Bäst gatåkare eller banåkare

Alla gatåkare som börjar köra lite fortare tror dom är snabba på riktigt,sen kommer dom till en bandag.....

När dom även börjar bli snabba på bandagarna åker dom på en träning.......

Gatåka har inget med (R)RR att göra,det har jag upptäckt.....

Henrik

Typisk "tocar-diskussion".

Du hänvisar till dig själv (briljant argumentationsteknik) och frågar om raceförare eller gatuförare är snabbast (eller vad du nu vill mena med "bäst") genom att jämföra två raceförare.

:rolleyes:

Läs citatet innan dina "smarta svar " kommer:tungan

Gatlopp finns ju åtskilliga både i öststatsländer (Joe Dunlop), samt Asien och Storbritanien, många går på landsbygden, medan vissa Macau går mitt i stan

återigen försök bortse från mig utan kommentera det kontroversiella i artikeln

Last edited:
Under Isle och Man är vägsträckan avstängd. Att då betrakta det som gatåkning är i mina ögon helt fel. Det är lika mycket tävling som Moto GP, men under två olika discipliner. Största skillnaden är nog säkerhetstänkandet. Banorna där Moto GP stjärnorna kör är anpassade för ändamålet. På Isle of Man har man inte gjort mer än att stänga av sträckan under loppen och kanske satt upp ett och annat staket mer för att skydda åskådare än tävlingsdeltagarna. Det har väl sina skäl varför inte Moto GP stjärnorna ställer upp i tävlingar som Isle of Man särskilt ofta.

Moto GP i all ära, jag tycker på något sätt att det är på Isle of Man man skapar legenderna. Det är samma sak inom bilvärlden. Kolla på F1 och Le Mans eller Pikes Peak eller någon annan av landsvägstävlingarna som finns kvar. Jag är inte övertygad om att det är inom F1 de mest kompletta förarna finns. Samma sak inom Moto GP. Vill inte förringa Rossi eller någon av de andra Moto GP stjärnorna. Inom Moto GP är de odödliga legender, precis som F1 stjärnorna är inom F1. Ska man dra in andra discipliner i ekvationen blir det bara fel.

Man kanske skulle haft en disciplin som heter Race of Champions där olika vinnare från olika discipliner inom tävlingsvärlden på motorcykel får ställa upp och göra upp saken en gång för alla även om det skulle vara ett jippo betonat event.

Det är väl ingen som tar Race of Champions seriöst på bilsidan där gamla och nya mästare möts på en kortbana med rallybil och GT-bil. Mick Doohan ställer upp i år på fyra hjul.

http://www.raceofchampions.com/drivers/mick-doohan.aspx

I Race of champions i bilvärlden (om de nu benämner det exakt så), så har ju inte F1 förarna rosat vinnar cirkeln genom åren. Sebastin L. vår egen Mattias E, finnen som var så bra i formel 2(GP), namnet borta osv.. Utan de som kört mer allmäna dicipliner har varit bäst.

Det är ju inget kontroversiellt i artikeln. En Engelsk skittidning tycker McGuinness är snabbast. Inte oväntat.

Det är ju inget kontroversiellt i artikeln. En Engelsk skittidning tycker McGuinness är snabbast. Inte oväntat.

Precis, snarare chokerande om dom inte med jämna mellanrum utnämner en britt till hjälte.

Men dom är ju fria att lista folk från päron eller äppleracing hur dom vill,
jag t.ex har en helt egen lista på WSB mästare, jag räknar helt enkelt bort Ducati då dom aldrig vunnit nått utan att ha en reglementstekniskt fördelaktig hoj.
:tungan

Va? Var det inte Tocar som målade svarta streck ut ur böjarna på gata?

Om jag efter 40år (nästan på dagen) med MC lärt mig rita svarta streck, så säger ditt infantila inlägg mer om dig än om mig. Har du provat att vrida på gasen med nästan 200 hkr i backen, så lär du dig varför det börjat komma antispinn osv.. vojne,vojne

Tocar, kan du inte ta en sväng förbi Zatzy och starta en liknande tråd, och jämföra Senna, Häkkinen och Schumacher med McRae, Mäkinen, Grönholm och andra gatåkare också :D

Det finns och funnits många liknande trådar där, det bor många Kimmi i stugorna:)

Last edited:
Om jag efter 40år (nästan på dagen) med MC lärt mig rita svarta streck, så säger ditt infantila inlägg mer om dig än om mig. Har du provat att vrida på gasen med nästan 200 hkr i backen, så lär du dig varför det börjat komma antispinn osv.. vojne,vojne

Är du på riktigt!:confused::va
Nja man slutar ju inte å förvånas över dig och dina trådar/inlägg:tummenupp

Äsh... inget att hänga upp sig på. Han är bara avundsjuk på dina grymma skills och hojar. :brynad

Det finns och funnits många liknande trådar där, det bor många Kimmi i stugorna:)
Du e ju helgrym jue, har du lärt dig detta på gata utan att vurpa så är du troligen bättre än Backlund på att köra hoj.

Sluta sniffa skollim...

Fast det är ju en väsentlig skillnad på gå ut ur en böj och rita svarta streck, eller bara komprimera bakfjädringen..

Du e ju helgrym jue, har du lärt dig detta på gata utan att vurpa så är du troligen bättre än Backlund på att köra hoj.

Sluta sniffa skollim...

Jag provade sniffa skollim, men när jag gick i skolan var det gjort på mjöl och vatten, fick tyvärr ingen kick:D

Alla gatåkare som börjar köra lite fortare tror dom är snabba på riktigt,sen kommer dom till en bandag.....

När dom även börjar bli snabba på bandagarna åker dom på en träning.......

Gatåka har inget med (R)RR att göra,det har jag upptäckt.....

Henrik

Du tror inte att det kan vara samma åt andra hållet med? :)

Att de som är snabba på banan skulle vara långsamma på vägen?

Så är jag iallafall. Jag blev förvånad över att det gick halvhyffsat på bana med tanke på hur klappkass jag är på vägen. Kan inte hålla ett spår och vinglar över båda körfälten så fort det svänger minsta lilla. Mindre farliga diken som stör kanske.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien