna. När han dessutom pladdrar över förarintervjuer eller stönar sig igenom sexistiska kommentarer om tjejerna vid prisutdelningen så är måttet rågat.
Dahlbom är bättre men ändå inteså bra som det skulle kunna vara.
Därför skulle jag vilja ge er några förslag.
1. Ge oss de insatta, och på plats varande, Engelska kommentatorerna.
2. Koppla åtminstone fram Randy Mamolas intervjuer.
3. Snabbskola Roberto Vacchi till RR-fantast. Han skulle göra ett strålande jobb oavsett.
4. Kör sändningarna utan kommentatorer alls så att vi åtminstone får höra motorcyklarna.