Bästa Närmaste vägen till Brighton i England

<<<Andreas>>>

<<<Andreas>>>
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Yamaha R1 (ZX10R om jag får råd)
Hallå allihop.

Undrar bara om det e någon som har åkt hoj från Sverige till södra England och vilken väg ni tog i så fall. Den enda färjelinje som jag har hittat som går till England är DFDS men dom går bara till New Castle och då blir det lite långt till Brighton som e mitt mål... Men det finns kanske inget annat alternativ.. vad vet ja!!

//Andreas

Tänkte länge på att köra hela sträckan men sket i det, hade blivit både dyrare och jobbigare, nu vaknar man utvilad i Harwich på morgonen och har hela dagen på sig... Från Malmö till Esbjerg är det 30 mil, fin motorväg hela tiden...

Jag kan inte tippsa om vägen men däremot om lite fina uteställen! :öl

Har bott där ett halvår så är det något du vill veta så kan du fråga!

Köpte min MC av en kille från Brighton förra året. Körde DanneP:s väg hem. De e ca 200km från Harwich till Brighton. Närmare kommer du inte.

ha... nä men om man har en tid att passa så är det fart och raka stora vägar som gäller...

anektdot: över 300 mil i england utan en droppe regn, men hem från båten i danmark... regn, blåst... skit, efter en halvtimme kände jag inte mina fötter, dyng sura, har aldrig varit så rädd att lägga hojen som på broarna... varning för starka vindar jotack, körde med båda fötterna nere i 30km/h... öresundsbron var värst... shit...

DanneP skrev:
ha... nä men om man har en tid att passa så är det fart och raka stora vägar som gäller...

anektdot: över 300 mil i england utan en droppe regn, men hem från båten i danmark... regn, blåst... skit, efter en halvtimme kände jag inte mina fötter, dyng sura, har aldrig varit så rädd att lägga hojen som på broarna... varning för starka vindar jotack, körde med båda fötterna nere i 30km/h... öresundsbron var värst... shit...

Det var bland dom bästa sommrarna någonsin i england. Kanonsommar

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...