Bäst att hålla sig inne idag

Med tanke på den kollektiva chock sverige verkar fått av lite blåst så måste de väl dra igång ytterligare en insamlingsgala. Tur att alla kriscentra från thailandkatastrofen finns kvar så de kan behandla alla med post-blåst-syndrom! :rolleyes:

Jag knatade hem från krogen inatt (5 km) och då var det snöstorm och oplogat. Jag kanske är knäpp men jag tyckte det var ganska mysigt.

Ja fy fasiken va de blåste! Vi var i Trelleborg hela dan, och skulle hem på kvällen...ingen bra idé! Blåste något djävulskt, och när vi skulle ut på E22:an från Malmö så stod det ett gäng poliser och stoppade trafiken.
Körde fram och frågade om det var ett träd över vägen eller nåt, men det var visst Sydsvenskans TAK som hade blåst ner över vägen! Och det är en hög massiv kontorsbyggnad för er som inte vet....så visst fan blåste det!

44 m/s mätte de upp i Danmark...gränsen för orkanstyrka går väl vid 33 m/s... :gnissla

Willmar - Det kostade iaf. minst 4 människoliv... :(

Det blåste och regnade rätt rejält i Stockholm sent igår och i natt oxå. Lät som fönstren skulle gå sönder emellanåt... Var glad att jag inte behövde gå ut.
Min bästa vän bor i Eskilstuna och dom blev av med strömmen vid 2 tiden i natt. Plus att massor av träd i skogen bredvid deras hus hade blåst omkull...

// Lena

Min väninna kan inte räkna med ström på ett tag (Sydkraft säger upp till en vecka!!) . De bor mitt ute i skogen och alla ledningar har blåst ner med träd över. Hon o gubben och deras bebis fick komma hem hos oss idag för att äta lite varmt och hämta vatten i termosar till välling. Jag avundas inte deras situation!!!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D