bästa 125cc för 10-15k

Torrfarfar

Torrfarfar
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malevik (GBG)
Hoj
Svart Kawa
Palla racka ner på varandras hojar, folk har valt sina hojar efter tycke och smak:pungt Väx upp lite och visa att ni kör hoj och inte moppe:krama
 

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Snart Bulten IGEN..
Hoj
Snabbare än förra!
Palla racka ner på varandras hojar, folk har valt sina hojar efter tycke och smak:pungt Väx upp lite och visa att ni kör hoj och inte moppe:krama

Racka ner?? Jag räddade TS genom att säga det där .. Sen att Suzukilovers ska försvara sin hoj de bästa dom kan..
Om du såg tidigare i tråden så har jag rekommenderat Nsr, Cagiva och Rs?
Jag sa att han skulle köpa hojen som tilltalar honom mest.
Bidra med något själv istället :krama
Vi är på en 125a avdelning? Moped/125a sameshit.
 

d3nnis

Ny medlem
Gick med
16 May 2010
Ort
tidaholm
Hoj
söker
Han frågar om köptips och du lägger upp en Moppefucko film där du gör en HISKELIG burnout med ditt cykeldäck.. :rofl:såjaponken



Dennis, jag var också intresserade av dom innan jag var och kollade på en. FYFAN säger jag bara.. När jag kom hem till ägaren så fick jag lust att vända...Stor och klumpig är bara förnamnet. Gammal trimmad 2taktare, kan det gå fel?? :rolleyes:


Nu på efterhand.. Varför köpte jag inte en NSR ( nyare än 94 ) :huvet:va
Dom går bra som fan, små och smidiga. Ser jävligt bra ut, lätt att få tag på reservdelar. Kända för att hålla rätt bra, riktigt fin hoj med andra ord.:tummenupp

/Petai

Okej men kan köpa en RG125 -92 för 6k men med några repor. Men tänkte att man kan lacka om den. (Pappa är lackerare). men kanske är dumt om dom är klumpiga. för man vill ju ha en som man är nöjd med. men vill ju ha en Nsr igentligen för den är ju min favorit av 125cc.:yoparty men är RGen värd 6k?
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Okej men kan köpa en RG125 -92 för 6k men med några repor. Men tänkte att man kan lacka om den. (Pappa är lackerare). men kanske är dumt om dom är klumpiga. för man vill ju ha en som man är nöjd med. men vill ju ha en Nsr igentligen för den är ju min favorit av 125cc.:yoparty men är RGen värd 6k?

Ja, den på blocket är lätt värd 6k. RG är enligt mig en av de snyggare 125:eek:rna ;)
 

nsren

knasig skåne pojk
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Kristianstad/åhus
Hoj
r6-00 nsr 125r -99
Okej men kan köpa en RG125 -92 för 6k men med några repor. Men tänkte att man kan lacka om den. (Pappa är lackerare). men kanske är dumt om dom är klumpiga. för man vill ju ha en som man är nöjd med. men vill ju ha en Nsr igentligen för den är ju min favorit av 125cc.:yoparty men är RGen värd 6k?


Rgn är en bra hoj ... men om nsr är din favorit så köp en sån ?

nu i efterhand så skulle ja vilja haft en mito när man va 16 ... miton är sexigast så är de bara :p får väl köpa en mito på senare dagar ist
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
cagiva mito eller honda nsr, take your pick :tummenupp

gillar cagiva miton för dess design, dess hjul som itne ser ut som några jävla cykelhjul, och dess prestanda

gillar den ej för sina elfel,
 

nsren

knasig skåne pojk
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Kristianstad/åhus
Hoj
r6-00 nsr 125r -99
kan tillägga att nsren går ganska bra med 190cc och mikuni flatslide 38mm :) sen hemma knåpat insug som är polerat för porrighetens skull :p både trevligt ljud och gång !
 

nsren

knasig skåne pojk
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Kristianstad/åhus
Hoj
r6-00 nsr 125r -99
jo en avstämd pipa gör ju super mycket ... lite synd att de inte finns att köpa till athena cylindern.
 

nsren

knasig skåne pojk
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Kristianstad/åhus
Hoj
r6-00 nsr 125r -99
har aldrig fått lära mig det tyvär ... verkar vara en hel vetenskap om man ska få det bra. Men det finns väl program som räknar ut måtten på konerna som ska svetsas ihop ? isf lär det ju inte va några större problem. MEN man ska ha ork till att göra det också :p finns så mycket annat som lockar nu än att trimma 125an :p
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
har aldrig fått lära mig det tyvär ... verkar vara en hel vetenskap om man ska få det bra. Men det finns väl program som räknar ut måtten på konerna som ska svetsas ihop ? isf lär det ju inte va några större problem. MEN man ska ha ork till att göra det också :p finns så mycket annat som lockar nu än att trimma 125an :p

jag hade ingen aning om de iheller för 1 år sen :)

men de e busenkelt, dom 1-3 första rören kanske inte blir bra men sen blir man bättre o bättre,
ja du har program för o räkna ut konerna, och även hur du ska skära ut konerna
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Skulle valt RSen framför Miton alla dagar i veckan. Grymt bra chassie på dom.

"Riktig Cagivamotor" skrev något som något positivt. Kör ju bra mycket hellre med en Rotax där delarna finns i många MC-butiker än att behöva skicka efter allt.

Mito är och har alltid varigt steget efter RS, det ända som är bättre på cyklarna är toppeffekten, där cykeln har skapat hela sitt rykte. Ni kan ju själva lista ut varför det körs 99% RS inom roadracing, det är ingen slump.

Vet iofs inte hur Cagiva har det med reservdelar numera men förr i tiden (kanske 5år sedan nu) när jag själv körde 125cc var det folk här på SH som iaf fick vänta på delar till sina Mito i flera veckor.

Har läst massor av trådar om cyklarna på forumet genom åren och konstaterar lätt att RSen verkar vara ett vettigare alternativ. Lättare att få tag i delar, grym motor och grymt chassie, det säger väl allt.
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Skulle valt RSen framför Miton alla dagar i veckan. Grymt bra chassie på dom.

"Riktig Cagivamotor" skrev något som något positivt. Kör ju bra mycket hellre med en Rotax där delarna finns i många MC-butiker än att behöva skicka efter allt.

Mito är och har alltid varigt steget efter RS, det ända som är bättre på cyklarna är toppeffekten, där cykeln har skapat hela sitt rykte. Ni kan ju själva lista ut varför det körs 99% RS inom roadracing, det är ingen slump.

Vet iofs inte hur Cagiva har det med reservdelar numera men förr i tiden (kanske 5år sedan nu) när jag själv körde 125cc var det folk här på SH som iaf fick vänta på delar till sina Mito i flera veckor.

Har läst massor av trådar om cyklarna på forumet genom åren och konstaterar lätt att RSen verkar vara ett vettigare alternativ. Lättare att få tag i delar, grym motor och grymt chassie, det säger väl allt.

3 dagar för en packning ifrån tyskland, och 4 dagar för en cylinder o kolv med packning från england :tungan

finns gott om reservdelar, och man kan ALLTID få tag i delar, de e priset som e problemet,

i min åsyn klår mito rs på alla synpuntker förutom reservdelar och slit tålighet,

styrdämp, grymt utseende, grym motor, komfortabelhet, bra dämpning osv :)

men finns dock ingne tvekan om att jag hade tagit rs:en för o köra bana, men privat användning, MITOOO
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
ja smaken är som baken, jag hade varit glad om jag hade fått köra någon av rs, mito, nsr och rg när jag var 16, men de var för farliga. Istället fick jag köpa en Crm, och jag gråter inte floder :tummenupp
 

Eastflower

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2010
Ort
Sverige
Hoj
Aprilia rs 125 06
Inte för att ge någon negativ bild men en fråga:

Desto äldre hoj desto större chans att den går sönder?

Funderade själv på att köpa en mito men en hoj som är 15 år gammal och sen sälja den efter 2-3 år. Undrar om den blir såld. Aja bara en fundering.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top