Bästa "Classica"-sporthoj?

Har idag satt in min -88 om det är någon som sugen på en sådan. Hade inte tänkt att sälja den men behöver få loss lite pengar till ett ev 1100r köp.

Bifogat

• Picture 645.jpg
    Picture 645.jpg
    100.6 KB · Visningar: 59
Man ska inte sälja sina gamla godingar.

Man skaffar ett större garage!! :hihi :)

Jag säljer hellre min xn85 turbo men försäljningen går trögt. Jag begär bara vad jag tycker ynka 16000:- för den. Det är verkligen en kanonrolig hoj. Kanske inte den vackraste i allas ögon men jag tycker iallafall om den. Ute i Europa samt in the big country over there så är dom värda betydligt mer. Tycker dock att det verkar krångligt försöka hitta nån köpare från dessa länder. Köp den vetja så slipper jag sälja min gsxr 750 goding. Större garage är inte mitt problem snarare kosing till fler cyklar.

Bifogat

• Picture 525.jpg
    Picture 525.jpg
    108.9 KB · Visningar: 60
Det var en snubbe som hade en sådan när jag jobbade på F10 som flygmekaniker. för, err, en sådär 20 årsedan :hihi

Den är coolare nu som klassiker än då som räserhoj, imho.... :rolleyes:

Det är dock lite Katana look över den

Det var en snubbe som hade en sådan när jag jobbade på F10 som flygmekaniker. för, err, en sådär 20 årsedan :hihi

Den är coolare nu som klassiker än då som räserhoj, imho.... :rolleyes:

Det är dock lite Katana look över den

Du som också har en Tl1000r, jag måste fråga en sak! Får du upp din på bakhjulet på tvåans växel bara genom att använda gasen! Det får ej jag! och ändå så tycker jag att min går jäkligt bra. Nu väger jag dock en 90 kilo då men ändå. Träffade nämligen en snubbe som hade haft en -99 och han hävdade att hans original Tl1000r gick upp via gas på tvåan. Jag har ju ända helsystem samt pc2 med mappning. Dock ej bänkkörd.

Förövrigt så är det en grym väghållning på min xn85 turbo. Många som jag åkt med i sommar har blivit förvånade när dom blivit frånåkta på kurvig väg av en som dom uttryckte sig gammal skithoj. Så får man dock ej säga om min pärla.

Måste tillägga att jag dock inte är någon förespråkare till bakhjulsåkning!!!

Last edited:
Du som också har en Tl1000r, jag måste fråga en sak! Får du upp din på bakhjulet på tvåans växel bara genom att använda gasen! Det får ej jag! och ändå så tycker jag att min går jäkligt bra. Nu väger jag dock en 90 kilo då men ändå. Träffade nämligen en snubbe som hade haft en -99 och han hävdade att hans original Tl1000r gick upp via gas på tvåan. Jag har ju ända helsystem samt pc2 med mappning. Dock ej bänkkörd.

Förövrigt så är det en grym väghållning på min xn85 turbo. Många som jag åkt med i sommar har blivit förvånade när dom blivit frånåkta på kurvig väg av en som dom uttryckte sig gammal skithoj. Så får man dock ej säga om min pärla.

Nja, jag rycker nog lite. Många säger ju att "min hoj går upp på tvåan och trean på bara gas", och så ber man dem visa, och nog fan rycker de, eller gas, on/off, eller något annat litet trick som man inte tänker på.
On/off tekniken kanske en del räknar som "går upp på bara gas", men det är ju lite fusk.

Men, jag kan gasa upp den i tvåan, med on off och att jag sitter så långtbak jag kan på sadeln. Fast, jag gillar min hump, så jag försöker att inte trycka till den med rumpan, för den har tendenser (modell typfel) att gå sönder om man gör det för ofta. Jag har visserligen förstärkt min, men kostar fortfarande pengar att fixa, och jag wheelar heldre med min XR i vilket fall som... heh

Jag väger 75kg, har TRE, Joe-V moddad luftburk, helsystem, K&N filter, bla bla bla bal :hihi. Men allt det där har bara gett 10 hästar eller så.
Vikten spelar nog mer roll, och hur/var man sitter vid wheelningen.

På min XR spelar just var jag sitter väldigt stor roll. så det borde vara samma på Tillern.

:hej

Jag tycker din xn85 ser super najs ut. Jag assosierar bara den med en viss person, och det är inte till fördel för hojen :hihi

Nja, jag rycker nog lite. Många säger ju att "min hoj går upp på tvåan och trean på bara gas", och så ber man dem visa, och nog fan rycker de, eller gas, on/off, eller något annat litet trick som man inte tänker på.
On/off tekniken kanske en del räknar som "går upp på bara gas", men det är ju lite fusk.

Men, jag kan gasa upp den i tvåan, med on off och att jag sitter så långtbak jag kan på sadeln. Fast, jag gillar min hump, så jag försöker att inte trycka till den med rumpan, för den har tendenser (modell typfel) att gå sönder om man gör det för ofta. Jag har visserligen förstärkt min, men kostar fortfarande pengar att fixa, och jag wheelar heldre med min XR i vilket fall som... heh

Jag väger 75kg, har TRE, Joe-V moddad luftburk, helsystem, K&N filter, bla bla bla bal :hihi. Men allt det där har bara gett 10 hästar eller så.
Vikten spelar nog mer roll, och hur/var man sitter vid wheelningen.

På min XR spelar just var jag sitter väldigt stor roll. så det borde vara samma på Tillern.

:hej

Jag tycker din xn85 ser super najs ut. Jag assosierar bara den med en viss person, och det är inte till fördel för hojen :hihi

Moddad luftburk får det bli! Vet ej hur man gör dock.

Förövrigt så har xn85 turbon insprutning vilket är ganska så modernt.

Du menar att det finns otäckingar som har kört Xn85-or.

Känns som om det är lite 'lågsäsongspremie'. Tror den låg runt 250kr/mån i somras. Sen bor jag ju i en mindre stad (relativt) och e 30+ men om jag var du så skulle jag kolla runt lite mer. Du verkar ha rätt höga premier :va (relativt :D )

Hehe det var inte illa :tummenupp Jo jag får nog ta en titt hos andra försäkringsbolag :gnissla

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti