Bästa kvalitet runt 70mb på 9 min film?

Neutral skrev:
Med ditt tänkande kommer det nog att gå fortsatt bra för Bill & Co. :3freak Det duger inte för mig i alla fall och om vi hör av oss så kanske du till slut förstår att vi är fler än 1% som vill ha en ändring.

Personligen ägnar jag inte en tanke åt vilken tillverkare som står på lådan, bara jag får den bästa produkten.

Jag använder Open Source i bästa fall och man kan ha synpunkter om MS taktik och dominans men det är bara liiiiite utanför vad tråden egentligen handlar om.

Hur får man bäst kvalitét och minst storlek på egenproducerad videosnutt. Mitt svar WMV, lämna de moraliska betänkligheterna till någon annan. Jag blir gärna överbevisad att XVID/DIVX etc get lika bra, eller bättre, bild på samma storlek, det är inget självändamål att hävda WMV.

Självklart vill även jag ha det bästa formatet till mina filmer. Jag har trots allt producerat nästan 30 filmer över 3 år nu och har inte hittat någon anledning att byta än... Det som lockar är Divx6 och dynamiska menyer isf. Då kan jag ha överseende med att klippen blir lite större.

Men jag blir gärna överbevisad som sagt.

/R

Raid72 skrev:
Hur får man bäst kvalitét och minst storlek på egenproducerad videosnutt. Mitt svar WMV, lämna de moraliska betänkligheterna till någon annan. Jag blir gärna överbevisad att XVID/DIVX etc get lika bra, eller bättre, bild på samma storlek, det är inget självändamål att hävda WMV.

Men jag blir gärna överbevisad som sagt.

/R

Problemet är att wmv 9 är otroligt svår uppspelat för det är låst. Med varje ny verision så blir det värre och värre. Även så är det många klipp som buggat i vlc/valfri spelare i linux för mig. En dag snart kanske jag inte kan njuta av fina stunt. Därför vill jag att man ska använda något mer öppet.

Sen angående kvaliten. Jag sa inte att jag bara baserade det på filmer. Jag sa att jag testat på filmer OCH egen inspelade musik videos. Dessa har i många fall varit lika kassa som vissa webclipp är.

Om du ger mig en källfil så kan jag gladeligen göra om den och kan nästan lova att den kommer slå wmv9 i kvalite. Även då på så låg bitrate webbklipp har.

Hade jag haft egen kamera hade jag kunnat gjort det själv.

Men jag kan glatt axeptera att du tycker wmv ser bätte ut och jag inte. Alla kan vi inte tycka om samma saker. Vissa tycker modeller är skitfina och andra avskyr dem. För allt jag vet kanske du gilar hur wmv hanterar brus/störningar/låg bitrate och jag inte gör det.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back