Bänkkörning GSXR1100 -92 060203

Med den portade toppen "peakar" motorn tidigare än med orginaltoppen, skall det vara på detta vis ? Borde inte den portade "hålla ut" lite bättre på höga varv ?

J.J skrev:
2075205 Med den portade toppen "peakar" motorn tidigare än med orginaltoppen, skall det vara på detta vis ? Borde inte den portade "hålla ut" lite bättre på höga varv ?

De skrev även att Dansken numera har flyttat kammarna ett kugg, dvs 18 grader. Den senaste bänkningen skulle vara intressant att se.

andersbrink skrev:
2075826 De skrev även att Dansken numera har flyttat kammarna ett kugg, dvs 18 grader. Den senaste bänkningen skulle vara intressant att se.

snackade inte med honom själv... Antog bara att den kunde ev. stått en kugg fel iom den tidiga vridtoppen... Han kanske bara filade upp skruvhålen och gjorde dreven ställbara..

Ska se om jag kan få fram ett bänkpapper såsmåningom..

Fråga om trim och bänkning..?!

Boris JR skrev:
1921844 Förhållandet mellan bränsle och luft. Detta brukar loggas tillsammans med effektuppgifterna via en lambdasond, infon använder man till att se hur blandningsförhållandet ser ut vid olika varv/trottelöppning för att kunna optimera bestyckningen.
Har en Gixxer 1000 -04... Har satt på helsystem, Acra... plus Pc3.... Och bänkade den och fick inte mer än 171hp i motorn och 155 på bakhjulet...!!!
Det verkar jättekonstigt med tanke på att det ska finnas 164hp orginal på bågen... Är väldigt besviken på trimmningsfirman och söker svar...!! E det de som har klantat sig och gjort ett kasst jobb eller kan det vara så aatt man bara kan få 7hp???? i motorn... Väldigt skeptisk och är jättetacksam om någon kan reda ut mitt problen och ge mig några svar.... någon att bolla med!!
Mvh Niclas

sesslenr1 skrev:
2094272 Har en Gixxer 1000 -04... Har satt på helsystem, Acra... plus Pc3.... Och bänkade den och fick inte mer än 171hp i motorn och 155 på bakhjulet...!!!
Det verkar jättekonstigt med tanke på att det ska finnas 164hp orginal på bågen... Är väldigt besviken på trimmningsfirman och söker svar...!! E det de som har klantat sig och gjort ett kasst jobb eller kan det vara så aatt man bara kan få 7hp???? i motorn... Väldigt skeptisk och är jättetacksam om någon kan reda ut mitt problen och ge mig några svar.... någon att bolla med!!
Mvh Niclas

Tja. allt är ju relativt, 155 på slangen är ju inte fy skam, men visst är det frustrearnade om det finn mer att hämta...
Vem monterarde systemet, samt PC:n?
Mappade dom efter en A/F kurva eller lamda värde eller mappade dom den på känsla...?

Kolla denna tråden så förstår du, seså lyssna på Brinken :7peta
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=116083

Slut

Last edited:
Nu är det ju inte enbart toppeffektvärdet som avgör. Vridmomentkurva före och efter säger mer om hur förändringen är.
Titta hellre på förbättringen på din hoj än att jämföra m fabriksuppgifter.

Nu är det ju för sent för din hoj, men vill man veta så borde man bänka den i orginalskick.
Fast få orkar göra det. Men då vet man heller inte vad man fått för alla inköpta
prylar och bänkningsjobbet efteråt. På gott och ont.
/u

Last edited:
En liten frågaDet är möjligtvis inte någon tidigare ägare som har borrat hål i luftburken.Har av erfarenhet råkat ut för detta problem vid bänkning.
/2

sesslenr1 skrev:
2094272 Har en Gixxer 1000 -04... Har satt på helsystem, Acra... plus Pc3.... Och bänkade den och fick inte mer än 171hp i motorn och 155 på bakhjulet...!!!
Mvh Niclas

Jag fick 156Hk/108Nm PÅ min Gixxer -03. Yoshi Slip-on, BMC racefilter och justerat sprutet på bänk med en PC 3.

Med helsystem borde du framförallt fått en lite högre toppeffekt och att toppen sträckte ut sig en aning ...dvs inte dippade av så raskt !

OBS ! Min sämsta kurva är med en tokfet mapp då jag inte han få hojen justerad innan en bankörning så jag fetta på iblindo för att vara safe !!!
Mellan kurvan är en 0=Map som dvs helt ojusterad !

Bifogat

• TOYJusterad.jpg
    TOYJusterad.jpg
    54.9 KB · Visningar: 64
sesslenr1 skrev:
Det verkar jättekonstigt med tanke på att det ska finnas 164hp orginal på bågen... Är väldigt besviken på trimmningsfirman och söker svar...!!

Svaret har du själv, hur många hästar hade du FÖRE modifieringen? Originaleffekten uppges vanligen från ett bra exempler + lite till.

sesslenr1 skrev:
Mvh Niclas

Det kan vara stor skillnad mellan två bänkar. Sedan brukar det ju vara lite si och så med fabrikanternas effektuppgifter. :mad:
Hur känns hojjen då ???

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...