"Bästa" ursäkterna 2007?

2770720 Det ego:t till det han presterat - de borde dra in han licens. Det måste vara farligt med så dålig självkännedom, om inget annat så för honom själv.
Fast det är kul att läsa vad han skriver i PB och säger i intervjuer. Han ska tex upp på pallen i AMA i år, något annat alternativ finns inte.

Klart man måste komma med ursäkter!!! Hur dumt det än låter så är det ju psykologiskt korkat o säga att man själv var dålig. Kan man aldrig säga om man tävlar som proffs, oavsett sport.

Man måste konstant intala o tycka att man e bäst. Det är min teori i alla fall! Men visst låter det fånigt med dessa uräkter ibland.

Man måste ha en viss självkännedom också, dessutom är det direkt kontraproduktivt att som Ellison hela tiden gör, fokusera på saker som ligger utanför hans påverkan. Hade han fokuserat på sig själv och sin körning istället hade han säkert varit en bättre förare.

Fast det är kul att läsa vad han skriver i PB och säger i intervjuer. Han ska tex upp på pallen i AMA i år, något annat alternativ finns inte.
En usel förare som dessutom är en gnällspik av rang. Kan man tänka sig ett bättre ämne att göra sig lustig över? Han är helt sanslös och det är som redan skrivits den totala avsaknaden av självinsikt som gör honom så unik.

Var hans uttalade ambition inte högre än att ta enstaka pallplatser i AMA Superbike?

Är bara tvungen att citera Morgan Rejnäs här...

"Den dåliga smeden skyller alltid på järnet....." :lol :lol :lol

Hans sidor i PB har visserligen ett visst värde av komiskt slag, men jag hoppas verkligen de försvinner snart. Det "börjar" bli smått enformigt.

Man måste ha en viss självkännedom också, dessutom är det direkt kontraproduktivt att som Ellison hela tiden gör, fokusera på saker som ligger utanför hans påverkan. Hade han fokuserat på sig själv och sin körning istället hade han säkert varit en bättre förare.

Visst, det är inte bra att ALLTID fokusera på sådant som ligger utanför sin egen påverkan... MEN, vinnare söker ALLTID förklaringar på misslyckanden utanför sig själva. Det handlar om positiv psykologi. Att göra det omvända, att alltid söka förklaringar till förluster inom sig själv skapar knäckt självförtroende och ännu sämre resultat.
Minns att jag satt och lyssnade på radio en gång i somras när Kajsa Bergkvist kom tvåa i något stort mästerskap. Eftertävlingen intervjuades hon och sa:
- Egentligen skulle jag vunnit! Mitt andrahopp på 2,05 var ett av mina bästa i karriären. Hade jag bara kommit över utan att ha gjort den skitrivningen så hade jag ju vunnit!

Två minuter senare intervjuader Yannik Trgaro, tränaren:
Kajsa skulle vunnit idag! Hennes andrahopp på 2,05 var ett av hennes bästa i karriären. Hade hon bara kommit över utan att ha gjort den skitrivningen så hade hon vunnit! EGENTLIGEN skulle hon tagit 2,08 idag!

Som jag flabbade! För en amatör som jag känns det gansa fundamentalt att komma över ribban. Men är man nästan bäst kan man snacka bort det med.:D

Och dom sa det på fullaste allvar!
Sens moral: Skyll på allt utom dig själv

Mamola

Läste nya Bike där Mamola får köra 990-hojarna. Det står i en särskilld ruta om hur vass han är. Yamaha-killarna jämför honom med Rossi. De har tydligen samma linje, bromspunkter och accelerationspunkter...Nästan identiskt vad Ellison säger att Yamaha sagt om honom.
"I've been told on the Yamaha I have exactly the same style as Valentino - the lines, everything. The way I use the throttle, the way I use the brake, the front brake, how he releases it when he releases the clutch - everything was identical."
Är de lika Rossi, eller mest lika varandra då?

Jag skulle betala en femma eller två för att ha Burges att titta på dataloggningsgraferna klia sig i krullet och utbrista "men du kör ju precis som Valentino"...:)
Precis. Om någon körde "som Rossi" vore denne en hett eftertraktad och groteskt högt avlönad MotoGP-förare. Inte en tredje klassens gnällspik i AMA eller TV-reporter.

:fakta

Som Rossi är väl relativt antar jag. De kör banan i samma riktning, de svänger när det svänger, bromsar inför svängar, gasar ur böjen, spårval ifrån yttern in mot innern och så ut mot yttern igen. Det är nog så Sandis att du också kör som Rossi.

I Ellison och Mamolas fall var de ca tre-fyra sekunder långsammare per varv, så viss skillnad är det ändå mellan dem och Rossi. Men det hade varit kul om Yamaha-teknikerna istället sa till Mamola att han körde som Ellison, men det hade inte kommit med i tidningen.

Boris: Det var så klart inte Burgess som uttalat sig så. DET hade varit värt något.

Jag skulle betala en femma eller två för att ha Burges att titta på dataloggningsgraferna klia sig i krullet och utbrista "men du kör ju precis som Valentino"...:)

vadå nöjjder du dig med det? Du ska ju vara bättre än Rossi :)

:corn

Mmm en "biaggitråd"... :rolleyes:

.

Måste bara skryta lite, mötte Biaggi i St:Tropez i sommras, naturligtvis var jag för feg för att snacka med honom, men jag gick förbi honom på typ 20cm avstånd, satte mig en bit bort och messade polaren...

Biaggi rockar, hans stora probem är och har väl alltid varit pressen, leder han så kraschar han. Han är den perfekta tvåan. Hur eller hur så är han snabb som fan om han bara vill, i alla fall snabbare än jag.

Mamola är nog bättre än Ellison...... Trots att han inte är aktiv. Han har ju vunnit ett gäng 500-rejs... 13st har jag för mig.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing