Bästa Endurohoj för ca 25k?

Snoogans skrev:
2471430 GGs 200/250 ska också vara fina att köra, 250 har i stort sett samma motor som min, ska inte vara så botten stark men varva destå mera! 200 ska också vara en kanonhoj är allmänt känd för att vara riktigt lättkörd! Reservdelar är inga problem, finns gott om delar, jag handlar av Trollhättans Mcsport och KEVA motor. Man ska akta sig lite för GGs runt 01-02 tror jag det var då dom hade allvarliga problem med växellådorna!

Jag har provat en KTM 200 EXC, tyckte den var fin den med, men inte vär det extra som den kostar gentemot GGn.

Ok, tackar. Bra info :tummenupp

ec2bme skrev:
2471271 Jag köpte mig en KTM 400 EXC -01 för 27000kr förra veckan. De tycker jag verkar bra.

Plus att de är gott med elstart om man ramlar eller nåt.
Pappa har en sådan och jag upplever det som att den har lite mer effekt i botten, den är lite "stånkigare" mot min wrf, det kan iof ha med ljuddämparen att göra

Har funderat om lite. Har ju min XR600 som jag gillar skarpt och hälst inte vill sälja. Men om jag skall köpa mig en nyare mer seriös enduro hoj så känns det som om jag måste det.

Har dock kollat på Hondas XR250 som jag har fått ett jäkligt bra pris på. Men frågan är om en sådan hoj räcker till? Hojen är ju riktigt slö på väg men man kan ju tycka annat i skogen. Så finns det någon som har erfarenhet? Funkar en XR250 bra i endurospåret eller är den för slö och tung?

XR250 är en riktig evighetsmaskin, dock så är den riktigt slö, men kör man bara bökig enduro så räcker det säkert, men på öppnare ställen kan jag tänka mig att det är för slött!

Snoogans skrev:
2497048 XR250 är en riktig evighetsmaskin, dock så är den riktigt slö, men kör man bara bökig enduro så räcker det säkert, men på öppnare ställen kan jag tänka mig att det är för slött!

Är lite rädd för det. Kan ju själv tänka mig att det är den öppnare varianten utav enduro som är mest kul om man har en riktig maskin.

Köp en Ktm exc 300 om du hittar en! Den har bottenvrid som en fyrtaktare vilket är bra för enduro men är ändå lättservad eftersom det är en tvåtaktare. Den låga vikten(109 kg) gör också sitt till i skogen. Effekt finns så det räcker(50 hk) och registret med mycket botten gör att man kan "mes-gasa" fast ändå köra snabbt på endurospåret. Vill man ta en sväng på crossbanan räcker effekten till det också. Ligger runt 25000 kr. Köp! :tummenupp

Snoogans skrev:
2497048 XR250 är en riktig evighetsmaskin, dock så är den riktigt slö, men kör man bara bökig enduro så räcker det säkert, men på öppnare ställen kan jag tänka mig att det är för slött!
Nä usch. Körde med en som hade en sådan en gång. Det verkade vara en riktig surknarr.

bebbe skrev:
2502144 Hehe........ skicka bilder och summa så får vi se :tungan

hehe, min är inte till salu.. :rolleyes: Men jag tycker om den ändå.:)
Gas gas är dyrare, men annars likvärdig ktm:en.
Sök på blocket.se så får du nog fram något av intresse.:tummenupp

bebbe skrev:
2496867 Har funderat om lite. Har ju min XR600 som jag gillar skarpt och hälst inte vill sälja. Men om jag skall köpa mig en nyare mer seriös enduro hoj så känns det som om jag måste det.

Har dock kollat på Hondas XR250 som jag har fått ett jäkligt bra pris på. Men frågan är om en sådan hoj räcker till? Hojen är ju riktigt slö på väg men man kan ju tycka annat i skogen. Så finns det någon som har erfarenhet? Funkar en XR250 bra i endurospåret eller är den för slö och tung?

Jag kan komma med ett utlåtande om XR250 i januari. Ska ner till Kambodja & ska ut på lite galna Baja 250-turer. Ska nog gå att ha kul på dom oxå! :)

Gnutten skrev:
2503195 Ok så du köper hellre an vanskött -03???

Om inte den duger så skulle jag kolla denna!
http://www.blocket.se/vi/9477803.htm?ca=11_s

Stirra dig inte blind på årsmodellerna!

Nej, men en välskött -03:a :D

Japp, den RM:en har jag funderat på. Gillar dom skarpt men är lite rädd att de är lite för vassa. Är det inte så att RMX:en har precis samma motor som en vanl RM cross? Har själv haft en CR250 som enduro en gång och tyckte att den blev lite väl "sprättig" i skogen.

Busaberg skrev:
2504380 Självklart är skick viktigare än en årsmodell hit eller dit,men 22500:- för en -99 låter väldigt dyrt.

Jupp det kan ju alltid diskuteras men RMX är känd för att vara en slitvarg, dock vet jag inte om det är samma motor om det bara skiljer med tyngder på svänghjulet eller nåt!

*/ ?>
Back