Bästa hojtidningen

GuW skrev:
Finns det ingen här på forumet som jobbar på någon av de större sporthojstidningarna (fast dom som jobbar där kanske inte är MC intresserade?)

Det är ju rent av sagt skandalöst om 25% av sveriges sporthojsåkare läser choppertidningar (okej, litet statistiskt underlag, jag vet) för att alternativen är för kassa.

Är dom inte ett dugg lyhörda på redaktionerna, gör dom tidningarna för sin egen skull, har dom helt enkelt fastnat i gammla hjulspår?

Varför ska vi ha Bike katalogen en gång om år, och resten av tidningarna är som att riva tre sidor ur katalogen och förpacka i lämplig reklam?

Detta är en gåta, varför så många tidningar med ungefär samma blandade innehåll?
De menar att det är det deras läsare vill ha, är det så, vill ni ha allt från customhojar och mopeder till supersporthojar i alla tidningarna?
Jag vill ha mer inriktade tidningar helt enkelt, jag köper inte varje nummer tidningar utan när jag vill köpa en tidning så är det för att jag just då är intresserad av tex sporthojar enbart eller endurohojar enbart.

Poacher skrev:
är det så, vill ni ha allt från customhojar och mopeder till supersporthojar i alla tidningarna?

Det är ju det som är problemet, MCM har varken supersporthojar eller mopeder, dom har customhojar (och lite gamla engelska racers) och ändå är det den tidningen supersporthojsåkarna (och jag) verkar föredra???

Det är inte hojarna det skrivs om i Mc Nytt, Bike och allt om MC det är fel på, det är sättet det skrivs om dom som är ointressant.

Kunde man skriva om sporthojar på samma sätt som MCM gör med chopper/custom, så spår jag att den tidningen snabbt skulle bli dominant.

I snöskotervärlden finns det en bra tidning (kommer inte ihåg namnet, då jag hyser lika stort intresse för snöskotrar som för folkdans), och dom har nu börjat ge ut tidningen Street&Strip, som behandlar bilar och MC, kunde det gänget, med sin attityd skriva en ren sporthojsblaska så hade vi en vinnare direkt.

Poacher skrev:
Detta är en gåta, varför så många tidningar med ungefär samma blandade innehåll?
De menar att det är det deras läsare vill ha, är det så, vill ni ha allt från customhojar och mopeder till supersporthojar i alla tidningarna?
Jag vill ha mer inriktade tidningar helt enkelt, jag köper inte varje nummer tidningar utan när jag vill köpa en tidning så är det för att jag just då är intresserad av tex sporthojar enbart eller endurohojar enbart.
Det är ju därför som MCM är intressant. De skriver om folk som har kunnande och engagemang att förändra, renovera eller bygga om hojar. Det må så vara att det är HDs eller en gammal Triumph men det är bättre skrivet och intressantare än BIKEs trams.

Som sagts tidigare.
Motorcycle Racer för racing.
TWO för allmänt om hojar, framförallt sporthojar, samt produkter.
Performance Bikes för mer ombyggda racehojar och lite mindre seriösa artiklar.
MCM för intressanta artiklar om vad man kan göra med sina händer.

Lite löjligt att diskutera vilken tidning som är bäst, som att diskutera musiksmak eller om man gillar päron eller äpplen typ.

Ja tycker tex MC nytt är skit eftersom den har en custom profil men det innebär väl inte att den är skit lika lite som MC folket är tråkig för alla.

Jag tycker dock att dom mest seriösa och sakliga testerna typ masterbike , bikes senaste däck test "vilket iof var motorrad test" är bäst då man får svart på vitt om vad som är bäst för ett visst ändamål vilket det är de vi efterlyser.

Apropå John Ullrich är han en MC Journalist med ett extremt kunnande som få äger.

Nu fick jag tycka :banana

Goodstuff skrev:
Performance Bikes för mer ombyggda racehojar och lite mindre seriösa artiklar.
Du menar naturligtvis mer seriösa artiklar, skrivna i en lättsam ton :7peta

De använder en bromsbänk som konsekvent uppvisar lägre värden än någon av de bänkar de övriga tidningarna använder - dvs de publicerar de enda prestandauppgifter man törs lita på.

Goodstuff skrev:
Det är ju därför som MCM är intressant. De skriver om folk som har kunnande och engagemang att förändra, renovera eller bygga om hojar. Det må så vara att det är HDs eller en gammal Triumph men det är bättre skrivet och intressantare än BIKEs trams.

.
Jag kan förstå det, det är en tidning som handlar om enbart den typen av hojar, men den kan få handla om custom hur mycket den vill, den typen av hojar är fullständigt ointressanta för just mig.
Men jag förstår vad du menar.

Jag känner när det gäller våra blandhojtidningar att varje ny hoj som de blir inbjudna att köra så beskrivs den som rent fantastisk, käns som krusande för att få komma på fler körningar och middagar bara.

Bike har ju hur underliga test som helst, helt plötsligt anses en hoj som var så förbannat bra för några månader sedan som dålig, det kan iofs bero på den brokiga skaran av testare och inköpta artiklar.
Sen är det väldigt trist ton och sammasammasammasamma år efter år.

Last edited:
Blandat...

Street Fighters Magasine, MCM, Performance Bike och Hot Rod Bikes..

En salig blandning av det jag tycker är intressant, mycket mektips och roliga ideer, kul med en himla massa personligheter.
Det spelar ingen roll om det är en tatuerad 130 kg pajas med skägg eller en skallig brud på 45 kg som kör fighter, Vi är håj folk oavsett, och det är vi mot DOM, myndigheterna hela tiden. :tummenupp

Bingo skrev:
Du menar naturligtvis mer seriösa artiklar, skrivna i en lättsam ton :7peta

De använder en bromsbänk som konsekvent uppvisar lägre värden än någon av de bänkar de övriga tidningarna använder - dvs de publicerar de enda prestandauppgifter man törs lita på.
Det är möjligt men bromsbänksdiagram är helt ointressant för mig. Jag menade mer att de skriver om hur de wheelat nakna på franska rivieran med den nya Speed Trippeln och hur mycket krognotan gick på. Sen har de seriösa delar också.

2ono skrev:
Apropå John Ullrich är han en MC Journalist med ett extremt kunnande som få äger.
Det är sant men han har inte lite hybris heller. Han anser sig ha världsomfattande patent på ordet Roadracing i alla former av skriven media...

Mackz skrev:
Har dom den på "Centralen" i Malmö?

Jajamen.

OBS: Brittiska BIKE verkar inte ha någonting gemensamt med Svenska BIKE som jag tycker är väldigt "tom".

Engelska tidningar är i regel roligare att läsa. Man kan i princip spana in damer i vilken tidning som helst. Och deras SLITZ varianter är bara snäppet bättre än svenska porrtidningar...

England är ett roligt land helt enkelt! :tummenupp

Ja, BIKE finns på centralen. Mycket bra. Glömde nämna TWO, som jag också köper där... Skiftar lite mellan de tidningarna. TWO är nästan lite bättre, men båda klart bra.

Nej, BIKE har inget med svenska BIKE o göra.

Själv prenumerar jag på classic motorcycle mechanics som har en hel del "gör så här" artiklar. Strököper MCM.
Men nu till dagens tips:
Jag köpte senaste Fast Bikes i England nu i veckan. De brukar ju skicka med kepsar/porraffischer/plånböcker och jag vet inte allt. DOCK, den här gången följde Keith Codes "A twist of the wrist" med. Rätt schysst va? :banana

Edika skrev:
...
Men nu till dagens tips:
Jag köpte senaste Fast Bikes i England nu i veckan. De brukar ju skicka med kepsar/porraffischer/plånböcker och jag vet inte allt. DOCK, den här gången följde Keith Codes "A twist of the wrist" med. Rätt schysst va? :banana
Tackar! "Twisten" lär ju inte gå av för hackor :tummenupp
Trodde annars jag var ensam om å läsa de 'seriösa' grabbarnas alster i FB. Blir dock lätt löjligt med telesexannonserna i PB, SB & FB, medans Bike (UK) och TWO känns rätt tråkiga....
/F.

Annonserna går väl an. Det som är lite trist är att de har lättklädda damer på sina affischer också. I egenskap av trebarnsfar törs man ju inte sätta upp dem på väggen. Men som sagt, pocketen som följde med senaste numret verkar innehålla en hel del vettigt/tänkvärt.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park