Bästa/sämsta julklappen!

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Från jobbet brukar man ofta rätt kassa presenter. Finns ju inte en chans att cheyen godkänner nåt som har med inredning att göra tex.

Vad fick du?

Vi får en låda med prylar varje år från jobbet. Ett år ingick det en osthyvel i paketet. Problemet var att den var felbockad och bara kunde strimla osten i småbitar. Det var årets failklapp.

Självklart löste man problemet med att trycka till den så att vinkeln i bockningen blev flackare.

Fick batteriuppvärmda Thinsulate vantar. :)

Sämsta julklappen... kommer faktiskt inte ihåg men har fått lite krimskrams som man har slängt direkt.

Sämsta: En bok från närmaste Statoil. Läste faktiskt igenom den, men arrangerande ett spontant bokbål efteråt.

Bästa: Salt/Pepparkvarn + schysst kockkniv.

Faderkakan köpte en julklapp till hela hushållet.
Något jag saknat i flera år. En kanonjulklapp helt enkelt.
200060-jpg.jpg

Ska vi snacka julklappar rent allmänt så ligger mormors julklappar under barndomen rykande bra till.

Eller vad sägs om föregående års kalender, tipp-exad? Den var dessutom från Australien så helgdagar och namnsdagar och allt annat var uppåt väggarna.

Vi fick ingenting och fick gå på julbord om vi pröjsa själva. Så de är inte så synd om er:arsele

Offentlig vård just för tillfället= presenter knappast...:rolleyes:

När jag var 13 fick jag, i brosans tjejs ögon (jobbade på HM) en mysoverall....för mig var det en sparkdräkt för bebisar och det bekräftades även av farsan som asgarvandes liggandes på golvet tyckte att "det är ju bara nappen som fattas"...skitskoj när man var 13 och ville ha cd-skivor och dylikt.

Uppfatta mig rätt..jag är inte bortskämd med julklappar men just brosans tjej:s presenter kunde jag lika gärna vara utan...de var nästan alltid hårband inslagna i brunt fantasilöst papper med rött snöre runt..o jag hatade att ha håret uppsatt så när denna stora bruna julkapp med röda snören kom så tänkte jag att det öppnar jag hemma..o tur var väl det :näsblod

Döm till min förskräckelse när jag för några månader upptäckte att "sparkdräkterna" har blivit populära igen :skrämd...:zpy

Dagen efter lämnade farsan tillbaka "den där förskräckliga saken" och jag fick 500 kr att köpa vad jag ville istället :)

Bästa: Den underbart fina klockan jag fick förra året i juklapp av pathfinder :) samt känslan att en julafton få ett 8 bitars nintendo av farsan...som nästan hade glömt bort det....han hade gömt det i ett år!!! tur att det inte hann att bli omodernt...undra om dagens föräldrar hade vågat det idag utan att förgås av ungarnas tjat :gnissla

Bifogat

• namnls_111338866.jpg
    namnls_111338866.jpg
    21.7 KB · Visningar: 112
  • certina1.jpg
    certina1.jpg
    140.2 KB · Visningar: 102
Last edited:
Sämsta julklappen jag fått i år va filmen... Tomten är far till alla barnen av grannen :(

Förra årets julklapp från jobbet var ingen höjdare... Två st mörkblå badlakan som luddar så man ser ut som en j--la smurf när man torkat sig på dom :brinnerup
Årets bästa julklapp köpte jag till mig själv i år: Drog hem en 55" LCD-tv i går. Perfekt till PS3:an :tummenupp

Sämsta julklappen jag någonsin fått var en nästrimmer. Jag menar, vem fan ger en 18årig tjej en nästrimmer? NEJ jag hade inte en massa hår i näsan.

Bör tilläggas att jag fick den av min danska styvfarmor, som inte är så värst jätteomtyckt av familjen sedan innan...

Ju större företag ju tråkigare julklappar verkar stämma.. Svårt att köpa till 2000pers som alla ska gilla..

Vi har fått vanliga" storföretagsklappar som kan beställas ur random klapp katalog.

Frugan har senaste 4 åren fått 3 utlandsresor och en plasma Tv :rolleyes: WTF

Ett julbord fick vi i år. Men med tanke på hur resultaten är så är det en bra julklapp. :gnissla

Mat är alltid bra!

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...