Bästa priser på 95-oktanig i Sverige

Grymt bra site. När den nu kostar under 9 spänn i Trollhättan är det ju värt extra milen dit för att tanka upp fordonen ju...

Tack för denna site!

Fy fan, nog för att jag bara tankar 6liter åt gången men sist jag tanka kostade det 1158. alltså 2,5 kr mer än i thn....

Det jag ställer mej väldigt frågande till är hur tex statoil strängnäs kan kränga soppa för 8,88:- /L medans statoil vid mej tar 11,46:-/L. Dvs det skilljer 2,58:-/L. Mej veterligen så har dom samma inköpsställe, och gissningsvis liknande utgifter per liter dvs service pump, el mm mm.
Vem är det som lägger till pengar för varje liter som tankas? Inte macken själv. För vem vill skänka bort pengar?

Lindén skrev:
soppan kostar 3.70 resten e ju skatt!
Detta börjar gå över styr nu! :mad:

Inte nu. Det var för länge sedan det gick överstyr.
Att inte staten tänker. Låt Bensinmacken tjäna 2:- extra per liter och ha prutmån till större företag mm, då kanske mackägaren har råd att ta in en till anställd och summa summarum så tjänar staten mera eftersom macken betalar skatt på vinst, arbetsgivaravgifter(varför man nu ska straffas för det?) och att en mindre går hemma och drar benen efter sig och kallas förtidpensionär eller sjukskriven eller annat.

Men i skatte paradiset sverige så suger vi ut varenda krona på fel ställen hela tiden. Det är inte lönsamt att arbeta, det är inte lönsamt att anställa. Jag skulle gärna anställa någon så jag slapp jobba till 20-22 varje jäkla dag såhär inför semestern och jul och högsessong. Men vem vågar när man kan få betala hans sjukfrånvaro resten av hans liv, en bilolycka sker så lätt? Då är ju konkursen ett faktum och vem tjänar på det? Inte staten, inte jag, inte arbetstagaren, ingen. Bättre vore att göra det lönsamt så alla företag kan ha lite extra resurser i personal för att slippa jobba arslet av sig och på så sätt minska arbetsskador och utbrändhet få in mera pengar i arbetsgivar avgifter och skatt på lön, mer pengar spenderas i landet och mindre pengar till sjukskrivna behövs. Men det ska ju vara lönsamt att vara sjukskriven :rolleyes:

Oj vad offtopic.

Soppan e ju (självklart) dyrast i halland.. :huvet :huvet :huvet

Ja, vad FAN skall man BETALA staten för att man anställer folk för? :confused:
Det är ju helt befängt.

MrEd skrev:
Ja, vad FAN skall man BETALA staten för att man anställer folk för? :confused:
Det är ju helt befängt.

Hade du tänkte betala hans pension när han slutar? Och nu får ni fan ge er. Menar ni på allvar att ni inte vet vart skatterna/avgifterna går??? Ni gnäller på vägar men vi ska ge vägverket mindre pengar. Varför man betalar arbetsköparavgifter är ju för pensionen och alldeles till nyligen stod ju staten för alla sjukkostnader efter två veckor. Nu ska ni betala 15%. Bara för att ni ska bli engagera er i att få tillbaka människan.

Nu lär ju denna tråd bli stängd för vi får ju inte prata politik.

har fundera..
räckte inte skatten till allt som den skulle räcka till när bensinpriset låg på 10 spänn..kunde dom inte stoppa skatten efter 10 spänn :va
va vägarna sämre när soppan kosta 10 spänn än nu :rolleyes:

räckte den då får den räcka nu :tungan
vet att de inte funkar så men de borde va så.
:)

*bump*

De har nu nyligen sänkt soppan i Trollhättan från 8:48 till 8:42.
Bra att man jobbar här...
:)

EDIT: Nu kostar den 8:18

Last edited:
Var precis i Esland ett par dagar och bensinen, 95 Oktan, på de stora mackarna kostade 13.55 EEK (8.53 SEK) litern vilket får ses som ett "OK" pris.

I fredags tankade jag på Statoil här hemma och tror 95:an kostade 11.91:-/litern... Sjukt!

Dessutom har vi väl diverse tillsatser i vår soppa (etanol?) vilket tydligen är bättre för miljön men o andra sidan ger sämre verkningsgrad och vi kommer sonika kortare sträcka per liter jämfört med bensinen i t.ex. Tyskland, ...

Detta torde innebära att vårt bensinpris de facto är ännu högre, eftersom den även har en lägre verkningsgrad. :huvet

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back