Bästa singer/songwritern någonsin

Vad tycker ni?

• Antal röstningar
    0

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Vem är det?

Edit: Ni får finna er i alternativen, kanske inte vad ni anser vara rätt alternativ men det är vad jag anser vara singer/songwriters av rang. Jag glömde säkerligen någon stor däremot för jag fick lite hjärnsläpp, går det editera polls isåfall?

Skriv gärna kommentarer och motiveringar eller förslag på andra som borde varit med.

Last edited:
Per gessle är faktist rätt högt upp på listan..

Det är iaf _inte_ Bob Dylan. Mer överskattad gnällspik får man leta efter. Så sjukt tråkiga låtar och de låter likadant allihop. Jag vet då min flatmate i stort sett enbart lyssnat på Bob Dylan de senaste månaderna :huvet

Av alternativen som finns skulle jag nog säga Nick Drake. Några som kanske annars förtjänat titeln är Devendra Banhart (Cripple Crow) eller Daniel Johnston (Fear Yourself).

Att säga att per gessle är en av världens bästa singer/songwriters är som att säga att korv med bröd är världens godaste mat.

Coola Ola skrev:
Det är iaf _inte_ Bob Dylan. Mer överskattad gnällspik får man leta efter. Så sjukt tråkiga låtar och de låter likadant allihop.
Jag har länge ogillat dylan men jag har ändrat mig nu. Han är ganska dålig på allting han gör förutom att skriva låtar, han är en sjukt bra låtskrivare och ser man bortom att han är dålig på att sjunga så är han riktigt bra.
Bob dylan - i want you.mp3

Jag tycker Cornelis Vreeswijk borde ha varit med. Han är bäst. Men av dom som fanns att välja på tycker jag Neil Young.

Hur kan man med sig själv efter att ha missat Van the man på en sån lista? Han är fanimej kungen...lyssna på "I`ll be your lover too" och våga påstå att det är dåligt....

Annars älskar jag Jeff Buckley, James Taylor,Simon & Garfunkel och Christian Kjellvander.

Men av de på listan tar jag nog Nick Drake, Bob Dylan har gjort alldeles för mycket skit för att vara bäst, när han träffar rätt är han dock sagolik.

TurboJugend skrev:
Jag tycker Cornelis Vreeswijk borde ha varit med. Han är bäst. Men av dom som fanns att välja på tycker jag Neil Young.
Jo men jag tänkte aldrig på att ha med nån svensk, annars hade både cornelis och björn varit med.

Chris Ash skrev:
Hur kan man med sig själv efter att ha missat Van the man på en sån lista? Han är fanimej kungen...lyssna på "I`ll be your lover too" och våga påstå att det är dåligt....
Har aldrig gillat van morrison särskilt mycket men det kan säkert vara för att jag aldrig tagit mig tid att lyssna in mig på hans grejer.

Jack Johnson har ju inte gjort en enda dålig låt så han får min röst fast han inte finns med på listan. Eller Paul Simon men han finns ju inte heller med... :va

Coola Ola skrev:
Det är iaf _inte_ Bob Dylan. Mer överskattad gnällspik får man leta efter. Så sjukt tråkiga låtar och de låter likadant allihop.
Hahaha, va!? Jag vet inte vad du har petat i dig, men jag är säker på att det påverkar din hälsa negativt. I alla fall på lite sikt :D

Annars rankar jag Ulf Lundell och Per Gessle högt. Thomas Ledin borde också varit med. Och så han Emil, från Fame Factory, också.

Bingo skrev:
Hahaha, va!? Jag vet inte vad du har petat i dig, men jag är säker på att det påverkar din hälsa negativt. I alla fall på lite sikt :D

Annars rankar jag Ulf Lundell och Per Gessle högt. Thomas Ledin borde också varit med. Och så han Emil, från Fame Factory, också.

Darin kettar in takcet på Gessle och hela fame fakctory

Last edited:
Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8