Bästa touringhojen...

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
... för under 50 kkr?

Jag är ute efter nåt som man sitter bekvämt två stycken på och kan packa tillräckligt för att vara borta en vecka.

Vad har ni för förslag?

Bandit 1200, kan det va nåt? Tiger från 90-talet kanske? Varadero? TRX850? R1100S?

Hjälp mig! :confused:
 
Du får mycket hoj för pengarna med en Blackbird, riktigt bekväm också och orken kan man inte klaga på.
 
Om vi vänder tillbaka frågan lite. HUR kommer din/er körning att se ut?
Långa snabba mil eller eller lagom puttrande kollandes på blommorna samtidigt?

Jag har min av det skälet att man kan kombinera körningen om man vill.
Jag sitter max 2h i sadeln i sträck dock. Kanske skulle ha en Airhawk :va :rolleyes:
 

Absolut ett alternativ, de brukar vara lite för dyra bara.

Du får mycket hoj för pengarna med en Blackbird, riktigt bekväm också och orken kan man inte klaga på.

Hur sitter passageraren på en sån då? Tillsammans med packning?

Om vi vänder tillbaka frågan lite. HUR kommer din/er körning att se ut?
Långa snabba mil eller eller lagom puttrande kollandes på blommorna samtidigt?

Jag har min av det skälet att man kan kombinera körningen om man vill.
Jag sitter max 2h i sadeln i sträck dock. Kanske skulle ha en Airhawk :va :rolleyes:

Till sommaren kommer det bli långa turer, mellan 50 och 100 mil om dagen ut i Europa och då ska packning med och tjejen bak. Snabba? Njae kanske inte med tanke på reskamraterna men för min egen del vill jag ju att det ska finnas lite motor att leka med.

BMW är av tradition och erfarenhet ett utmärkt val.

BMW är absolut ett alternativ men hur mycket BMW får man för 50 kkr?
 
Yamaha 1000 Thunderace :tummenupp
Eller ZX9R :tummenupp
 
Last edited:
Ensam sporttouring? Honda Vfr av årsmodell som du har råd med, två på sporttouring? Blackbird,busa,Zx12....fin Hoj Vfr men lite slø med två personer +upp packning..Jag hade kjøpt en Blackbird eller kwakasaki.
 
försäkringsmässsigt Vfr , touringmässigt vfr eller blackbird.... eller varför inte varadero som du skrev? hur go som helst att åka långt med.:tummenupp
 
Blackbirden är ju en perfekt blandning mellan sport och touring men är ganska dyr i försäkring. Det kostar att ligga på topp om man säger så. :yoparty
Annars så går det nog att få tag på en i hyfsat skick för ca 50 lakan.
ZZR från mitten på 90-talet är riktigt skön som touringhoj och dessutom finns det ganska mycket pulver i den men den är ett riktigt bojsänke som sporthoj. Kanske därför som den är så otroligt billig att försäkra:D . Dessutom så är de ganska billiga i inköp.
VFR går alltid hem. Hyfsade priser och försäkringskostnader och bra till allt.:tummenupp
 
Absolut ett alternativ, de brukar vara lite för dyra bara.



Hur sitter passageraren på en sån då? Tillsammans med packning?



Till sommaren kommer det bli långa turer, mellan 50 och 100 mil om dagen ut i Europa och då ska packning med och tjejen bak. Snabba? Njae kanske inte med tanke på reskamraterna men för min egen del vill jag ju att det ska finnas lite motor att leka med.

Passageraren sitter utmärkt på Blackbirden, jag kör ofta med mycket packning och fru därbak, inga som helst problem, åk och provsitt en.
Om du väljer en BB för ca 50-tusen så kan du räkna med riktigt bra försäkringspremie hos Honda/If min gamla -98 betalade jag 4800:- hel/helår, där hänger inte många med.
VFR:en är också en utmärkt hoj (hade en -92:a ett tag som tänkt till frun) men den känns lite liten med 2 på och packning, men det beror ju till viss del på att vi är "fullvuxna".
 
Är det bara körkomfort och tillförlitlighet som gäller så kan inget för det priset slå en fullutrustad gammal K75. Jag sitter dessutom bra bak på en sån, och är närmare 1.90.
Om det däremot är prestanda/häftighet du söker får du specificera de kraven också.
 
TDM900 från -02 och senare kan jag slå ett slag för, inte snyggaste hojen men fan så bekväm och överaskar många "sporthojar" på krokiga 70 vägar.

Runt 86 hk och lika mycket i vrid.

Svårslagen komfort och passagerarkomfort. (fullt justerbar fjädring fram och bak)

Bra bromsar. finns även som ABS variant.

Långa service intervaller, endast var 1000 mil. Och billig service.

Billig försäkring jag kommer att betala runt 3600 kr för min nu när den blir 5 år gammal och då snackar vi helförsäkring/helår (Bilsp.mc 30års förs.)

Paralelltwin som garanterar skönsång i piporna.

Klart underskattad hoj som tyvärr har "gubbstämpel".

Borde gå att hitta runt 50k.

Kolla mitt garage för bild med touring utrustning.
 
Jag hade spanat efter en vettig blackbird. + i kanten om den har väskor.
Gjorde europa förra sommaren på en ZX9R -00. Funkade fint, men då utan passagerare. Ingen vidare komfort där bak.

Får nog rösta på BB... Även om jag nog hellre hade valt ZX12R :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top