Bäst och pest säsongen 2007!

Bäst var att äntligen komma till att köra NEC på Knudan igen och prova Sugos risiga ratretta :)

Sämst var att jag bara fick köra kvalet innan teamet bestämde sig för att kasta sig i sandfållan ännu en gång innan jag ens hann ut och tävla :mad:

Bäst: 5:e plats på Knudan REC. Det var riktigt roligt,trots att man körde halvfebrig och däppt i näsan :)

Första racet i rr-karriären på Anderstorp var också roligt, trots vurpa under rejset men fick till bra tider och kvalade bra :)

Sämst:

Självförtroendet fick en törn efter två vurpor under träning och kval i r600 på Knudan och därefter en talanglös insats i rejset :mad:

Bäst: Hela helgen på knudan med seger i NEC och REC, uppbackat med 3:e plats i BoTT på en lånad hoj.
Sämst: Allt strul under racen på anderstorp, mantorp och gelleråsen

Bäst: Hela helgen på knudan med seger i NEC och REC, uppbackat med 3:e plats i BoTT på en lånad hoj.
Sämst: Allt strul under racen på anderstorp, mantorp och gelleråsen
Fast det bästa var att slå er med 4-2 i NEC :tungan

2-0. Ni var inte på pallen en enda gång. Dessutom slutade vi 9:a i totalen och ni blev 17:e. Dessutom efter att ha använt för många förare under säsongen:arsele

9:a i totalen med er satsning är mediokert, 17:de med vår satsning är en bragd, dessutom har jag hört att du ska på middagsdate med en promotor, sådant finner jag osmakligt :zpy

Vi har bara haft tre förare åt gången :tungan

Bäst:
Jag körde mitt livs första race i roadracing. Det är stort.

Sämst:
När jag lånade Magnus precis nylackade R6:a bara för att vurpa 5 varv senare och få hjärnskakning.

Hjärnskakning? Shit! Hur snabbt gick det och vilken hjälm hade du? Det är väl ovanligt med sådana utgångar i RR?

Hmm, snor du min sämsta:va :D :D

Sämst:
Race-incidenten (krokade ihop med svensken) på LMS B-race...
Första gången jag kör på nya hojen.
Massor av brutna revben & en punkterad lunga som resultat. Tappade lusten helt för RR då.

Bäst har varit REC med Kobbkan & depå personalen... Skitkul racing:tummenupp
RR är KUL igen.:tummenupp
//
Benny

Last edited by a moderator:
Plus:
-Att ha brutit armen på Assen.
-Att ha kört fortare än DonQ på Falken
-Att ha fått köra om Enrique Jorez fler gånger än han har kört om mig!
-PB på alla banor!

Minus:
-Inga minus i år!! Ett lysande år!

Bäst är helt klart att jag har tävlat för första gången i mitt liv i år och det var sjukt kul. Plus att jag har tagit två 5 platser.

Sämsta var kraschen på Gotland som pajade vänster axlen så att jag inte kunde hålla folk bakom mig på Falkenberg.
Lite jobbigt var det när Swedie blåste topplockspackning på min hoj på Anderstorp så att det blev slutkört den dagen, jag tror hojen blev skraj av att köra så fort.

Roligaste rejset var på sviestad mot watz i regnet!!
Nästroligaste var sista rejset på falkenberg där jag som vanligt fick en taskig start med stm-kopplingen, och fick beta upp mig 6-7 platser under rejset. Det var riktigt kul oxå.

bra skit:

1:nya hojen
2:nya sträckning på lms som jag var livrädd för skulle bli fel (för jag lovar att jag fått fan för det då med) men som blev väldigt uppskattad
3:nya upplägget med dubbla tävlingar på lms
4: att kobbe verkar nöjd med livet
5: fredriks och rogers 5:e plats på mantorp i nec. det ultimata beviset att två ybersnabba förare räcker för att göra jävligt bra resultat i nec. Förberedelser är för fjollor
6: gotland med actionpics, skön jäffla semester med Sveriges skönaste människor

sämre

tävlings året som bara blev skit
nya hojen
nyckelbenet som inte vill bli bra
fingret i analen på US var väll ingen hitt heller
att otto inte fattar att han ska vara bakom och att han borde låtit mig köra 59:an först
att jag inte kan lägga av med det här
att jag inte kan lägga ner sh

kommer nog mer

Last edited:
fingret i analen på US var väll ingen hitt heller

Hahaha :rofl

Hjärnskakning? Shit! Hur snabbt gick det och vilken hjälm hade du? Det är väl ovanligt med sådana utgångar i RR?

Det gick inte fort alls, 60-70 kanske. Kanade omkull med framhjulet sedan tror jag att jag följde med hojen när den flippade runt och så dunkade jag i bakhuvet i asfalten. Hade en Shoei Radi II. Har köpt en likadan till, mest för att den sitter så skönt på hövvet. Men det kanske var dumt :)

Last edited:
Det basta:
Att vinna over Oscar de flesta racen.
Att det ar sjukt kul att kora hoj

Pest:
Att Oscar var fore mig pa Knudan
Att ligga 3a i SO och missa finalen pa Falkenberg

Ar mycket nojd med hela sasongen, borjar redan fa abstinnens.

/
Olof
Skaneligan

Det basta:
Att vinna over Oscar de flesta racen.
Att det ar sjukt kul att kora hoj

Pest:
Att Oscar var fore mig pa Knudan
Att ligga 3a i SO och missa finalen pa Falkenberg

Ar mycket nojd med hela sasongen, borjar redan fa abstinnens.

/
Olof
Skaneligan

Hej du din skånskaustraliske bonnläpp!!! Hur är läget? Klipper du får eller?

Bästa: PB på varenda bana! Oerhört nöjd med denna säsong!
Absolut bästa race måste varit Knutstorp! Jag och Robban Norgren fightades nästan hela racet ända in i mål!
Xert 76, 63 rrr som låtit mej få köra i deras ERF team :tummenupp
Kan knappt invänta nästa säsong!!!

Sämsta: :confused: :confused: :confused: Ja, ekonomin då!:gnissla

Last edited:
Bästa:

• Att köra mitt första race
  • 15:e placeringen i första LMS B-racet, det var 4:e gången jag körde R6:an och bana överhuvdtaget

Sämsta:

• Att växelföraren hoppade ur efter 9 varv på andra B-racet, låg då på 12:e plats :mad:
  • Att jag bara tränade 3 gånger och körde 1 race. Fööööör lite

Letade 59:or i esset vilket inte slutade så bra. Väl på US (sjukhuset i Linköping) så undrade dom massa saker och jag berättade att:
"den där **** Otto bromsa sig förbi och jag skulle *** ta honom i utgången för den *** skulle ******* inte komma ner under minuten innan mig.

5 läkare stod och små fnissa åt den lille arge manen på britsen och i förbi farten så nämnde någon att dom skulle kolla att allt var rakt...även vissa inre organ. Hon la upp mig på sidan och kolla ryggkotorna och utan större förvarnig satt ett härligt långfinger rakt upp i mumindalen.
Känner du det här var frågan....behöver kanske inte nämna att jag verkligen kände "det där".

Så nu vet ni vad som händer om ni åker av i Linköping…

björn

Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion