Bästa "Classica"-sporthoj?

Tack för alla tips. Har nu lagt handpenning på en Suzuki GSXR 750 (89:a). Såg riktigt fin ut, så det blir nog bra :)

Schysst :tummenupp Men den går väl inte att klassikerförsäkra eller? eftersom den är 18 och fyller 19 nästa år? :va

Hehe, ne, du har helt rätt. Men det var det bästa alternativet som jag hittade här i trakterna. Den får gå nästa säsong som "vanlig" och efter det ska den kunna bli Classica-klassad, om dom nu inte bestämmer sig för att ändra några regler.

Hehe, ne, du har helt rätt. Men det var det bästa alternativet som jag hittade här i trakterna. Den får gå nästa säsong som "vanlig" och efter det ska den kunna bli Classica-klassad, om dom nu inte bestämmer sig för att ändra några regler.

Okej då förstår jag och det låter som ett bra val :tummenupp Hehe samma sak med min hoj, har haft vanlig (svindyr) försäkring detta år för att sedan kunna klassikerförsäkras nästa år :tummenupp

Ok, tror inte den skulle bli SVINdyr första året i alla fall, Trygghansa slängde upp ett förslag på ca 3500:- halvförsäk/helår. Och det kan jag ju överleva första året. Sen får man nog ner det ytterliggare nån tusenlapp genom att ställa av den. Har mailat en försäkringsgubbe på TH som jag pratade med tidigare i veckan så han ska ta fram dom exakta priserna.

Ok, tror inte den skulle bli SVINdyr första året i alla fall, Trygghansa slängde upp ett förslag på ca 3500:- halvförsäk/helår. Och det kan jag ju överleva första året. Sen får man nog ner det ytterliggare nån tusenlapp genom att ställa av den. Har mailat en försäkringsgubbe på TH som jag pratade med tidigare i veckan så han ska ta fram dom exakta priserna.

Om det stämmer är det inte alls mycket :tummenupp Hehe min kostar 8172kr om året bara i trafik :gnissla

Nu är den hämtad...

Bifogat

• DSC_8811[2].jpg
    DSC_8811[2].jpg
    127.2 KB · Visningar: 132
  • DSC_8814[2].jpg
    DSC_8814[2].jpg
    128.6 KB · Visningar: 105
Instämmer, jäklar så fin!

Så ska en sporthoj (klassiker) se ut!

Kul att den blev godkänd av folket här :) Jo, den är i bra skick, några märken här och där men man hade nog väntat sig mer sånt på en cykel som snart hoppar in på 19e året. Så jag är nöjd. Motorn verkar fräsch den oxå, men det blir ju upp till bevis nästa säsong när den ska få rulla igen.

och det durar fortfarande i öronen efter resan hem... Vance&Hines bäjby!:yoparty

Hehe, det ska du bara ha. Fortfarande bromsspår i kallingarna efter monstret i tunneln... :galen (ska byta dom imorgon...kanske) ;)

Last edited:
Nu är den hämtad...

Riktigt najs....grattis :tummenupp

Alltid lika kul att se en fin originalgixxer (för ett tidstypiskt VH Supersport är ju nästan att betrakta som original :D )...se till att fixa en originalcuts till passagerarplatsen också så är du riktigt med i matchen. :) :) :yoparty

Riktigt najs....grattis :tummenupp

Alltid lika kul att se en fin originalgixxer (för ett tidstypiskt VH Supersport är ju nästan att betrakta som original :D )...se till att fixa en originalcuts till passagerarplatsen också så är du riktigt med i matchen. :) :) :yoparty

Originalcuts fanns med. Ligger i garaget. :tummenupp

recman: Riktigt najs hoj! :tummenupp Var rädd om den!

Hur kan den kosta så lite? :va Hehe till och med min Suzuki GSX250 är dyrare :gnissla
Känns som om det är lite 'lågsäsongspremie'. Tror den låg runt 250kr/mån i somras. Sen bor jag ju i en mindre stad (relativt) och e 30+ men om jag var du så skulle jag kolla runt lite mer. Du verkar ha rätt höga premier :va (relativt :D )

ja 88:a kom ju den vobbelfria varianten med grövre gaffel o lite andra förbättringar ,, mycket bra köp ,, o härligt ljud :tummenupp

Gamla VFR'er är väl classica nu o dom kan man åka helt okej med... Offroadare är generellt billiga o försäkra... Spillterny KTM 990 Adventure S 3400:- hel/hel typ ;)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti