Bästa/sämsta julklappen!

Sämsta klappen va den jag fick från jobbet för några år sedan.
Vi fick en såndär ficklampa som man skakar så den laddas man de va bara de att när jag provade den när jag kom hem så gick den i trasor...kul när vi gjorde ett rekord år.:mad:

Bästa julklappen fick vi redan 1 dec när våran dotter föddes:tummenupp

Sämsta julklappen jag fått i år va filmen... Tomten är far till alla barnen av grannen :(

I år? I år??!? Har du redan fått...och öppnat julklappar I ÅR????
Jävla Tumbatomte...:tomten

Jag har inte fått julklappar av jobbet sen jag började på kontor.
Inte julbord heller för det äter mina kollegor så många gånger ändå med sina smörande leverantörer. Då jag har en lite annan tjänst än dom blire inte ett skinksmula till mig, om jag inte köper den själv.
Vi får inte ens skicka julkort för det kostar för mycket onödiga pengar. Eller nä, förlåt, det kostar på för miljön, som de uttrycker det...:rolleyes:

Äh, jobbet e bra. Och bara jag får se syrrans snorisar lyckligt slita sönder omsorgsfullt inslagna paket och sen får min efterlängtade äggtoddy på julafton så är jag nöjd.:tummenupp

Last edited:
I år? I år??!? Har du redan fått...och öppnat julklappar I ÅR????
Jävla Tumbatomte...:tomten

Jag har inte fått julklappar av jobbet sen jag började på kontor.
Inte julbord heller för det äter mina kollegor så många gånger ändå med sina smörande leverantörer. Då jag har en lite annan tjänst än dom blire inte ett skinksmula till mig, om jag inte köper den själv.
Vi får inte ens skicka julkort för det kostar för mycket onödiga pengar. Eller nä, förlåt, det kostar på för miljön, som de uttrycker det...:rolleyes:

Äh, jobbet e bra. Och bara jag får se syrrans snorisar lyckligt slita sönder omsorgsfullt inslagna paket och sen får min efterlängtade äggtoddy på julafton så är jag nöjd.:tummenupp

Va inte så otacksamm! Tomten kommer nog me ett hårt paket till dig me ;)

Sämsta julklappen jag fått var definitivt en rutten lax.
Jag äter inte fisk, men jag kände på lukten att den inte kunde vara riktigt färsk. Visade den för mor, som levt vid havet o har en far som var fiskare o sånt där, och hon höll med. Så fisken gavs till katterna på föräldrarnas gård.
De andra som fick samma skit på det jobbet och åt av den blev skitdåliga i buken och var sängliggande/toasittande i en hel vecka. Över jul-ledigheten. \o/
På mitt nuvarande jobb får vi inga julklappar. Det är för dyrt. En omsättning på några miljarder räcker inte till lixom. Iofs är det lika bra, eftersom att jag ändå inte gillar det mesta jag får. Julbonus hade väl varit trevligt, men som sagt, det räcker inte pengarna till. >.< Misskötta jävla muppbolag.

Bästa julklappen?
Ja...Måste ha varit tösen som slog in sig själv i väldigt trevliga kläder. Heh.

Sämsta paketet var en pyjamas jag fick av min moster för tre år sen.
En yo-gi joho något, barn pyjamas som jag inte vill veta var hon kom över, kände mig nästan lite kränkt då :brinnerup

Bästa julklappen hitintills i år var när jag kom hem och upptäckte att min 5-6 år gammal platt-tv var borta, och nästa stog det en ny där. Morsan hade tröttnat på sin gamla tjock-tv så hon snodde min och köpte en ny åt mig. Jag blev ställd, varför behöll hon inte den nya tv:n istället? :näsblod

Av jobbet fick vi en resväska med hjul i handbagagestorlek. Kändes som bra kvalite i alla fall :)

Jag hoppas chefen har en form av humor jag ännu inte lärt mig uppskatta.. För idag fick jag ett julkort, på mailen!

Om jag är snäll kanske jag får lön (Givetvis inte fullt betalt) det är nog den bästa julklapp jag kommer att få...

Idag var bossen förbi med årets julklapp 12 flarrer vin + att vi käkade julbordet på island i år:marinerad val
:tummenupp

sämsta måste varit när jag jobbade för ett statlig bolag och vi fick.... fryspåsar att tillverka isbitar i:huvet

Last edited:
Jobbade på ett kommunalt bolag förut och var med i SKTF.
Fick biobiljetter av SKTF i julklapp som var bekostade av vår egen medlemsavgift.
Fanns pengar kvar i deras budget "hette det".
Är inte med i SKTF längre.:arsele

Sämsta julklappen jag fått -alla kategorier- är klamydia, som chefens assistent gav mig på jobbets julfest för åtta år sedan. Hon var inte pryd av sig...

Bästa är som Peccus också sa, en jävligt sjysst kockkniv.

Jag varken förväntar eller kräver någon julklapp av företagen jag jobbar åt, men jag har ändå en "sämsta" att dela med mig av.

Jag jobbade ett tag som lastbilsmekaniker, och på det företaget gavs det varje år:
En julskinka, en chokladask och en fick-kalender i fuskskinn med den anställdes namn på.

Ett år orsakade chefen en storbrand på firman när han hobbyjobbade en kväll, varpå lönsamheten för företaget sjönk drastiskt.

Det året på julmötet drog han skrockande fram julklappssäcken, förklarade att eftersom firman hade visat röda siffror efter "olyckan" så blev det inte så märkvärdigt, och sedan började han dela ut vad som såg ut som den traditionella fuskskinns-kalendern.

Det var det inte, han hade tiggt ihop Metalls papperskalender som alla anslutna får i ett brev i början på December...

God fucking jul liksom...

Då hade det varit bättre att säga att julklappen hade utgått.

Hmm tänkte skriva nått negativt om din smygreklam. Men så kom jag på mig själv?!? Varför ska jag göra de? Hade gjort exakt lika dant!
Ibland e de svårt o se o glädjas åt andras framgångar! :tummenupp

Det där är ingen smygreklam, och det var inte menat som det heller.

Inledningsvis handlade tråden om vad arbetsgivaren ger sina anställda. Jag ger självklart bort upplevelser till mina, inklusive mig själv :)

En av de sämsta julklapparna jag har fått från arbetsgivare var när jag jobbade åt polisen.
Vi fick ett grillförkläde med polisens logga på.....som försvann i första tvätten. Loggan alltså.
Trodde att detta skulle vara svårt att toppa men döm om min förvåning när jag året efteråt fick en låda med miljövänligt krafs, såsom två lågenergilamport, en termometer, en handjagad ficklampa samt en märklig tingest att mäta tiden när man duschade, inte slösa varmvatten.
Det enda miljövänliga med detta var att allt åkte i återvinningsbart när det slängdes.

Den bästa måste ha varit en liter vodka samt en klocka som jag fick av en finländsarbetsgivare.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti