Japp, vad är den bästa varianten att köpa? Har funderat på en tidig Yamaha WR fyrtakt. XR400, DR350/400 eller ev någon tvåtaktare? Nackdelen vad jag ser det är att tex en WR för 25k kan bli väldans dyr i längden (men vikt och effekt verkar vara i det närmaste perfekt!). XR400 är kanske inte så väldan rolig och så jätte lätt är den ju inte ändå, kanske en XR250? Eller är den för slö? DR350 har väl samma nackdelar som en XR400 men de verkar vara lite billigare. Sedan så är ju en DRz400 en modärnare hoj men inte är den så väldans lätt den heller
Tvåtaktarna är billiga men en typ CR250 som är enduroreggad känns lite väl mastig (hade en för några år sedan och tyckte den vara lite väl vass i skogen). Fanns ju hojar som tex Kawa KDX 200/250 förr. Finns det inte liknande hojar idag som är lite mer modärna (smalare och lite lättare)?
Hade varit kul om någon kunde hjälpa mig att lista upp lite bra hojar som skulle kunna vara andvändbara för lite nybörjar enduro och som inte kräver alltför mycket skötsel. Kan inte så mycket om de olika märken som tex Gasgas, KTM, Beta, Husqvarna, TM, mm.
Tvåtaktarna är billiga men en typ CR250 som är enduroreggad känns lite väl mastig (hade en för några år sedan och tyckte den vara lite väl vass i skogen). Fanns ju hojar som tex Kawa KDX 200/250 förr. Finns det inte liknande hojar idag som är lite mer modärna (smalare och lite lättare)?
Hade varit kul om någon kunde hjälpa mig att lista upp lite bra hojar som skulle kunna vara andvändbara för lite nybörjar enduro och som inte kräver alltför mycket skötsel. Kan inte så mycket om de olika märken som tex Gasgas, KTM, Beta, Husqvarna, TM, mm.