bästa AVI spelare, eller codec

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
blir tokig på detta, har laddat hem massa skön racing från usa men inte fan går det att kolla på det, ja jag har sökt inom forumet redan, hittat viss hjälp men det går inte.
alltså, hur kollar man på avi, filformatet kan ju inte existera utan det går att använda det, HJÄLP innan datorn åker ut.

Sulan 08 skrev:
Kolla www.divxsweden.net där hittar du alla codec du behöver

DIVX
XVID
AC3
ok, men jag är så lat att jag vill veta vilken codec jag ska ha till avi, har redan vart på ett antal siter och nog laddat ner 10-15 olika codec, codecpaket och olika spelare.

ok jag ska kolla där, nu kanske jag inte fattat detta alls, divx klarar troligen avi eftersom ni rekommenderar det, men min fråga är, vart fan hittar man avi-codecs?
skiter totalt i bättre spelare och ballare grejor, vill bara kunna se mina avi´s.

Last edited:
Gå in på www.divxsweden.net gå vidare till program tanka ner xvid & divx + ffdshow & instalera sen ska det nog funka

Använd sen win mediaspelare 9 att spela upp med

Last edited:
Sulan 08 skrev:
Gå in på www.divxsweden.net gå vidare till program tanka ner xvid & divx + ffdshow & instalera sen ska det nog funka

Använd sen win mediaspelare 9 att spela upp med

Precis som Sulan 08 säger. Det du behöver är DivX, XViD och för ljudet: AC3.
Se till bara att först avinstallera alla äckliga codecpacks du har från tidigare.

Gå till http://www.kazaalite.tk/ och ladda ner k-lite codec pack då får du allt du behöver, men se till att avinstallera allla gamla codecs först, ... det ända som fattas igentligen i detta codecpack är smr codec men den tror jag inte du behöver, många olika spelare finner du på www.download.com, eller på www.divx-digest.com, där finns även smr codec, en bra spelare är radlight

Om du är vill veta vilken codec för ljud och bild som behövs så ladda ner Gspot 2.1 på www.divxsweden.net

Anledningen till att inte vi kan svara på vilken codec du behöver är för att det finns massor med olika format på marknaden...men prova k-lite codecpack det är det ända du behöver och kanske någon extra spelare...i k-lite codecpack finns alla divx,xvid och ljud codecs så som AC3, den installerar även codecs så att du kan kolla på DVd och SVCD i dina spelare....

Hoppas att du får det att funka... :tummenupp

mediaspelaren version 9 med tillägs codecs. Nimo codec pack samt divx 5.1

Kan inte problemet vara att han inte fått hem hela filen? Finns ju nå program som fixar det så man kan kolla ändå... divfix tror ja det heter.

Finns en liten util som heter GSpot. Den kollar du vilken codec en specifik film kräver. Tanka ner och kika. :)

R2 skrev:
blir tokig på detta, har laddat hem massa skön racing från usa men inte fan går det att kolla på det, ja jag har sökt inom forumet redan, hittat viss hjälp men det går inte.
alltså, hur kollar man på avi, filformatet kan ju inte existera utan det går att använda det, HJÄLP innan datorn åker ut.

Tja grabben.

Gör så här: Ta bort alla dina skit codec som du har installerat.
Ladda hem SLDCodec 1,3 (finns även en update till den)
Du behöver aldrig mera fundera på codec......
Laddar hem mycket filmer, har aldrig haft problem med codec
Har du XP så uppggradera du den windows media player 9.
Vill du se text på dina filmer så Laddar du hem BSplyer 0.85(spelare)

Hoppas detta hjälpte dig...

*/ ?>
Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Back