NSB33
Mullsjö Maniac
ERF? Du måste skämta?
I den här tråden diskuterade vi ju vilken bästa klassen är att kolla på. Och vad som har mest underhållningsvärde, och där får nog min röst gå på Moto2 i år. Hård fighter och strid ända in på linjen oftast.
MotoGP har alltid sin charm eftersom det är just "best of the best" på värst hojar, men själva racen är ju oftast skittråkiga faktiskt...
Men att kolla på ett ERF lopp är väl det största sömnpillret någonsin. Det må vara roligt att köra, och för teamen som är med och kämpar, men som publik är det ju fantastiskt tråkigt att sitta och kolla på ett 40 tal hojar som snurrar runt banan i ett enda virrvarr med sjukt varierande tempo, och man inte har någon koll alls på vem som leder eller är med och fightas om pallen.
Jepp jag skämtade

Finns ingen klass att titta på överhuvudtaget att titta på i Sverige idag bara rena skräpet!
Nej Macke skärp till dej jag skämtade igen

Och du kommer väl på Karlskoga avslutningsfest!!!
Annars kommer jag o hämtar dej hemikring!!!
WSBK är klassen för mej

Mullsjö skojar nog, ERF är bara kul för dom som kör eller mekar samt har andra sysslor i teamet.
ERF har ingen speaker och endast närmast smörjande har koll på vem som leder efter hundraförtielva varv.
SM har dock bjudit på bra race dom sista två jag såg i år från läktaren, mycket tack vara Humlan & Skalmans lysande insatser som speakers.
Race utan bra speakers är som att kolla på svartvit stumfilm.
Du verkar ha koll på läget, Karlskogafesten ???
Last edited: