Bästa singer/songwritern någonsin

Vad tycker ni?

• Antal röstningar
    0
Jag förstår att "dagens ungdom" inte uppskattar Bob Dylan, men när tiden begav sig så var han en riktig knarkarrebell av aldrig skådad like.

Med risk att bli bannad så skriver jag att den bästa sångskrivaren men kanske inte sångaren är Martin Gore i Depeche mode. Hans tidigare alster kanske ligger på dagis-gay-nivå, men efter -91 har han kommit igång på allvar!

/FW

watson skrev:
Jag förstår att "dagens ungdom" inte uppskattar Bob Dylan, men när tiden begav sig så var han en riktig knarkarrebell av aldrig skådad like.
Hahaha, va!? Jag vet inte vad du har petat i dig, men jag är säker på att det påverkar din hälsa negativt. I alla...

Oj, jag upprepar mig visst. Förlåt :rodnar

Bingo skrev:
Hahaha, va!? Jag vet inte vad du har petat i dig, men jag är säker på att det påverkar din hälsa negativt. I alla...

Oj, jag upprepar mig visst. Förlåt :rodnar

Ha! Du föll i fällan! Jag skrev väll aldrig att JAG tyckte det, eller? Det är allmänt känt att så var fallet. Ville bara upplysa allmänheten...

/FW

watson skrev:

Med risk att bli bannad så skriver jag att den bästa sångskrivaren men kanske inte sångaren är Martin Gore i Depeche mode. Hans tidigare alster kanske ligger på dagis-gay-nivå, men efter -91 har han kommit igång på allvar!

/FW

Bästa singer/songwriter har dock inte att göra med vem som är bästa sångaren, eller bästa låtskrivaren, konstigt nog. Även om man naturligtvis kan vara allt på en gång.

watson skrev:

Dagens ungdom uppskattar inte Dylan, de uppskattar G-rap. "Smokin n´drinkin n´ pimpin. Biatch. BItch-ass-nigger. Lay low cause you might be bruised, top story of the evening news. But nothing compares to this purple pills. Miami I got the X if you´re into takin drugs. Osv"
Knarkrebeller av aldrig skådad like! :banana :huvet

Last edited:
General E skrev:
Dagens ungdom uppskattar G-rap. "Smokin n´drinkin n´ pimpin. Biatch. BItch-ass-nigger. Lay low cause you might be bruised, top story of the evening news. But nothing compares to this purple pills. Miami I got the X if you´re into takin drugs. Osv"
Knarkrebeller av aldrig skådad like! :banana :huvet

Plastknarkare....Tommy Bolin, Jimi Hendrix, Gary Thain, Paul Kossoff mm is the shit....

En riktig knarkarrebell sjunger inte pubertala lovsånger till kemiska substanser, han tar långsamt livet av sig själv medelst dem, detta medan han pumpar ur sig musik för gudar..... :Bugar

Chris Ash skrev:
Plastknarkare....Tommy Bolin, Jimi Hendrix, Gary Thain, Paul Kossoff mm is the shit....

En riktig knarkarrebell sjunger inte pubertala lovsånger till kemiska substanser, han tar långsamt livet av sig själv medelst dem, detta medan han pumpar ur sig musik för gudar..... :Bugar

Och allra helst spelar de elgitar med tänderna och har klänning på sig! :banana

watson skrev:
Ha! Du föll i fällan! Jag skrev väll aldrig att JAG tyckte det, eller? Det är allmänt känt att så var fallet. Ville bara upplysa allmänheten...

/FW
Dylan har aldrig varit "knarkrebell". Det kan av den anledningen inte vara allmänt känt att han var det. Upplys allmänheten om Back Street Boys eller Westlife istället.

Chris Ash skrev:
Haha, jag funderade på vad en knarkrebell är för något. Nu vet jag. Tack :tummenupp

Oväntat däremot att ingen röstat på donovan, han är nog mitt andraval. Iofs så är det rätt så få som har röstat överhuvudtaget.

watson skrev:
Med risk att bli bannad så skriver jag att den bästa sångskrivaren men kanske inte sångaren är Martin Gore i Depeche mode.
Då är vi två som kan bli bannade.

Vad värre är att någonstans i sthlm sitter Korvgubbe och håller på att bli farligt full.

Spinky Spendrup skrev:
Då är vi två som kan bli bannade.

Vad värre är att någonstans i sthlm sitter Korvgubbe och håller på att bli farligt full.
Han förstår nog att dom skojar, för det gör dom väl??

Jag vill könskvotera in Britney Spears på listan. :hihi

För övrigt borde Paul Simon och Art Garfunkel båda vara med på listan, samt George Harrison.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla