raukroland
-3,1
Vem är bra på att bänka Kawasaki i närheten av Örebro?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
raukroland skrev:2691552Vem är bra på att bänka Kawasaki i närheten av Örebro?
The blade skrev:2691564Ända dynojetbänken i närheten är hos Carlbarcks i kumla.
Bänkade min blade där i höstas med gott resultat efter montering av pc 3á och k&n-filter.
I så fall har jag en utmärkt bänk......don_tomazo skrev:2691588Är en bänk som visar bra resultat en bra bänk?
don_tomazo skrev:2691588Är en bänk som visar bra resultat en bra bänk?
raukroland skrev:2691552Vem är bra på att bänka Kawasaki i närheten av Örebro?
The blade skrev:2692108Och du ville, VAD???
Hahaha![]()
Tror du inte att jag vet att man inte ska stirra sig blind på kurvor och siffror när man bänkar. Skrev jag VAD jag va nöjd med eller vad jag menade med "gott resultat"??? Nope det gjorde jag inte grabben.
Fan , att folk orkar....
Har redan pratat med dem på Carlbarks och de var tveksamma eftersom de inte har någon erfarenhet av att bänka Kawasaki.The blade skrev:2692108Och du ville, VAD???
Hahaha![]()
Tror du inte att jag vet att man inte ska stirra sig blind på kurvor och siffror när man bänkar. Skrev jag VAD jag va nöjd med eller vad jag menade med "gott resultat"??? Nope det gjorde jag inte grabben.
Fan , att folk orkar....
Du kan lugnt lämna in ninjan hos carlbarcks. Proffsiga som få är dom.
![]()
raukroland skrev:2694924Har redan pratat med dem på Carlbarks och de var tveksamma eftersom de inte har någon erfarenhet av att bänka Kawasaki.
De säljer ju bara Yamaha och Suzuki där så de har ju heller inte munstycken och grejor hemma till Kawasaki...
Annars hade jag gärna bänkat där eftersom jag bara har 7km dit och de dessutom är väldigt trevliga...
raukroland skrev:2694924Har redan pratat med dem på Carlbarks och de var tveksamma eftersom de inte har någon erfarenhet av att bänka Kawasaki.
De säljer ju bara Yamaha och Suzuki där så de har ju heller inte munstycken och grejor hemma till Kawasaki...
Annars hade jag gärna bänkat där eftersom jag bara har 7km dit och de dessutom är väldigt trevliga...
Det är inte dynojet jag är ute efter, hojen behöver bänkas för den går som en påse nöter på låga varv...Gottis skrev:2694940dynojet ger inte ett skit lägg pengarna på däck och bandagar iställe![]()
Jag pratade med Tomas igår när jag var inne på Carlbarks...The blade skrev:2695203Vem pratade du med???
Dom bänkade ju min Honda utan problem!!!
Ring och snacka med thomas så blir det bra killen![]()
raukroland skrev:2695623Det är inte dynojet jag är ute efter, hojen behöver bänkas för den går som en påse nöter på låga varv...
Däck och bandagar lägger jag redan pengar på...![]()
Jag pratade med Tomas igår när jag var inne på Carlbarks...
Visst kunde de göra jobbet men de har ingen erfarenhet av Kawasaki så han var inte helt på, om man säger så...![]()
raukroland skrev:2695623Det är inte dynojet jag är ute efter, hojen behöver bänkas för den går som en påse nöter på låga varv...
Däck och bandagar lägger jag redan pengar på...![]()
Jag pratade med Tomas igår när jag var inne på Carlbarks...
Visst kunde de göra jobbet men de har ingen erfarenhet av Kawasaki så han var inte helt på, om man säger så...![]()
Dynojet monterar man inte innan man bänkar, det gör man när man bänkar hojjen...The blade skrev:2696340Ok, jag trodde du skulle montera pc eller dynojetta hojen och sen justera den i bänk. Du villalltså felsöka varför den går skit på låga varv. Jaja. hör med Kawasaki på aspholmen om dom kan hjälpa dig.
Problemet är väl mer att de inte har grejor hemma till Kawasaki och det kan bli dyrare att bänka hos dem, eftersom de behöver ta hem grejor speciellt för mig, än hos någon som brukar bänka Kawasaki. Det är väl proffsigt att tala om det tycker jag...turbobiker44 skrev:2697078Hmm, en 4-cylindrig Suzuki eller en 4-cyl. Kawasaki,,båda med förgasare,,Hur stor skillnad är där..??
Proffsigt,,hmm.
Feta på dem på lågfartsskruvorna, ut ca 2,5-3 varv och evt. en synkning, så skall du se att den går bra igen, kanske höja nålen ett snäpp, går inte det(om nålen inte har spår) så lägg under 1-2 stk 3mm brickor(0,5 mm tjocka),,,så gjorde jag ofta på Prillas,,funkar kalas tillsammans med slip-on eller liknande,,och även på andra hojar än Kawasaki.
Hälsar Frostie.
raukroland skrev:2697549Jag tror att min hoj går för fett på lågvaarv då den går mycket bättre när den är kall, även utan choke, än när den är varm...
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |