Bästa däck till Ringen

Då verkar det vara kört för oss som satsat på Racetec K2.

Äh, det blir nog givande om du hittar din pace och ditt spår...

Här tassar ju Helmut Dähne runt 10 sek under 8 min. markeringen på 1993 års material och jag ser inte ens att det står Dunlop på gaffelbenen!

http://www.youtube.com/watch?v=A58hBNBrJ_4

Iofs. bevisar det väl bara att årtionden av erfarenhet väger tyngre än materialval.

Du lär säkert ha kul där!:)

Wow, vad grymma däck det måste vara! Märkligt att någonting annat ens får säljas!:jisses ;);):D

All denna hype kring Dunlop. Man skulle kunna tro att ni har skiten liggandes i en hylla någonstans och bara vill av med det!

Dunlop kanske är en av hans huvud leverantörer så han måste ju sälja in sig ;)

men jag kan dock tillägga att Dunlop har blivit mitt favvo märke när de gäller puckar till hojjen :) å ännu ett tack till Fürsten till de braiga priset jag fick på mina Dunisar :)

Bra val av däck! Hur bär man sig åt för att få köra på Gp-banan? Är det ett "bandagsarrangemang" eller tävlar du?
/Wille
Jag och Polaren - "Hockenheimring" på forumet - har hyrt en buss och sticker på en road trip i Tysklad/Österrike och förutom körning i Alperna på gata blir det stopp för körning på Salzburg Ring, Hockenheim Ring och Nürburg Ring GP-sträcka. Blir 3x30 minuter på Nürburg GP med Dunn-Racing den 21/7.

Nu när det finns så många däckexperter här så har jag en fråga. Tidigare har jag kört med 190/50 på bakdäcket men har nu tänkt pröva 190/55. Jag har ej monterat de än så jag vet ej hur de upplevs. Att det är högre profil vet jag men vad spelar det för roll i verkligheten?

Det är som i Sverige. Div arrangörer hyr banan och ger oss vanliga dödliga chansen att åka på GP banan.

Vilken bana det är. Den kan jag varmt rekomendera. Våra svenska banor bleknar i jämförelse.

Jag håller med. :tummenupp GP banan på ringen är helt otrolig. Bra asfalt och bred, finns ingen av våra svenska banor som håller det måttet.

Nordslingan kör man med skräckblandad förtjusning dock. :eek:

Är det en klubb som har hyrt banan eller, och vad heter den i så fall.?? Klever!?

//Madelene

Resultat - däcktest i Motorrad nr 7 / 2008

1. Metzeler Sportec M3
2. Michelin Pilot Power 2CT
3. Continental Sport Attack
3. Pirelli Diablo Rosso
5. Bridgestone BT016
6. Dunlop Qualifier RR

(Förklaring: 2 däck på delad 3:e plats)

Dunlop Qualifier RR var f.ö. sämst i både torrt och vått väglag enligt testen.
(Överlägset sämst i vått väglag).

Jag håller med. :tummenupp GP banan på ringen är helt otrolig. Bra asfalt och bred, finns ingen av våra svenska banor som håller det måttet.

Nordslingan kör man med skräckblandad förtjusning dock. :eek:

Är det en klubb som har hyrt banan eller, och vad heter den i så fall.?? Klever!?

//Madelene

Ett vanligt bandagsarrangemang av Tidningen Motorrad
www.motorradonline.de/home

det finns nog platser kvar
mail dit är actionteam@motorpresse.de
Skriv på tyska. Engelska fungerar mindre bra

Det finns också
www.dunn-racing.de

kan förstå att testlaget slog ner på Q RR däcken i vått väglag..dom är enligt min åsikt riktigt läskiga då det regnar..näst intill snorhala..som en spottloska i en het stekpanna ungefär..:D

men och åter men..i torrt väglag det bästa jag kört på..

Ja, alla tester som visar att Dunlop Q RR inte kom på första plats måste ju helt klart vara utförda av noviser på fyllan. Men däremot tester där de kommer i topp är helt odiskutabelt utförda av proffs.:rolleyes:

Däcken är säkerligen asgrymma, men jag kommer nog inte köra på några på grund av de sliskiga lovorden som en & samma person gång på gång upprepar så fort någon har en däcksfråga.

Eftersom tråden spårar i knas håll, vill jag utan anklagan eller ironi ställa en seriös fråga, kanske kan vi hålla detta utanför sandlådan...

Har en viss :rolleyes: erfarenhet av just "Ringen" och säger följande:

...

Att köra RIKTIGA 8 minuter BTG på Nürburgring gör att man klassar in i en MYCKET EXKLUSIV skara av mc förare vilket få förstår - med andra ord INTE lätt på något sätt!! :pannkyss

Att köra under 8 minuter på "Ringen" BTG är få förunnat, att köra under 8 minuter på hela varvet har ett tiotal personer gjort vilket borde säga precis allt rörande folks drömmar att nå siffran 8 minuter... ;)

Fråga på "RIKTIGA"...

Jag startar min klocka under bron...

Och stannar den under fackverkskonstruktionen (Gantry)

Är detta enligt ditt sätt att se det riktig BTG?

Bifogat

• Bridge.jpg
    Bridge.jpg
    40.7 KB · Visningar: 87
  • Gantry.jpg
    Gantry.jpg
    55.6 KB · Visningar: 87
Om du tänker på vurpan på Anderstorp i April så var det med slicks och inget annat då det var på SM!! :pannkyss

Har aldrig ens vart nära att vurpa med ett Qualifier RR då dom är sjukt stabila och berättande däck - räcker till varv långt under 8 minuter på Nürburgring, t.o.m långt under det sk officiella banrekordet för mc som Helmuth Dähne har!!
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

japp, det var den jag tänkte på, hoppas det läker väl, aldrig roligt att vurpa!

det låter hoppingivande, under 8 min på ringen kan nog jag bara drömma om men det vore en upplevelse att bara sladda runt några varv där....

Svar JA :) - och har du då kört 8.10 så grattulerar jag dig till en mycket trevlig tid!! :tummenupp

Nu har jag nytt personbästa: BTG 7.55.

Denna tiden lyckades jag med på årets 19 varv, trots reparationsarbeten i Wipperman.

Däck: Metzler Racetec K2

Denna tiden lyckades jag med på årets 19 varv, trots reparationsarbeten i Wipperman.

Galet bra! Hur lyckas du med det? Själv på banan? Jag kom ner till 8.47 när jag var där vecka 30, men då var jag tvungen att köra om minst 100 vingelpellar också... :mad:

Och jag är hopplöst efter med 08min 14sek. Trots alla dessa reparationsarbeten.

Även här med Racetec K2

Det var minsann inte att skämmas för! :tummenupp
Grattis till subåttan!

Vad gör de i Wipperman? Är det bara där eller är det hela vägen från Hohe Acht till Eschbach?

Grattis till subåttan!

Vad gör de i Wipperman? Är det bara där eller är det hela vägen från Hohe Acht till Eschbach?

Eng.-reggad m3 e46 cab som smackade av där under söndagen.
Akutlagning på sön. och byte av armco under måndagen.

Grattis till subåttan!

Tack!

Eng.-reggad m3 e46 cab som smackade av där under söndagen.
Akutlagning på sön. och byte av armco under måndagen.

På Onsdagen var det armcobyte i Kesselchen och på Torsdagen i Pflanzgarten - vet dock inte varför.

Galet bra! Hur lyckas du med det? Själv på banan? Jag kom ner till 8.47 när jag var där vecka 30, men då var jag tvungen att köra om minst 100 vingelpellar också... :mad:

Helmut Dähnefilmen med hans kommentarer underlättar.

*/ ?>
Back