Bästa klassen att kolla på

Vilken klass har bjudit på bäst racing i år.

• Antal röstningar
    0

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Vilken klass har bjudit på bäst racing i år.

Ofta är intensiteten och den jämnaste racingen i de mindre klasserna men spänningen är ändå störst när man bänkar sig för ett MotoGP lopp. Dock blir man också oftast besviken på MotoGP medan 125 och Moto2 erbjuder bra racing oftare.

Moto2 har ju helt klart erbjudit bäst action under året.

Mer förare som styr, mindre elektronik och vilka dårar som kör :tummenupp

Du har ju glömt supersporten :rolleyes:
Sofuglo och Laverty i ett par av racen var oförglömliga! Annars ett skämt, pga alldeles för få deltagare, likaså Moto GP och PRO Superbike!
Och så har vi ERF såklart :krama Enda klassen i Sverige med tillräckligt med deltagare!
Moto 2 är nog roligaste klassen, nästan fulla startfält framförallt! Vilket är det primära!!!
Är vad jag tycker :)

matcher i pojkallsvenskan är ofta öppnare och målrikare än ett toppmöte i någon av de stora ligorna, men spänningen är inte densamma eftersom klassen på spelet och vad det gäller är så mycket lägre.

Detsamma gäller i RR, superbike kan vara kul racing, men det är inte samma pirr som när de bästa av de bästa ställer upp på MotoGP-griden.

Dorna fick ju mycket skit för bytet från 250 till Moto2 (det är för övrigt inte Dorna som beslutar om det) men så här i efterhand verkar det inte vara många som saknar 250-klassen.

Jag tror det kommer att bli ungefär samma storm i vattenglaset när 125 ska ersättas.

Roligare live, och bara sett nationell racing i år så Pro Superbike för mig :)
MotoGP-sändningarna har i stort varit sömnpiller, uppvisning av duktiga förare och fina maskiner - men med några få undantag rätt lite kamp.

Svårt val men precis som Gösta så säger jag BSB tätt före Moto2 & WSBK.

Dorna fick ju mycket skit för bytet från 250 till Moto2 (det är för övrigt inte Dorna som beslutar om det) men så här i efterhand verkar det inte vara många som saknar 250-klassen.

Fast det är fortfarande så att 250 bjöd på OTROLIGT bra race väldigt, väldigt ofta. Men det har ni 50%-motorfantaster jääävligt svårt att fatta.

Men jag röstar nog WSBK eller Moto2 i år. Båda har bjudit på många deltagare och hårda race som ofta går dåligt på räls. :D

Fast det är fortfarande så att 250 bjöd på OTROLIGT bra race väldigt, väldigt ofta. Men det har ni 50%-motorfantaster jääävligt svårt att fatta.

Men jag röstar nog WSBK eller Moto2 i år. Båda har bjudit på många deltagare och hårda race som ofta går dåligt på räls. :D
Det är ju svårt att veta om det blev bättre än förut om man inte tittade förut.:)

Last edited:
Det är ju svårt att veta om det blev bättre än förut om man inte tittade förut.:)
Jag tror du missar poängen lite.

Talibanerna framställde bytet till Moto2 ungefär som att någon skulle ha kidnappat dina barn och ersatt dem med ett gäng butangassniffande tonåringar. De kunde helt enkelt inte bli bra och det var början till slutet för allt vad racing heter.

Så blev det inte, tvärtom, och man behöver inte ha sett varenda 250 race sen 82 för att inse det.

Moto2 bjuder ofta på täta och tuffa dueller samt stora startfält, helt klart sådant som man vill se mer av!!!

Oförutsägbarheten i Moto2 beror till största delen på helt ny förutsättningar och att många team inte hade några data. Redan under slutet av denna säsong började det sortera ut sig och under nästa säsong så är jag säker på att några team kommer att dominera. Några team färre blir det också förmodligen.

De två sista säsongerna av 250GP var stor underhållning med Simoncelli, Bautista, Barbera, de Angelis och Aoyama i rena dekalbytar-VM. Klart om man fikade i köket 2009 så kanske det är bättre underhållning om man faktiskt sätter på TVn 2010.

Missat hela den här Moto2-grejen, så kan inte ta ställning till klassen.

För mig har i varje fall MotoGP tappat massor och kung nu är WSBK.

Missat hela den här Moto2-grejen, så kan inte ta ställning till klassen.

För mig har i varje fall MotoGP tappat massor och kung nu är WSBK.

Hur kan du ha "missat" det? Den brukar gå på TV strax före MotoGP.
Och då har ändå WSBK varit mycket sämre i år än -09. Och MotoGP bättre.

Jag känner inte att jag har tillräckligt koll på varken BSB eller 125GP.
Men WSS och WSBK är fortfarande mina favoriter, även om Moto2 har överraskat nästan varje helg.

!
Och så har vi ERF såklart :krama Enda klassen i Sverige med tillräckligt med deltagare!

ERF? Du måste skämta?

I den här tråden diskuterade vi ju vilken bästa klassen är att kolla på. Och vad som har mest underhållningsvärde, och där får nog min röst gå på Moto2 i år. Hård fighter och strid ända in på linjen oftast.
MotoGP har alltid sin charm eftersom det är just "best of the best" på värst hojar, men själva racen är ju oftast skittråkiga faktiskt...

Men att kolla på ett ERF lopp är väl det största sömnpillret någonsin. Det må vara roligt att köra, och för teamen som är med och kämpar, men som publik är det ju fantastiskt tråkigt att sitta och kolla på ett 40 tal hojar som snurrar runt banan i ett enda virrvarr med sjukt varierande tempo, och man inte har någon koll alls på vem som leder eller är med och fightas om pallen.

ERF? Du måste skämta?

I den här tråden diskuterade vi ju vilken bästa klassen är att kolla på. Och vad som har mest underhållningsvärde, och där får nog min röst gå på Moto2 i år. Hård fighter och strid ända in på linjen oftast.
MotoGP har alltid sin charm eftersom det är just "best of the best" på värst hojar, men själva racen är ju oftast skittråkiga faktiskt...

Men att kolla på ett ERF lopp är väl det största sömnpillret någonsin. Det må vara roligt att köra, och för teamen som är med och kämpar, men som publik är det ju fantastiskt tråkigt att sitta och kolla på ett 40 tal hojar som snurrar runt banan i ett enda virrvarr med sjukt varierande tempo, och man inte har någon koll alls på vem som leder eller är med och fightas om pallen.
Mullsjö skojar nog, ERF är bara kul för dom som kör eller mekar samt har andra sysslor i teamet.

ERF har ingen speaker och endast närmast smörjande har koll på vem som leder efter hundraförtielva varv.

SM har dock bjudit på bra race dom sista två jag såg i år från läktaren, mycket tack vara Humlan & Skalmans lysande insatser som speakers.

Race utan bra speakers är som att kolla på svartvit stumfilm.

Nyheter
Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar