Bästa badet i norrort?

:va blir det nån " Farmors Badsväng" som Torsdags sväng :confused: ifrån Lapplands Väsby ??

Som Skulle kunna passera Brottby, Rialavägen , Långsjön ( fin badplats på norra ändan ) samt Largen ( fin källsjö ) och ev visa "Grustagsbaden" mot Ledinge ( E3 motorvägen mot Norrtälje)

En lugn fin resa I "Badtempo" för att inte Bikinis å Brallor ska blåsa bort

Tanke...
En liten ryggsäck med , Handuk, termos å hembakt,
för ett liten kaffe med "dopp" ( efter doppet ) på en klipphäll

(* Om Vädret håller sig alltså):Bugar

Jadå jag är på:tummenupp Säljer om jag har (o)tur hojen i helgen så det gäller att passa på..

Lite bilder från pölen intill Rialavägen ikväll, enda som drar ned det är att det är lite skräpigt på sina ställen:

Bifogat

• RIA1.jpg
    RIA1.jpg
    235.7 KB · Visningar: 113
  • RIA2.jpg
    RIA2.jpg
    233.7 KB · Visningar: 104
  • RIA3.jpg
    RIA3.jpg
    234.4 KB · Visningar: 98
  • RIA4.jpg
    RIA4.jpg
    235.7 KB · Visningar: 100
Trams! Man har den kropp man föddes med och det verken nåt man kan göra nåt åt eller ska behöva skämmas för och att kalandra andra för deras "blekfeta" kroppar är bara löjligt och omoget...
Vi är inte mer än människor nån utav oss och ingen människa är mer värd än nån annan oavsett utsende osv... :tummenupp
Fan vilden :fakta, har du varit hos doktorn och fått recept på nya tabletter, dom verkar fungera:D

Lång raka, till höger var det en sjö med klipphällar. många parkerade bilar efter vägen. Efter den vägen var den sköna kurviga vägen innan vi kom in på den grusiga vägen....

Faan vet inte ens vart jag varit:confused:

Det är de gamla sten/ sandbrottet i Riala ni menar. Riktigt fint klipp/ strandbad med bra vatten utan snusk och relativt varmt. På andra sidan vägen ca 300 meter innan om man kommer med Rimbo i ryggen så ligger det nuvarande sandbrottet. Corsskörande rekomenderas.. host host.. :D (akta dig för bonden bara)

Lite bilder från pölen intill Rialavägen ikväll, enda som drar ned det är att det är lite skräpigt på sina ställen:

Ser ju ut som värsta skärgårn ju:tummenupp

Bor du i närheten eller hade du bara vägarna förbi där?

Fan vilden :fakta, har du varit hos doktorn och fått recept på nya tabletter, dom verkar fungera:D

Jag tänkte detsamma :D

Last edited:
Ser ju ut som värsta skärgårn ju:tummenupp

Bor du i närheten eller hade du bara vägarna förbi där?

Allt är ju relativt men nä inte direkt nära, var ute o åkte lite och passa på att svänga förbi =0) Kom o tänka på sjöarna efter där då man åker vidare på den vägen, där finns det också några skapliga lägen intill och nära vägen.

Nää vadå, det inga tabletter det är små fyrkantiga lappar med smile gubbar på som man stoppar på tungan.. Men finns dom verkligen på recept? :va

badade i gimo idag. inga grillare och lite nysvenskar. 22 grader i vattnet.

Åter till frågan: Blir det nån badsväng idag från Lapplands-Väsby? vilken tid isf?

Åter till frågan: Blir det nån badsväng idag från Lapplands-Väsby? vilken tid isf?

Förslag:
Almungevägen är ju en ganska skön hojåkarväg (tycker iaf jag som e total nybörjare). Så bränn av hela vägen från Väsby till Almunge Station. Parkera på stationen å ta "Lennakatten" till Fjällnora. Kostar 100 pix inkl. transferbuss Selknä-Fjällnora (Kolla in www.ulj.se).
Summasumarum: Hojåkning, (naken-)bad, åka ångtåg = as-coolt :yoparty

Mvh,
Hh

Förslag:
Almungevägen är ju en ganska skön hojåkarväg (tycker iaf jag som e total nybörjare). Så bränn av hela vägen från Väsby till Almunge Station. Parkera på stationen å ta "Lennakatten" till Fjällnora. Kostar 100 pix inkl. transferbuss Selknä-Fjällnora (Kolla in www.ulj.se).
Summasumarum: Hojåkning, (naken-)bad, åka ångtåg = as-coolt :yoparty

Mvh,
Hh

Trevligt förslag men...Hur skönt är det att åka ångtåg med skinnställ??

Trevligt förslag men...Hur skönt är det att åka ångtåg med skinnställ??

Ställ dig på en plattform (på en vagn alltså) eller åk i den öppna sommarvagnen så fläktar det ganska ok :tummenupp

Edit:
Eller så skiter man i tuff-tuff-tåget å badar i sjön vid Almunge el Länna (längs vägen mot Uppsala från Almunge).
Finns några OK badplatser där faktiskt :tummenupp

/Hh

Last edited:
Back