bästa 125cc för 10-15k

Palla racka ner på varandras hojar, folk har valt sina hojar efter tycke och smak:pungt Väx upp lite och visa att ni kör hoj och inte moppe:krama
 
Palla racka ner på varandras hojar, folk har valt sina hojar efter tycke och smak:pungt Väx upp lite och visa att ni kör hoj och inte moppe:krama

Racka ner?? Jag räddade TS genom att säga det där .. Sen att Suzukilovers ska försvara sin hoj de bästa dom kan..
Om du såg tidigare i tråden så har jag rekommenderat Nsr, Cagiva och Rs?
Jag sa att han skulle köpa hojen som tilltalar honom mest.
Bidra med något själv istället :krama
Vi är på en 125a avdelning? Moped/125a sameshit.
 
Han frågar om köptips och du lägger upp en Moppefucko film där du gör en HISKELIG burnout med ditt cykeldäck.. :rofl:såjaponken



Dennis, jag var också intresserade av dom innan jag var och kollade på en. FYFAN säger jag bara.. När jag kom hem till ägaren så fick jag lust att vända...Stor och klumpig är bara förnamnet. Gammal trimmad 2taktare, kan det gå fel?? :rolleyes:


Nu på efterhand.. Varför köpte jag inte en NSR ( nyare än 94 ) :huvet:va
Dom går bra som fan, små och smidiga. Ser jävligt bra ut, lätt att få tag på reservdelar. Kända för att hålla rätt bra, riktigt fin hoj med andra ord.:tummenupp

/Petai

Okej men kan köpa en RG125 -92 för 6k men med några repor. Men tänkte att man kan lacka om den. (Pappa är lackerare). men kanske är dumt om dom är klumpiga. för man vill ju ha en som man är nöjd med. men vill ju ha en Nsr igentligen för den är ju min favorit av 125cc.:yoparty men är RGen värd 6k?
 
Okej men kan köpa en RG125 -92 för 6k men med några repor. Men tänkte att man kan lacka om den. (Pappa är lackerare). men kanske är dumt om dom är klumpiga. för man vill ju ha en som man är nöjd med. men vill ju ha en Nsr igentligen för den är ju min favorit av 125cc.:yoparty men är RGen värd 6k?

Ja, den på blocket är lätt värd 6k. RG är enligt mig en av de snyggare 125:orna ;)
 
Okej men kan köpa en RG125 -92 för 6k men med några repor. Men tänkte att man kan lacka om den. (Pappa är lackerare). men kanske är dumt om dom är klumpiga. för man vill ju ha en som man är nöjd med. men vill ju ha en Nsr igentligen för den är ju min favorit av 125cc.:yoparty men är RGen värd 6k?


Rgn är en bra hoj ... men om nsr är din favorit så köp en sån ?

nu i efterhand så skulle ja vilja haft en mito när man va 16 ... miton är sexigast så är de bara :P får väl köpa en mito på senare dagar ist
 
cagiva mito eller honda nsr, take your pick :tummenupp

gillar cagiva miton för dess design, dess hjul som itne ser ut som några jävla cykelhjul, och dess prestanda

gillar den ej för sina elfel,
 
kan tillägga att nsren går ganska bra med 190cc och mikuni flatslide 38mm :) sen hemma knåpat insug som är polerat för porrighetens skull :p både trevligt ljud och gång !
 
jo en avstämd pipa gör ju super mycket ... lite synd att de inte finns att köpa till athena cylindern.
 
har aldrig fått lära mig det tyvär ... verkar vara en hel vetenskap om man ska få det bra. Men det finns väl program som räknar ut måtten på konerna som ska svetsas ihop ? isf lär det ju inte va några större problem. MEN man ska ha ork till att göra det också :P finns så mycket annat som lockar nu än att trimma 125an :P
 
har aldrig fått lära mig det tyvär ... verkar vara en hel vetenskap om man ska få det bra. Men det finns väl program som räknar ut måtten på konerna som ska svetsas ihop ? isf lär det ju inte va några större problem. MEN man ska ha ork till att göra det också :P finns så mycket annat som lockar nu än att trimma 125an :P

jag hade ingen aning om de iheller för 1 år sen :)

men de e busenkelt, dom 1-3 första rören kanske inte blir bra men sen blir man bättre o bättre,
ja du har program för o räkna ut konerna, och även hur du ska skära ut konerna
 
Skulle valt RSen framför Miton alla dagar i veckan. Grymt bra chassie på dom.

"Riktig Cagivamotor" skrev något som något positivt. Kör ju bra mycket hellre med en Rotax där delarna finns i många MC-butiker än att behöva skicka efter allt.

Mito är och har alltid varigt steget efter RS, det ända som är bättre på cyklarna är toppeffekten, där cykeln har skapat hela sitt rykte. Ni kan ju själva lista ut varför det körs 99% RS inom roadracing, det är ingen slump.

Vet iofs inte hur Cagiva har det med reservdelar numera men förr i tiden (kanske 5år sedan nu) när jag själv körde 125cc var det folk här på SH som iaf fick vänta på delar till sina Mito i flera veckor.

Har läst massor av trådar om cyklarna på forumet genom åren och konstaterar lätt att RSen verkar vara ett vettigare alternativ. Lättare att få tag i delar, grym motor och grymt chassie, det säger väl allt.
 
Skulle valt RSen framför Miton alla dagar i veckan. Grymt bra chassie på dom.

"Riktig Cagivamotor" skrev något som något positivt. Kör ju bra mycket hellre med en Rotax där delarna finns i många MC-butiker än att behöva skicka efter allt.

Mito är och har alltid varigt steget efter RS, det ända som är bättre på cyklarna är toppeffekten, där cykeln har skapat hela sitt rykte. Ni kan ju själva lista ut varför det körs 99% RS inom roadracing, det är ingen slump.

Vet iofs inte hur Cagiva har det med reservdelar numera men förr i tiden (kanske 5år sedan nu) när jag själv körde 125cc var det folk här på SH som iaf fick vänta på delar till sina Mito i flera veckor.

Har läst massor av trådar om cyklarna på forumet genom åren och konstaterar lätt att RSen verkar vara ett vettigare alternativ. Lättare att få tag i delar, grym motor och grymt chassie, det säger väl allt.

3 dagar för en packning ifrån tyskland, och 4 dagar för en cylinder o kolv med packning från england :tungan

finns gott om reservdelar, och man kan ALLTID få tag i delar, de e priset som e problemet,

i min åsyn klår mito rs på alla synpuntker förutom reservdelar och slit tålighet,

styrdämp, grymt utseende, grym motor, komfortabelhet, bra dämpning osv :)

men finns dock ingne tvekan om att jag hade tagit rs:en för o köra bana, men privat användning, MITOOO
 
ja smaken är som baken, jag hade varit glad om jag hade fått köra någon av rs, mito, nsr och rg när jag var 16, men de var för farliga. Istället fick jag köpa en Crm, och jag gråter inte floder :tummenupp
 
Inte för att ge någon negativ bild men en fråga:

Desto äldre hoj desto större chans att den går sönder?

Funderade själv på att köpa en mito men en hoj som är 15 år gammal och sen sälja den efter 2-3 år. Undrar om den blir såld. Aja bara en fundering.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top