Bästa stöldskyddet (GPS)

Vill jag också veta för då kan jag gå från halv till trafikförsäkring och lägga mellanskillnaden på ett rejält slagträ istället och köpa soppa för pengarna som blir över.

En liten tk102 vore bra om man kunde fixa strömförsörjningen på ett bättre sätt. Man orkar troligen inte byta batteriet varje vecka utan man vill ju att det ska "intregreras" med hojen totalt, Så mycket ström kan dom inte dra när dom är i standby så dom skulle dra ut ett mcbatteri men frågan är ju hur man gör.

är du bara intresserad av att hitta den själv så köp en begagnad halvtrasig android telefon och se till att fixa laddning till den, där i finns gps mm.
och på android market finns det olika program där man kan spåra sin "stulna" telefon.

har inte testat det men det borde fungera ok, se bara till att förpacka telefonen så att den inte skakar sönder eller blir blöt..

kanske kan vara intressant ?

Komihåg att såna som har råd att sno en hoj med en paketbil har nog råd att spendera 200-500sek på en GPS/GSM blocker. Så om du har tur är de dumma nog att inte ha de, men annars kan man ju ha lite tur i oturen.

Komihåg att såna som har råd att sno en hoj med en paketbil har nog råd att spendera 200-500sek på en GPS/GSM blocker. Så om du har tur är de dumma nog att inte ha de, men annars kan man ju ha lite tur i oturen.

Det där var mer än jag visste, tur för mig att jag inte är tjyv :)

Parkera hojen i vilket garage som helst så funkar inte den där grejjen...........

Ok

Bra så länge den e i garaget är den ju inte stulen:tummenupp

Du lägger ett geofence så får du info när den flyttas.

Parkera hojen i vilket garage som helst så funkar inte den där grejjen...........

Fast den registrerar vägen hojen åkt så om den funkar skåpbilen lär det inte vara så svårt att hitta hojen och gsm positionering funkar även i garage dock är den ju knappast exakt

Last edited:

mmm det lilla problemet är ju då att inte tjuvarnas telefoner heller fungerar.
så så himla vanlig är det nog inte att man använder sig av en sådan jämt o ständigt.
sedan så måste den ju vara på så att inte telebolaget kan spåra gsmnumret osv.
det finns ju vhf sändare också, så skall man då göra allt för att vara säker på att inte spåras så får man ju blockera dem också.

Nu är jag ju inte en av dem som snor hojar men tja det känns ju lite som overkill att försöka blockera alla typer av signaler och jag tror det är mer vanligt att man ställer objektet en tid någonstans för att "kyla ner det" eller vad man skall kalla det.

Fast den registrerar vägen hojen åkt så om den funkar skåpbilen lär det inte vara så svårt att hitta hojen och gsm positionering funkar även i garage dock är den ju knappast exakt

Men vad hjälper det om mobilen inte kan tala om var den är nånstans för Tele2 har ingen täckning i garaget. I varje fall inte i mitt garage.
Så varför skulle Tele2 ha täckning i tjuvens garage?
Så det gäller välja rätt mobilnätleverantör. Telia/Halebop har täckning i mitt garage.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park